2020-06-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Säkert på befallning.

Garanterat.
Jävligt sorgligt bara.

Riktiga Kina-fasoner.

Men också varit väldigt märkligt att både inlagda och IVA gått ner varenda dag de senaste månaderna..

Det är inte riktigt normalt.
Citera
2020-06-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Garanterat.
Jävligt sorgligt bara.

Riktiga Kina-fasoner.

Men också varit väldigt märkligt att både inlagda och IVA gått ner varenda dag de senaste månaderna..

Det är inte riktigt normalt.
Nåt stämmer ju inte..helt klart.
Citera
2020-06-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det är väl det man gör? Vi såg ju hur det blev, kunde inte Tegnell som statsepidemiolog förstått detta när smittan spreds med tusentals smittade?
Med den inställningen så borde man aldrig haft flygresor till att börja med, eftersom det aldrig är säkert.
Citera
2020-06-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Med den inställningen så borde man aldrig haft flygresor till att börja med, eftersom det aldrig är säkert.
Detta var ett nytt virus som man inte visste mycket om däremot visste man att det spreds snabbt, det borde Tegnell förstått med, tycker du inte att man skulle stoppat resorna då?
Citera
2020-06-27, 22:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Kanske bäst att stoppa alla resor för alltid, man bör ju vara försiktig. Tänk om det kommer en annan pandemi som dödar 0,006% av befolkningen?
Det lär ju komma en influensa nästa vinter. Klart vi måste stänga gränsen då för att försäkra oss om att viruset inte kommer in i landet. Inte ska väl gamla behöva dö?

Men jag undrar om ens dagens alarmister är villiga att gå så långt. Då blir det nog plötsligt accepterat att minst några hundra personer i vanlig ordning kommer att avlida till följd av ett virus som sprids. Det får mig att inse hur tunna deras argument är när det gäller corona, och varför de reagerar så allergiskt mot varje jämförelse med influensor.
Citera
2020-06-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Pandemier börjar ju med att människor träffas, så det kanske man ska förbjuda. För säkerhets skull.
Nej eftersom smittan inte började i Sverige, den kom ju från bla Italien med resor som Tegnell accepterade.
Citera
2020-06-27, 22:14
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Finland erbjuder Norrbotten coronaavlastning
Finland har erbjudit sig att hjälpa Region Norrbotten med intensivvårdsplatser för coronapatienter – ett erbjudande som välkomnas i regionen.
– Jag är djupt tacksam, säger regionstyrelsens ordförande Kenneth Backgård.

http://tt.omni.se/finland-erbjuder-norrbotten-coronaavlastning/a/kJ2mEj

Tack Finland.
Citera
2020-06-27, 22:15
Medlem
urgts avatar
Nu kom visst snacket om alarmister igång igen. Var någon dag sen man såg det senast.

Det går att vara kritisk till hur en myndighet hanterat en pandemi utan att vara en domedagsprofet. Speciellt med det här utfallet...
Citera
2020-06-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Just ordet "integritet" hade jag nog inte använt om herr Tegnell. Någon forskartalang verkar han inte heller vara, trots en ålder av 62 år är han inte docentkompetent.

Jag har i ett tidigare sammanhang kommit i kontakt med nämnde herreman, då han dragit enorma växlar på en enkätstudie med ungefär 70% bortfall. Denna studies resultat sammanföll naturligtvis med det av regimen påbjudna narrativet. En vetenskapligt skolad hedersman hade naturligtvis avfärdat en sådan studie som rent trams.

Anders Tegnell är en regimtrogen råtta som lydigt gör och säger exakt vad överheten vill att han ska göra och säga. Någon personlig integritet eller intellektuell hederlighet har jag dessvärre aldrig sett skymten av hos denne man.

Jag har inte haft någon anledning att ändra min bild av herr Tegnell under coronakrisen. Han är samma regimtrogna råtta och har samma bristande vetenskaplighet och bristande intellektuella hederlighet nu, som då. Resultatet är känt, över 4000 personer som dött helt i onödan på grund av hans inkompetens och servilitet mot överheten. Ett större ansvar för detta har dock regeringen som låtit denne riksklåpare fortsätta på sin post: Statsminister Löfven har fler liv på sitt samvete än den hårdföre diktatorn och vänsterns hatobjekt Augusto Pinochet.

Intressant att du (som haft kontakt med Tegnell) förstärker precis den bild som jag intuitivt och på avstånd skapat under våren.

Utveckla gärna.
Citera
2020-06-27, 22:19
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Finland erbjuder Norrbotten coronaavlastning
Finland har erbjudit sig att hjälpa Region Norrbotten med intensivvårdsplatser för coronapatienter – ett erbjudande som välkomnas i regionen.
– Jag är djupt tacksam, säger regionstyrelsens ordförande Kenneth Backgård.

http://tt.omni.se/finland-erbjuder-norrbotten-coronaavlastning/a/kJ2mEj
Tidigare var det icke coronasmittade de ville hjälpa till med?
Citera
2020-06-27, 22:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Detta var ett nytt virus som man inte visste mycket om däremot visste man att det spreds snabbt, det borde Tegnell förstått med, tycker du inte att man skulle stoppat resorna då?
Snabbt om det redan fanns här i december?
Citera
2020-06-27, 22:21
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Intressant att du (som haft kontakt med Tegnell) förstärker precis den bild som jag intuitivt och på avstånd skapat under våren.

Utveckla gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Just ordet "integritet" hade jag nog inte använt om herr Tegnell. Någon forskartalang verkar han inte heller vara, trots en ålder av 62 år är han inte docentkompetent.

Jag har i ett tidigare sammanhang kommit i kontakt med nämnde herreman, då han dragit enorma växlar på en enkätstudie med ungefär 70% bortfall. Denna studies resultat sammanföll naturligtvis med det av regimen påbjudna narrativet. En vetenskapligt skolad hedersman hade naturligtvis avfärdat en sådan studie som rent trams.

Anders Tegnell är en regimtrogen råtta som lydigt gör och säger exakt vad överheten vill att han ska göra och säga. Någon personlig integritet eller intellektuell hederlighet har jag dessvärre aldrig sett skymten av hos denne man.

Jag har inte haft någon anledning att ändra min bild av herr Tegnell under coronakrisen. Han är samma regimtrogna råtta och har samma bristande vetenskaplighet och bristande intellektuella hederlighet nu, som då. Resultatet är känt, över 4000 personer som dött helt i onödan på grund av hans inkompetens och servilitet mot överheten. Ett större ansvar för detta har dock regeringen som låtit denne riksklåpare fortsätta på sin post: Statsminister Löfven har fler liv på sitt samvete än den hårdföre diktatorn och vänsterns hatobjekt Augusto Pinochet.

Kan skicka in eventuell snaskig Tegnell-information till Uppdrag Granskning också. (Har noll att göra med dom, men uppskattar att de är bland de få i det svenska medielandskapet som verkar ha lite bollar.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in