2020-06-28, 17:44
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Vad tror ni om AstraZenecas rörelser kommande vecka? Tänker på nyheten att de förmodligen är den ledande kandidaten gällande vaccin mot Corona. Köpte hursom en mängd på torsdagen. Är helgrön på aktier, kör på magkänslan.
Citera
2020-06-28, 18:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Vad tror ni om AstraZenecas rörelser kommande vecka? Tänker på nyheten att de förmodligen är den ledande kandidaten gällande vaccin mot Corona. Köpte hursom en mängd på torsdagen. Är helgrön på aktier, kör på magkänslan.
AstraZeneca är ett bra företag som man med fördel kan ligga långsiktigt i. Är väl inte en aktie som man gör snabba klipp i direkt.

Att förutspå kommande veckas kursrörelser är vanskligare. Men terminerna för DAX och DJ30 står på rött i skrivande stund.
Citera
2020-06-28, 20:05
Medlem
flytandelyckas avatar
Tvår frågor:

Tycker ni det är försent att handla i Thule samt, vad tycker ni om Flügger Group?
Citera
2020-06-28, 21:28
Medlem
[quote=Yttrandefriheten|72095040]Vad tror ni om AstraZenecas rörelser kommande vecka? Tänker på nyheten att de förmodligen är den ledande kandidaten gällande vaccin mot Corona. Köpte hursom en mängd på torsdagen. Är helgrön på aktier, kör på magkänslan.[/QUOT

Det är ett bra bolag. Men vaccinet gör de utan vinstintresse. Så det är inget som kommers driva kursen direkt mycket.
Citera
2020-06-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Äger Astra iockmed med mitt Investorinnehav. Det känns stabilt tillsammans med Mölnlycke.
Citera
2020-06-28, 22:42
Medlem
Fick en större summa i februari, la hälften i fonder som åkte med ner i dippen men som hämtat sig nu. Borde följt rådet att putta in lite i taget. Riktigt dåligt val att köpa fonder för 400 papp den 24 februari.

Som tur var hade jag andra halvan kvar som jag tänkt sätta i en gammal kapitalförsäkring (ca 4-5% ränta), eftersom jag tyckte att jag hade tillräckligt i aktier redan...

Men när mina aktier och fonderna gått åt helvete i fallet så beslöt jag mig för att sälja hälften av aktierna(med stor förlust såklart) och öppna ett nytt ISK och köpa exakt samma aktier för de pengarna plus 500 från arvet. Börja om på ny kula, slippa röd siffror i en evighet och jävla vilka fina GAV man har på det kontot nu. Det kan vara min livs investering känner jag nu iallfall. Hela kontot lyser blått och har typ en tredjedel som gått upp mer än 100%.

Några exempel GAV
Metacon-aktier 1.11
Parans solar 1,17 (sålde vid 2.90 tyvärr)
Cyxone 3,1
Intervacc 15,2
Nextcell 5,9
Astra Zeneca 795,8
Nel 13,9

Det gamla ISK kontot, det tittar jag inte ens på även om det repat sig så känns det ju roligare med ett konto som gått upp 58%. Trodde inte det var möjligt för en amatör som mig att slå index öht.
Citera
2020-06-28, 22:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dailia
Fick en större summa i februari, la hälften i fonder som åkte med ner i dippen men som hämtat sig nu. Borde följt rådet att putta in lite i taget. Riktigt dåligt val att köpa fonder för 400 papp den 24 februari.

Som tur var hade jag andra halvan kvar som jag tänkt sätta i en gammal kapitalförsäkring (ca 4-5% ränta), eftersom jag tyckte att jag hade tillräckligt i aktier redan...

Men när mina aktier och fonderna gått åt helvete i fallet så beslöt jag mig för att sälja hälften av aktierna(med stor förlust såklart) och öppna ett nytt ISK och köpa exakt samma aktier för de pengarna plus 500 från arvet. Börja om på ny kula, slippa röd siffror i en evighet och jävla vilka fina GAV man har på det kontot nu. Det kan vara min livs investering känner jag nu iallfall. Hela kontot lyser blått och har typ en tredjedel som gått upp mer än 100%.

Några exempel GAV
Metacon-aktier 1.11
Parans solar 1,17 (sålde vid 2.90 tyvärr)
Cyxone 3,1
Intervacc 15,2
Nextcell 5,9
Astra Zeneca 795,8
Nel 13,9

Det gamla ISK kontot, det tittar jag inte ens på även om det repat sig så känns det ju roligare med ett konto som gått upp 58%. Trodde inte det var möjligt för en amatör som mig att slå index öht.
Är väl bara att gratulera!! Sälj allt imorgon och ta det lugnt ett tag. Jag hade köpt ett kg guld oc 30kg silver sedan gått in med resten lite i taget. Kan komma jätteras denna vecka
Citera
2020-06-28, 23:15
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Det är ett bra bolag. Men vaccinet gör de utan vinstintresse. Så det är inget som kommers driva kursen direkt mycket.
Det är sant, eftersom jag är lite smågirig tycker jag det är lite tråkigt. Men den är kanske stabil som fan i och med detta. Jag är sugen på Läkemedelsföretag i dessa tider, fastnade för Pfizers dystra kurva, kanske blir ett köp där.
Citera
2020-06-28, 23:42
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Är väl bara att gratulera!! Sälj allt imorgon och ta det lugnt ett tag. Jag hade köpt ett kg guld oc 30kg silver sedan gått in med resten lite i taget. Kan komma jätteras denna vecka
Det kan komma jätteras varje vecka men med det tankesättet lär man inte lyckas i livet.
Citera
2020-06-28, 23:58
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Det kan komma jätteras varje vecka men med det tankesättet lär man inte lyckas i livet.

Egentligen pekar allt på det. Dollar på uppsving, negativ trend för alla index, samtliga PE-tal ÖVER nivån vi hade innan kraschen, storkapitalet gick ur börsen under senaste 2 veckorna, bara småspararna och centralbankerna kvar snart. Corona på rekordnivå, högre antal smittade per dag senaste dagarna än under senaste höjdpunkten osv.
Citera
2020-06-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Han är ju nybörjare, håll inte på och sprid sån där mindfuck-skit. Du håller ju på med teknisk analys och är på en helt annan nivå än honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dailia
Trodde inte det var möjligt för en amatör som mig att slå index öht.

Kul med framgången! Slagigt och ryckigt under sommaren är att vänta. Själv tar jag en paus från börsen ett tag (som i att inte logga in på kontona), tillfällig ny våg av corona osv. skapar en volatilitet som är lätt att missbedöma åt båda hållen.

Sitta stilla i båten just nu tror jag är bäst, även om det trist när det går ned är det också pissigt att missa de bästa handelsdagarna på året. Raset i våras berodde på att vi inte visste någonting, nu har vi informationen men börsen blir såklart orolig ändå. Även om börsen kan sura under sommaren kan det även bli "mini-rallyn" som är tråkiga att missa om man står utanför.
Citera
2020-06-29, 00:00
Medlem
AoE3#1s avatar
Dow Jones öppnade precis med ett jätteras. Jeeezuz vilket ras

EDIT: Dollarn öppnade precis på ny höjd också. Det som spökar mest är 3-månaders lånen FED utfärdade för att pressa ner dollarn i mitten av Mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in