2020-06-27, 16:52
Medlem
Wow. Det där bådar gott för resten av säsongen, utan tvekan.

4-2 nu till och med, efter att ha varit nere i brygga och mest sett frustrerade ut.
Citera
2020-06-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

4-2 nu till och med, efter att ha varit nere i brygga och mest sett frustrerade ut.

Rätt viktigt för peking att vinna på såhär sett med. Visar på bra mentalitet och styrka. Mer än förtjänta av sin fullpottar start. Detta med ett rätt tufft schema med!
Citera
2020-06-27, 16:55
Medlem
Korders avatar
Så JÄVLA gött. Näst bästa sättet att slå dessa fanskap på (efter att vinna med typ 10-0).
Citera
2020-06-27, 16:58
Medlem
Glantons avatar
Så jävla gött Peking!!!
Dödskrigarblicken på Thern efter 2-3 målet! Fy fan va gött. Skål!!🍺
Citera
2020-06-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Så jävla gött Peking!!!
Dödskrigarblicken på Thern efter 2-3 målet! Fy fan va gött. Skål!!🍺

Ja Thern har jag gillat sen länge men man unnar han lite extra nu efter hans svårigheter i fjol. Kul för han!
Citera
2020-06-28, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det jag skrev om 50 pers per område, så: (kan inte citera/svara alla)

Jag vet ju det där med Astrid Lindgrens värld, vilket jag även skrev om. Jag syftar alltså på 50 pers per fristående event. Finns inga förbud mot att ha 50 pers per event bara för att de ligger nära varandra. Men de måste vara separerade. For att ta ett exempel så har arenan i Falkenberg två separata läktare, med två olika vägar dit, egna parkeringar och egna insläpp. Dessutom är ståplats avdelat i två olika delar. Om någon hyr den för två timmars körsång och låter 25 pers per del delta, så kan det kunna tolkas som ett eget event. Sedan att de båda körerna står och kollar på en fotbollsmatch som råkar spelas samtidigt hör såklart juridiskt inte hit. Kanske inte funkar, men min poäng är att nån måste börja våga testa denna typ av lösningar. För att komma vidare och ta nästa steg. Att försöka prata med FHM går ju inte. Istället bor man testa deras råd och riktlinjer, och se vad som händer.

Nu nämnde du ju inte Astrid Lindgrens Värld men men...

Märk väl också att andra parker inte direkt har öppet som vanligt, det krävs förbokningar, man får inte vara där flera dagar i rad etc. Olika varianter för olika ställen men ingen har det som vanligt direkt...

I övrigt är det bara att vänta och se, vissa har ju galet nog tyckt att man skulle ha köra på med publik i nån utsträckning hela vägen vilket hade varit galenskap såklart, några vill öka om ett tag om det blir lugnare och vissa vill se att det dör ut helt först. Dö ut helt kommer vi inte kunna vänta på då det inte kommer ske på länge, inte innan ett vaccin finns men även om det hela lugnat sig så ser vi fortfarande större/mindre utbrott när det samlats något större folkmassor. Att då likt studenter etc utmana det och få den skiten är det inte värt, ej heller risken att sprida skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Får han bra leveranser så tror jag det hade funkat ok med Sargon ja, vill man vila Paka lite till kan man ju testa med Alex Jr där. En del spelare måste nog få vila efter 120 minuter i benen, t ex Aiesh, vet inte hur det är med Hasse, men han har ju spelat VÄLDIGT mycket, man skulle kunna spela Titi där.

KDG kommer nog vara borta ett par veckor till antar jag, men det var ju inte något allvarligt, är väl någon blödning/svullnad.

Har vi inte fått massinläggningar nu, så tror jag faktiskt inte att det kommer, det har varit fullständigt knökat så att man typ fått ligga på varandra på badplatser etc hela månaden, det borde ha visat sig i patientstatistiken. Färre människor avlider etc. Sedan finns det väl regionala skillnader. Men på det stora hela ser det ju ganska bra ut.

Senast vi diskuterade dödsfallen i tråden, i slutet av maj, då ca 200 dödsfall rapporterades på 2 dagar kan man nog lägga till historien nu, och då avled 28 och 38 personer.

Sedan ökar såklart antalet bekräftade, men det beror ju på att vi testar mycket mer, i vår region började dom ju med tester av allmänheten 1 juni, och det har varit köer vid vårdcentralen, samtidigt går antalet sjukhusinlagda ner osv.

Det enda man kan vara säker på är ju att Anestis kommer vakta buren och Erling starta också. I övrigt lär vi kunna få se en hel del rotation av startspelare/positionsbyten etc. Det skall bli kul att se hur det blir.
Väldigt viktigt att vinna dock.

Så är det, det går ner och testen gör givetvis att antalet sjuka ökar då det blir bekräftat men alltför många (där räknar jag inte in dig för att förtydliga det) ropar faran över och att vi skall köra på som vanligt i princip.
Det är betydligt lägre dödstal men ändå sådana siffror att det inte är värt att chansa med t.ex. större sammankomster etc än, sedan att folk är så enormt korkade att dom samlas på stränder, krogar etc är ju galet. Det handlar fortfarande om att rädda liv.
Citera
2020-06-28, 10:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Starkt ändå, visar på bra styrka och mentaliteten inom laget är god. Men alla lag får dippar under en säsong. Blir intressant att se när Norrköping får sin.
Citera
2020-06-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det enda man kan vara säker på är ju att Anestis kommer vakta buren och Erling starta också. I övrigt lär vi kunna få se en hel del rotation av startspelare/positionsbyten etc. Det skall bli kul att se hur det blir.
Väldigt viktigt att vinna dock.

Så är det, det går ner och testen gör givetvis att antalet sjuka ökar då det blir bekräftat men alltför många (där räknar jag inte in dig för att förtydliga det) ropar faran över och att vi skall köra på som vanligt i princip.
Det är betydligt lägre dödstal men ändå sådana siffror att det inte är värt att chansa med t.ex. större sammankomster etc än, sedan att folk är så enormt korkade att dom samlas på stränder, krogar etc är ju galet. Det handlar fortfarande om att rädda liv.

hehe typ... jag hoppas på Giorgi, där har vi ju ett väldigt stort sparkapital och är han helt frisk borde han ju vara superpigg och sugen på att spela.

Toko och Hasse är väl de som spelat typ varenda minut? Sana och Hosam såg trötta ut efter Bajen så dom hade jag gärna sett att Poya vilar, dom kan ju bytas in.

Pallar Toko och Hasse så får dom gärna spela, men man tycker ju att det borde tära lite på dom när dom lirat så jäkla mycket på kort tid.

Greken
Toko/Holm - Bjärsmyr - Calisir/Jeppe - Werner/Jallow
Hasse/Titi - Erling Jr
Sargon/Holm - Paka/Alex Jr - Giorgi
Farnerud/Sargon

Skulle Giorgi vara frisk blir det ju intressant att se vem som hamnar på läktaren... det skulle väl troligen stå mellan Holm, Jallow, Titi och Alex Jr, 7 spelare på bänken.

Exempel...

#1 Amos
#2 Sana
#3 Aiesh
#4 Paka/Alex Jr
#5 Calisir/Jeppe
#6 Hasse/Titi
#7 Holm/Jallow

Edit: Skyller på bakfyllan.... alla dom där går ju in på bänken.

Edit#2: Eller nja, en till på läktaren... skulle väl typ bli Affane, Isak D och någon till.

När det är sådant här sommarväder som vi haft i Maj/Juni så kan man nog inte förhindra det, sedan kan man ju försöka hitta ett ställe där det inte är lika knökat, t ex åk inte till Askim på en helgdag.

Citat:
Fullt i kollektivtrafiken i Göteborg – se trängseln

Uppdaterad igår 23:00Publicerad igår 18:31
Under lördagen var det cirka 30 grader i centrala Göteborg och många ville byta staden mot ett svalkande dopp i havet. Det märktes i den fulla kollektivtrafiken.

Se SVT försöka ta spårvagnen och bussen till stranden i klippet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-28 kl. 11:00.
Citera
2020-06-28, 11:50
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
... och tidigare var han ÖSK... och Sirius.
Jag har ett foto av Birro på min hårddisk där han är iklädd Elfsborgströja.
Citera
2020-06-28, 15:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Jag har ett foto av Birro på min hårddisk där han är iklädd Elfsborgströja.
Men alla vet ju att han är ÖIS-are. Det är ju han öppen med själv. Sen att vandrar runt och jobbar för olika klubbar är en annan femma
Citera
2020-06-28, 16:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men alla vet ju att han är ÖIS-are. Det är ju han öppen med själv. Sen att vandrar runt och jobbar för olika klubbar är en annan femma

Birro är Mjällby AIF.
Citera
2020-06-28, 16:42
Medlem
mikeymikeys avatar
Ytterligare än en gång släpper Blåvitt in första målet, man får jobba i underläge igen. Bra moral men det håller inte i längden.

Godkänd insats av Blåvitt utan att vara jätte positiv. Man får inte glömma att man hade 120 minuter i benen i från i torsdags. Aiseh är väl ett bra exempel på att det är ett tajt spelschema. Han var ju bäst i torsdags, idag var han nästan sämst. Lyckades inte med mycket.

Men som jag sagt innan så känns denna säsongen väldigt avslagen, serien känns lite sisådär. Blåvitt känns verkligen som ett typiskt mittenlag. Får hoppas att man kan gå hela vägen i cupen.

F.ö. får säga att Sargon Abraham gjorde det bra längst fram, har gnällt mycket på han men han gjorde bra.
Senast redigerad av mikeymikey 2020-06-28 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in