Ja tack. Det här var efterlängtat. Både dagens mål och vinsten.
Bergström visade hur jobbig han kan vara för motståndarförsvaret. Borde väl gjort en 14-15 fler mål på dom lägena han hade dock.

Och lite småkul att han fixar utvisningen på en djupledsboll och målet med en tåpaj, det är ju huvudet han ska göra det med framför allt.
Riktigt bra spel hela vägen får man väl säga, var bara en tidsfråga innan målen skulle trilla in, dock så får dom gärna undvika att vänta så länge...
Lite tveksam på dubbelbytet mitt i andra halvlek, ut med båda Gustav/fsönerna, tvåvägsmittfältarna, och in med en offensiv mitt och en anfallare. Kändes som att det mest blev trångt och statiskt med så mycket folk som ville hänga i straffområdets utkant. Men det gick ju till slut.
Lite extra hyllning till Agardius också. Trots att han är mittback och sköter den defensiva biten strålande så levererar han dessutom inlägg efter inlägg av högsta klass när Mjällby flyttar upp allt på slutet.
Joel Nilsson var precis så bra som jag hade förväntat mig när han fick den högre utgångspositionen, pressade bak Tankovic så att han fick springa så mycket i defensiven som han aldrig har gjort förut.
Löken känns också som att han näst intill är tillbaka i den formen han hade när han slog igenom.
Negativt? Ja, förutom att Bergström kunde ha satt några bollar till så är jag tveksam till Markos kommunikation i målet, både idag och i förra matchen så var det en del väldigt enkla lägen som blev komplicerade på grund av samarbetssvårigheter mellan målvakten och mittbackarna.
TILLÄGG: Mjällby har lite kortfilmer för när spelarna gör mål. Bergström visar klass där också. En Mjällby-onepiece är väl aldrig fel?
https://www.facebook.com/MjallbyAIF/videos/756606205087553/