2020-06-28, 07:47
Medlem
MrsVanity1s avatar
Tegnell sa ju att det nu ska testas betydligt fler pga av att kurvan inte plattas som det var tänkt, i expressen läste jag det .
Smittspårning.
Varför inte erkänna att man gjort fel .
Han säger det ju på alla sätt utom rakt ut.
Stör mig enormt på det .Jag skulle fanimej kunna respektera karln åtminstone liiiite om han sa vi har gjort fel men nu gör vi om och försöker göra bättre.

Undra hur han i sitt stilla sinne tänker ...har han inte ångest efter flockimmuniteten gick åt h-vete ???
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-06-28 kl. 07:50.
Citera
2020-06-28, 10:53
Medlem
Starbacks avatar
Det tycks bli allt uppenbarare att Tegnell har skitit i det blå skåpet - flera gånger. Låt oss börga med munskdden. Varför i h-e rekommenderades inte munskydd till alla i Sverige från scratch? Varför stå och hyckla om att äldre måste skyddas och i medvetenhet om att fundamentala skydd saknas inom hela vårdsverige, samtidigt som åldringar börjar dö undan på hemmen? Det är fan i mej dödshjälp. Att Tegnell låtit prestige gå in i munskyddsmotståndet är uppenbart. Hur många dödsfall har inte den prestigen kostat?

Norge har inte haft ett enda dödsfall i Corona. Det är förstås förenat med stora svårigheter att andas varandra i ansiktet när det står stora fjäll emellan. De tycker synd om Sverige. och uppmanar Tegnell att byta strategi. Och du ska veta att jag varit obrottsligt lojal med Tegnell och hans strategier fram till nu. På med munskydd alllesammans. De hjälper så in i h-e mot smittspridning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nP3Ro/norska-experternas-rad-till-sverige-byt-strategi
Senast redigerad av Starback 2020-06-28 kl. 10:56.
Citera
2020-06-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotoVroom123
Självklart inte Tegnells fel personligen...men felet är mångbottnat...man kan lägga det på individen och säga att personen måste stanna hemma vid feber och misstanke om sjukdom. Vad jag vet så kan man väl nu också bli åtalad för oaktsamhet om man inte håller sig hemma vid misstanke om coronasmitta. Men sen finns problemet med att man inte kan testa sig om man inte tillhör riskgrupper. (vissa regioner gäller det inte såklart) Så frågan är om det är vanlig förkylning eller Corona?

Så svennebanan tvingas gå till jobbet för att inte mista sin lön. Slutligen så hade detta mardrömsscenario aldrig behövt hända ifall vi inte varit slapphänta i början av pandemin och lät smittan breda ut sig över Sverige...nu betalar vi priset för vår senfärdighet.
Så med detta anser du att det även är polisens fel om en knivmördare snubblar på sin egen kniv och dör?`Det är iaf indirekt vad du menar om man ska tolka ditt inlägg rätt
Citera
2020-06-28, 11:06
Medlem
PK-cancerns folk vill om de pressas riktigt hårt påskina att "det inte gick att veta vad som var rätt och fel"!

Men att låta anställda på kommunala äldreboenden fortsätta rotera mellan många boenden.
Att inte på något sätt ge dem skyddsutrustning o istället ge instruktioner att det inte behövs.
Att tvinga anställda med Covid-19 sjuka i familjen fortsätta jobba.
Det är 100% självklart att de med en gång förstod att det skulle leda till att tusentals äldre smittades!

Vidare instruktioner om att ge dödliga morfin-injektioner till äldre som med normal vård haft i varje fall OK chanser att överleva!

Detta är inget "misstag"!
Det kallas massmord!
På skötsamma människor som ansågs vara "kostnader"!
I motsats till dagens bidragslevande så kallade "flyktingar"!
Alla bevis finns redan och ingen av de kriminellt korrupta Svenska Åklagarna skulle ens drömma om att väcka åtal!
Hur kan man bara vara så totalt rutten i huvudet?

Dessa människor bakom får vara inte komma undan!
Alla bevis och fakta finns redan idag!
Att "i efterhand utreda" är bara för att de ska kunna komma undan med sina feta bank-konton!
Citera
2020-06-28, 11:11
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Tegnell sa ju att det nu ska testas betydligt fler pga av att kurvan inte plattas som det var tänkt, i expressen läste jag det .
Smittspårning.
Varför inte erkänna att man gjort fel .
Han säger det ju på alla sätt utom rakt ut.
Stör mig enormt på det .Jag skulle fanimej kunna respektera karln åtminstone liiiite om han sa vi har gjort fel men nu gör vi om och försöker göra bättre.

Undra hur han i sitt stilla sinne tänker ...har han inte ångest efter flockimmuniteten gick åt h-vete ???
I mars sade han att smittspårning inte är görligt, nu när vi har tusentals fler smittade så skall vi börja med smittspårning. Givetvis frågar inte journalisterna honom varför de svänger i frågan.

Sedan misstänker jag att smittspårningen är blott en chimär för att blidka omvärlden och ge ett sken av att vi gör något vettigt. Nu går personal på knäna som skall analysera tester, hur har de tänkt bygga upp organisationen kring smittspårning om de redan har grava problem med testningen?
Citera
2020-06-28, 11:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Oneliners, lösryckta citat och personangrepp..

Tur att inte Flashback epidemiologerna sköter landet.
Kunde det blivit sämre?
Citera
2020-06-28, 11:25
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Yeye jag har fattat att du har ett sjukligt behov av att utmåla Tegnell som folkmördare men snälla besvara mitt påstående istället. Det är så typiskt högern att anklaga, lägga över skulden på någon för att själv slippa ta ansvar. Eller menar du att det är Tegnells fel om du går till jobbet med 30 graders feber och smittar ner hela din arbetsplats också?
Förtroendet för Tegnell och FHM är lägre i utsatta områden än i övriga landet. Historiskt sett brukar valresultatet blottlägga att det är väldigt få högersympatisörer i dessa områden.

https://www.hbl.fi/artikel/lagt-fortroende-for-tegnell-i-utsatta-omraden-i-sverige/
Citera
2020-06-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Förtroendet för Tegnell och FHM är lägre i utsatta områden än i övriga landet. Historiskt sett brukar valresultatet blottlägga att det är väldigt få högersympatisörer i dessa områden.

https://www.hbl.fi/artikel/lagt-fortroende-for-tegnell-i-utsatta-omraden-i-sverige/
Nu vet inte jag vart Tegnell står politiskt så därför kan jag inte uttala mig om det. men däremot är han tillsatt av Reinfeldt 2013. Så jag vet inte om du har så mycket för att han skulle vara sosse om det är dit du vill komma
Citera
2020-06-28, 11:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu vet inte jag vart Tegnell står politiskt så därför kan jag inte uttala mig om det. men däremot är han tillsatt av Reinfeldt 2013. Så jag vet inte om du har så mycket för att han skulle vara sosse om det är dit du vill komma
Eh? Du sade att högersympatisörer är kritiska mot Tegnell och vägrar ta eget ansvar, då påpekade jag att människor i utsatta områden är mer kritiska mot Tegnell och FHM än övriga landet. Dessa områden är inte kända för sina högeråsikter.
Citera
2020-06-28, 11:47
Medlem
Tegnell har Asperger med narcissistiska inslag.
Problemet är inte Tegnell utan det system.som backar upp honom. Först nu har tex har tex Bonniers personal börjat tvivla på honom. Omvärlden anser att Tegnell är en kuf. Forskarvärlden anser att Tegnell är en idiot och de begriper att svenska journalister behövt 3-4 månader för att genomskåda charlataner som nu kostar Sverige över 300 miljoner om dagen enbart i förlorade turistintäkter. By the way. Var är munskydden? Löfven. Var är dom? Du går till historien som en byfåne.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-06-28 kl. 12:00.
Citera
2020-06-28, 11:49
Medlem
Gubben Tegnell tar semester nu men något mer sattyg ska han väl kunna hitta på innan han drar. Jag antar att han den andre kommer tillbaka. Glömt hans namn. Han har varit osynlig ett tag. Han har väl haft sin semester.

Citat:
Efter 115 dagar i rampljuset tar Anders Tegnell semester. Hyllad och kritiserad för den svenska linje som byggt på tillit till invånarna och få hårda regler.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/anders-tegnell-landernas-oppnande-ett-gigantiskt-experiment/
Citera
2020-06-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Eh? Du sade att högersympatisörer är kritiska mot Tegnell och vägrar ta eget ansvar, då påpekade jag att människor i utsatta områden är mer kritiska mot Tegnell och FHM än övriga landet. Dessa områden är inte kända för sina högeråsikter.

Ja där anser jag att jag har rätt men det betyder inte att jag uttalat mig något om Tegnells politiska antaganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in