2020-06-27, 20:55
Medlem
Oavsett hans gärningar har han rätt till en rättvis prövning. Jävligt dåligt av hans advokat att göra en sådan miss. Han bör outas.
Citera
2020-06-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/dodsforarens-advokat-glomde-att-overklaga/
Antingen glömde hans advokat att överklaga eller så "glömde" hans advokat att överklaga. I vilket fall står tingsrättens dom fast.
Arrach:s brev till hovrätten är ynkligt och så fyllt av självömkan att det saknar motstycke. Begruper inte fanskapet att han kommit lindrigt undan? Har han ingen medkänsla med den avlidnes familj?

Det här brottet påminner om den 21-åriga narkomanen som mejade ned en mamma med barnvagn på Amiralsgatan i Malmö för några år sedan. Barnet överlevde men mamman fick amputera ett ben samt fick bestående hjärnskador och har till följd av det förlorat vårdnaden om sitt barn.
Gärningsmannen dömdes till två år 10 mån fängelse. Jag tänker på henne typ en gång i månaden sedan dess.
(FB) Malmö. Olycka Amiralsgatan. Smitning. Polisjakt?
Citera
2020-06-27, 23:03
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W56
Bra advokat

Ali Arrach borde väl ha tjänat ihop till en ståplats i Nybroviken ?
Här ger jag dig verkligen rätt! Advokaten gjorde ett strålande arbete som "glömde" att överklaga domen. fast 3 år är givetvis skrattretande för en dödskörning av en återfallsförbrytare.
En familj förlorade sin son, sin make, sin pappa och så sitter svinet där och jamsar att han tycker att han blivit hårt bestraffad.

Han har ju i intervjuer i UG sagt att ungdomsvård/fängelse är som ett vuxenfritis. Soc har gett honom lägenheter och gullat med honom sockärringarna verkar älska den här typen av "spännande" killar som de vill ge "chans på chans på chans". Nej, han utnyttjar verkligen det svenska systemet och spelar på känslor.
Ståplats i Nybroviken är önskvärt för att slippa denna människa som aldrig kommer göra något gott
Citera
2020-06-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Här ger jag dig verkligen rätt! Advokaten gjorde ett strålande arbete som "glömde" att överklaga domen. fast 3 år är givetvis skrattretande för en dödskörning av en återfallsförbrytare.
En familj förlorade sin son, sin make, sin pappa och så sitter svinet där och jamsar att han tycker att han blivit hårt bestraffad.

Han har ju i intervjuer i UG sagt att ungdomsvård/fängelse är som ett vuxenfritis. Soc har gett honom lägenheter och gullat med honom sockärringarna verkar älska den här typen av "spännande" killar som de vill ge "chans på chans på chans". Nej, han utnyttjar verkligen det svenska systemet och spelar på känslor.
Ståplats i Nybroviken är önskvärt för att slippa denna människa som aldrig kommer göra något gott
Han sitter 2/3 delar av straffet. Han lär väl ha avverkat lite på häktet redan. Så han kommer ut snart
Citera
2020-06-27, 23:18
Medlem
trollgubbens avatar
Äcklet Ali Arrach borde avlivas. Skämtstraff i Sverige.
Citera
2020-06-27, 23:22
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Han sitter 2/3 delar av straffet. Han lär väl ha avverkat lite på häktet redan. Så han kommer ut snart
Man känner verkligen hur blodtrycket skjuter i höjden!
Denna vidriga brottsling som i sällskap med liknande typer klubbar ner äldre personer när de tankar bilen för att stjäla den. Det är just den här typen av ligister som har 0 respekt för andra personer och deras egendom men som blir galna och livsfarliga om de känner att de själva inte får respekt av omgivningen. Då blir de kränkta!Fy fan!
Tror jag ska skicka en blomma till advokaten. De måste ju många gånger tycka att det är motbjudande att försvara såna här hopplösa individer som kommer begå nya brott hela livet
Citera
2020-06-27, 23:28
Medlem
kungenslillapigas avatar
Ser att han är skriven dels på en adress, Holbergsgatan i Bromma samt på Frejgatan i Sthlm innerstad. Är det soc som har belönat honom med detta?? Herregud, nu går snart topplocket!
Citera
2020-06-28, 00:09
Medlem
Någon med komtakter på Kumla som kan se till att den lilla biltjyven klämmer sina fingrar i nån dörr?
Citera
2020-06-28, 00:37
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
Sluta grina. Var väl en liten vinst för samhället att inte överklagan kom in och "glömdes" bort.

Hur vet du det? Kunde lika väl fått längre straff i Hovrätten. Tragiskt dåligt försvarsarbete är vad det är.
Citera
2020-06-28, 01:07
Bannlyst
Det här landet är det största skämtet som jag någonsin sett. Hur fan är det möjligt att återfallsförbrytare, och i det här fallet en mördare (nej det är inte vållande i min värld), åker på fängelse i ynka 3 år? Han är alltså ute villkorligt igen efter 2 jävla år!
Citera
2020-06-28, 05:30
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur vet du det? Kunde lika väl fått längre straff i Hovrätten. Tragiskt dåligt försvarsarbete är vad det är.

Nej hårdare straff hade han knappast fått. Tingsrätten dömde honom så hårt som de kunde inom praxis, han dömdes hårdare än rattfyllerister som i onyktert tillstånd kör ihjäl människor.

Då inte åklagaren överklagade så är det dessutom tekniskt sett inte möjligt att döma honom till ett hårdare straff. Visst åklagaren kan ha anslutningsöverklagat om ett överklagande hade skett i rätt tid men det är inte så troligt och även om det hade skett så är det väldigt osannolikt med ett hårdare straff.

Det krävs mycket spekulationer för att få fram möjligheten till ett ännu hårdare straff.

Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Det här landet är det största skämtet som jag någonsin sett. Hur fan är det möjligt att återfallsförbrytare, och i det här fallet en mördare (nej det är inte vållande i min värld), åker på fängelse i ynka 3 år? Han är alltså ute villkorligt igen efter 2 jävla år!

Problemet är ju att verkliga världen har en annan åsikt om vad som är mord. Om jag skulle tycka att snatteri är mord så kan även jag beklaga mig över att man kommer undan med dagsböter för ”mord” men det är ju bara i min värld det är märkligt.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2020-06-28 kl. 05:35.
Citera
2020-06-28, 08:03
Medlem
På ett sätt är det viss rättvisa i det. Någon som inte bryr sig ett skit om andra blir klient till någon som inte bryr sig. Man kan argumentera för det olämpliga i att glömma att överklaga och den möjliga prickning advokaten kan få för det, men på ett sätt är det humor att just denna skitmänniska av rang fick just denna medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in