2020-06-27, 20:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Kan du förklara för mej varför det enbart sägs positiva saker om en människa som har dött, Jag har varit på en del begravningar i mitt liv och jag har aldrig hört ett enda ont ord har sagts om den avlidne, Tvärtom så pratas det bara om dom positiva sidorna även om den avlidne har knullat runt som en kåt hankatt och blåst flertalet människor på pengar.

Det sanna svaret är att man pratar inte skit om dom avdöda sant eller inte, Det tillhör sunt förnuft och en vanlig hederlig uppfostran att låta nära och kära få behålla sin bild av den avlidne. Och även om dom nära och kära vet vilket svin den avlidne var så är det ingenting man skriver dom på näsan med.

Men är det inte så att de flesta är saknade och någonstans älskade trots sina brister? och därför tänker man på dessa sidor som man saknar och gillade när de dött?

Nog finns det människor som inte har någon enda god sida, men de är säkert inte så många.

I vardagslivet kan saker vara kämpiga ibland, när man ska jämka, samsas och det är inte alltid friktionsfritt. Tjat och bråk.

Men skulle personen plötslig dö, säg hastigt i en bilolycka, i corona, eller i självmord, jag då kommer det som man älskade fram i känslorna!?

Man kan älska någon väldigt mycket, trots alla de dåliga sidorna? Eller hur?

Och ärligt talat, hur perfekt är man själv?

Haha!
Citera
2020-06-27, 20:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Stämmer att det är MJ.

Finns uppgifter i tråden om att R*md*n ISS/MJ tog avstånd från LW när han fick reda
på förhållandet mellan henne och SD. Kanske därför de inte tålde varandra? Han kanske
yttrat något om att LW vigt paret D*avidsson och att förhållandet därför ogillades av honom,
vilket LW inte ville höra - givetvis enbart spekulationer från min sida.

Han är gift med en asiatisk (thailändsk?) kvinna, de har barn tillsammans.

Tack för info.
Vet du om/var det finns förhör med honom?
Jag har inte hittat det, det enda han dyker upp i (hittills) är Norgechatten.
Citera
2020-06-27, 20:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Stämmer att det är MJ.

Finns uppgifter i tråden om att R*md*n ISS/MJ tog avstånd från LW när han fick reda
på förhållandet mellan henne och SD. Kanske därför de inte tålde varandra? Han kanske
yttrat något om att LW vigt paret D*avidsson och att förhållandet därför ogillades av honom,

Blandar jag ihop nu?
Hörselskadad/döv?
Religiös, med i något samfund?

Minns att han bodde på andra sidan Ekersvägen (?), typ Varberga?
Citera
2020-06-27, 20:19
Medlem
Läst igenom Peter Englunds bok Söndagsvägen som handlar om ett indiciefall från 1965. Ett mordfall. Även om det är ett tekniskt mindre komplicerat fall (där polisen gör sitt jobb) är grundprincipen densamma som vi har för handen: att utesluta andra gm. Det är mycket annat tekniska bitar som pekar åt ett håll. Det räcker.

Läser era chattar som ni plockat fram ur FUP. Ännu ett indicie som kommer kunna ge uttryck för förmåga att utföra dådet.

Vi står alltså mitt i sommarvärmen med ett par frågor som har eller kommer besvaras. När? Var? Hur? Vem? Varför?

Det är mycket nu som tyder på att TeamHerrSD, sektmedlem i Geocachgruppen af Sweden är skyldig och kommer att anses skyldig.
Senast redigerad av Petitoo 2020-06-27 kl. 20:28.
Citera
2020-06-27, 20:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Stämmer att det är MJ.

Jo man kan givetvis förstå hans ogillande i just det du beskriver .......

Undrar om LW kunde teckenspråket ? Någon som vet ?

Undrar vem som hade idén i att hon skulle dö ?

Det är det som är det mystiska ?

Har så svårt att bli sams med att någon utav geocachare ville något sådant ??

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-06-27 kl. 20:33.
Citera
2020-06-27, 20:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske han inte var men det kanske ändå tog hårt om han tyckte sig att LW gått bakom ryggen på honom? Och om andra kunde veta det, om han nu blev skitsur för att någon påpekade att han löst en myst fel? Självuppfattningen kan ju fått sig en törn även om han inte haft alllvarligare ambitioner med relationen med LW.
Sådärja.
Då har jag läst i AB 162 sid 62.

KA, "Lin*onet", redogör för sina förehavanden 14/5 -18. Han är och letar burkar i Västerås, tillsammans med GC-vännen JH.
De är tillsammans där hela kvällen och åker hem till Stockholm igen vid 22.30
KA lämnar av JH i Rotebro ca 23.30

Därmed anser jag att man kan släppa JH.
(Visst kan även KA vara inblandad i komplotten bestående av ML och JH, men det tror jag inte alls på.)
Citera
2020-06-27, 21:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det blir mer tydligt och korrekt eftersom du kan citera.

Om nu UW är orolig och misstänker SD - är det då inte rimligt att han iaf nämner det i samtalet?
Jag tycker att det vore mera underligt om han inte gjort det.
Sen är det upp till polisen att bedöma vad som är relevant information.

Instämmer i det. Att låta sig styras av Lenas fd som i en mordutrednings hänseende haft alla skäl i värden att bli av med både Lena och Stefan visar på den brist på professionalitet vilket gör att mördaren är på fri fot. Om polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott följts så hade mordet klarats upp. Punkt!

Det är nödvändigt attc tillätta en granskning av mordutredningen när åtalet med stor sannolikhet avvisats av HovR.
Citera
2020-06-27, 21:11
Medlem
Citat:
Den som inte har gjort det ännu kan gärna läsa förhör med AW, 146/1 och framåt.
Det ger en väldigt fin bild av hur de hade det tillsammans.
Och nej, den som tror att det är en rosaskimrande berättelse har fel, den är däremot väldigt personlig och som jag tror alldeles sanningsenlig.
Han är duktig på att beskriva de vardagliga händelserna. Spela tennis med mamma, köpa glass, träna lite i vardagsrummet.
Han har sinne för detaljer och berättar precis vad storebror sa när det upptäcktes att LW inte var där på födelsedagsmorgonen...
Mycket gripande läsning!

Var det AW som inte utvecklades som sig bör (enligt LW eller SD)?
Citera
2020-06-27, 21:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Blandar jag ihop nu?
Hörselskadad/döv?
Religiös, med i något samfund?

Minns att han bodde på andra sidan Ekersvägen (?), typ Varberga?
Hittat förhör med honom, 150, 409 ff
Han verkar ha varit hemma på kvällen 14/5, hans fru och en dotter var även där.
Jag har bara skummat än så länge.
Citera
2020-06-27, 21:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo man kan givetvis förstå hans ogillande i just det du beskriver .......

Undrar om LW kunde teckenspråket ? Någon som vet ?

Undrar vem som hade idén i att hon skulle dö ?

Det är det som är det mystiska ?

Har så svårt att bli sams med att någon utav geocachare ville något sådant ??

(Spekulation)
Enligt FR från rättegången (del 29) så kunde hon vissa ord, men inte så att det gick att kommunicera.
Citera
2020-06-27, 21:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hittat förhör med honom, 150, 409 ff
Han verkar ha varit hemma på kvällen 14/5, hans fru och en dotter var även där.
Jag har bara skummat än så länge.

Ja, inte har jag tänkt att han är skyldig, även om de kanske inte var de bästa vänner.
Citera
2020-06-27, 21:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, inte har jag tänkt att han är skyldig, även om de kanske inte var de bästa vänner.
Nä men han dök ju upp här idag (och även tidigare), och det är som sagt skönt att rensa bordet så att bara Svarte Petter blir kvar till slut.
Förhoppningsvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in