2020-06-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edc555
Nej, jag kan knappt vända på mig i sängen. Jag känner mig svimfärdig och illamående. Kirurgen skrev ut mig trots mitt dåliga skick.
Generellt tips: Ring 1177.
Specifikt tips: Ring mottagningen där du blev opererad. Man ska alltid få instruktioner med sig hem om vad man ska göra efter operationen - vad ska man vara observant på, vart ringer man vid frågor och problem.
Tänk på dig själv nu, skit i att kirurgen kanske var ett arsle, det är inte hen som svarar om du ringer nu.
Citera
2020-06-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Stora mängder blod? Hur mycket då? Vad innebär "forsar blod" i din värld?

Vet inte hur jag ska ange det, det är uppenbart mycket blod. Jag hade extrema problem att ta mig hem pga mitt dåliga tillstånd. Istället för att få hjälp av kirurgen så skrev denne ut mig trots att jag var i ett uppenbart dåligt skick och knappt kunde stå på benen. Denna läkare är helt likgiktig inför mitt liv och jag är rädd vad denne har gjort med mig under operationen med tanke på mina stora blödningar och dåliga mående!
Citera
2020-06-28, 20:30
Bannlyst
Citat:
Jag föredrar att söka vård imorgon, hoppas jag överlever natten. Jag inser hur extremt farlig kirurgen är som visat en totalt likgiltighet inför mitt liv.

Skit i den där jävla kirurgen! Om du ringer 112 och säger att de forsar blod och vet inte om du håller på att dö så lär de knappast be dig att vänta till imorgon. Du lär inte få träffa samma kirurg och IVO anmäl sen den jäveln.
Citera
2020-06-28, 20:35
Medlem
Med tanke på att din första post på flashback imorse handlade om att du kissat ner dig när du vaknade efter din narkos och undrade om det var farligt och istället många timmar senare kommer du på att "hmm jag ska nog göra en ny post om att det forsat blod sedan 4 dagar tillbaks".
Det låter då föga troligt att det då handlar om några större mängder.
Citera
2020-06-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Generellt tips: Ring 1177.
Specifikt tips: Ring mottagningen där du blev opererad. Man ska alltid få instruktioner med sig hem om vad man ska göra efter operationen - vad ska man vara observant på, vart ringer man vid frågor och problem.
Tänk på dig själv nu, skit i att kirurgen kanske var ett arsle, det är inte hen som svarar om du ringer nu.

Kirurgen och mottagningen har fullkomligt struntat i mig - även när jag ringde och meddelade dom att jag fallit ihop på vägen hem. Det borde klassas som en kriminell handling - kirurgen är likgiltig!
Citera
2020-06-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Skit i den där jävla kirurgen! Om du ringer 112 och säger att de forsar blod och vet inte om du håller på att dö så lär de knappast be dig att vänta till imorgon. Du lär inte få träffa samma kirurg och IVO anmäl sen den jäveln.

Jag måste ligga still en stund nu eftersom jag känner kraftig yrsel och illamående.

Denna kirurg är en extremt stor fara och borde bli av med sitt leg omgående! Hon har flera allvarliga anmälningar emot sig. Hur i hela friden kan man anställa en sådan här farlig person?
Citera
2020-06-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systerysterr
Med tanke på att din första post på flashback imorse handlade om att du kissat ner dig när du vaknade efter din narkos och undrade om det var farligt och istället många timmar senare kommer du på att "hmm jag ska nog göra en ny post om att det forsat blod sedan 4 dagar tillbaks".
Det låter då föga troligt att det då handlar om några större mängder.

Så du tror inte att man kan ha problem med blåsan och samtidigt ha stora blödningar?!
Citera
2020-06-28, 21:02
Medlem
Citat:
Så du tror inte att man kan ha problem med blåsan och samtidigt ha stora blödningar?!
Inte helt otippat så missar du poängen..
Bara en idiot eller skojare skulle prioritera att fråga om urininkontinens före man ställer en fråga som insinuerar 4 dagars blodforsningar.
Citera
2020-06-28, 21:03
Medlem
När man pratar med risker kring denna operation så nämns bl a blödning. Kan någon förklara exakt vad detta innebär och hur man vet om man drabbats? Helt otroligt att man ska behöva fråga om sånt här på ett forum.
Citera
2020-06-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systerysterr
Inte helt otippat så missar du poängen..
Bara en idiot eller skojare skulle prioritera att fråga om urininkontinens före man ställer en fråga som insinuerar 4 dagars blodforsningar.

Jag jagar inte upp mig omgående, men den inställningen verkar du ha. Hur fan kan du ens trolla med en människa som befinner sig i ett allvarligt tillstånd?! Skäms på dig din idiot!
Citera
2020-06-28, 21:19
Bannlyst
Citat:
Jag måste ligga still en stund nu eftersom jag känner kraftig yrsel och illamående.

Denna kirurg är en extremt stor fara och borde bli av med sitt leg omgående! Hon har flera allvarliga anmälningar emot sig. Hur i hela friden kan man anställa en sådan här farlig person?

Okej Tjejen, jag ska inte tjata på dig mer och ber om ursäkt för min otrevliga ton när jag bad dig att ringa 112, men jag tolkade de här med forsande av blod ganska bokstavligen och allvarligt.
TA INGEN TREO ELLER IPREN OSV!

Sov så sött!
Citera
2020-06-28, 22:16
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Kommer blodet från såret eller underlivet? Efter min operation var sjukhuspersonalen förvånade över att jag inte hade blödningar för ”det brukade nästan alls ha”, så tydligen är det vanligt att ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in