Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Jag tror att hur man än vrider och vänder på hans alibi, ev. motiv, kunskaper och intressen, personlighet, ingångna formaliteter i äktenskapsförord etc, så kan man alltid finna något som kanske pekar på skuld, därför att statistiken säger så; att är en kvinna dräpt, så utgår man från hennes närmaste man /make.
Hittills finns inte något konkret som slår fast att han är skyldig.
Det finns all anledning att undersöka andra utvägar.
Under tiden kanske de knutar som polisen har kvar att lösa, ger efter ..
Finns något krimfall där man mördar varandra i mycket rika familjer? Men i så fall,
är det väl inte så vanligt ...
Är det inte så att hur osams man än är, är det gemensamma intresset pengar
och man vill inte äventyra sin del, även om den kommer sent i livet?
AEH är / var ingen satmara! Hon var ju en högst normal människa och mor,
som jag kan förstå.
Eller är jag ute och cyklar vad gäller detta?
Att TH är rädd att lämnas ensam pga skilsmässa är en sak, det kan man förstå.
Men han är en rutinerad man i arbetet ... har fasta tider och principer .. fungerar
i sin roll. Kan säkert ha beundrarinnor.
Varför skulle han dräpa henne? 70 år gammal!
Är han så missunnsam att han alltså faktiskt hatar henne?
Tror inte. Känns inte så.
Och om man tror på det man ser med ögat (fast skenet kan bedra) - se på bilder
av TH som yngre! Ingenting hintar om en asocial odåga. Jag tänker litet åt det
prydlig "dixieland-hållet". En ganska vek yngling, möjligen litet hämmad ..möjligen envis,
kanske kan vara snarstucken .. men inte en särskilt kall, slipad brottsling.
Är han skyldig= är jag förvånad.
Du har veldig gode og kloke refleksjoner! :-)
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Det er ikke akkurat et personlig behov tror jeg. Jeg tenker at det kommer mer under kategorien rettferdighetsans - på samme måte som noen forholder seg til rot, så har noen mer ordensans enn andre.
Jeg tror det er en grunn til at TH fremdeles ikke er tiltalt, og derfor heller ikke dømt.
På det tidspunktet det evt vil fremkomme bevis for at TH er skyldig, så vil saken bli lettere å forholde seg til.
Inntil den tid, så synes jeg at det er viktig å peke på alternative teorier, og det må også politiet gjøre, hvis de skal få en reell mulighet til å få siktede tiltalt, og videre dømt.
Det du skrev her er veldig viktig og jeg er enig med deg :-)
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Ja, det stemmer! Familien betalte hele løsepengekravet i Bitcoinvaluta tilsvarende 1 million dollar.
Da familien hadde betalt, avsluttet kidnapperne all kommunikasjon.
Kidnappingsofferet ble funnet drept ett år etterpå.
Det kan kanskje ha vært slik at kidnapperne hadde planlagt å drepe AEH uansett om de fikk løsepengene eller ikke i AEH-saken også (hvis det var en kidnapping for penger AEH ble utsatt for).
Jeg kom til å tenke på at jeg synes at det er flere ting med innholdet i trusselbrevet som tyder på at TH
ikke er medskyldig i forbrytelsen mot AE: Bl.a. dette som motparten hadde skrevet om at TH selvfølgelig kan kontakte politiet
etter at AE har blitt sluppet fri (og at det er bare
rettferdig at TH kontakter politiet etter at AE har blitt sluppet fri). Jeg tror at kidnapperne skrev dette for å forsøke å betrygge TH om at AE ville bli sluppet fri etter at løsepengene hadde blitt betalt, for å påvirke han til å gjøre som kidnapperne sa og for å få han til å betale løsepengene. Jeg tror at de ikke hadde tenkt å slippe AE fri. Jeg tror at de gjorde slik som i den saken som du linket til (dvs at kidnapperne hadde planlagt å drepe AE uansett om TH betalte løsepengene eller ikke).
Dette sitatet under er fra et innlegg på vgd, og er interessant. Jeg tror at det kan ha vært slik at kidnapperne krevde et større beløp enn de hadde tenkt å innkassere. Det kan hende at de hadde planlagt å nøye seg med første "avdrag" (de ga beskjed i trusselbrevet om hvor mye monero TH skulle kjøpe pr uke) og det kan hende at de hadde tenkt å ikke gi mer lyd fra seg etter å ha innkassert første avdrag (som de kanskje håpet på å kunne innkassere 1-2 uker etter den 31.10.2018)?
All forskning tilsier at kidnappere som regel fremmer et krav som er mye høyere enn det de egentlig er fornøyd med. Det er litt som toppselgerne i basaren i Istanbul. Starter med 100, men er egentlig fornøyd med 10. Det kan godt hende at 15 millioner kroner (eller ca 13) var et OK utbytte for dem.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49479453/#49479453