2020-06-27, 12:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vid den tiden var förvisso kanske LW precis ihjälslagen? Var inte hennes sista inlägg kring 23.17? Teoretiskt kan väl JH tagit en vända till Örebro och lämnat luren hos MgL som gör inläggen? Tar väl knappt en timme, motorvägen med gles nattrafik? JH kanske ville se om hon träffade SD trots att han kanske uppfattat dem som ett par som skulle till Norge tillsammans om MgL berättat om att relationen med SD pågick samtidigt när han var tillsammans med LW?

Aha, läste inte det sista om att ML och JH skulle vara partners in crime.
Citera
2020-06-27, 12:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Uppfattningen jag fått av JH är att han inte var så himla på när det gällde LW.
Men det är klart, piken om skägget kanske fick det att tända till... (det var ironi, kanske bäst att tillägga.)
Citera
2020-06-27, 12:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Häromdagen hade SD fortfarande denna bild i sitt geocache-galleri:

Bilden verkar numera vara borttagen. (Den låg tidigare i datumspannet 25-28 september 2018).

Vem vet, kanske har tråddiskussionerna om HD's sjukfrånvaro vs. geocachande bidragit till borttagandet

Annarsverkar ju tråddiskussionerna om HDs cachande avtagit då det framkommit att LW var sjukskriven för utmattningsdepression ett år och sedan sade Försäkringskassan stopp för fortsatt sjukskrivning(vittne Jos*fin Fållst*n) . Som sagt, motion är typiskt bra för att motverka depression. Sömn är desto mer viktigt och HD verkar ju bemödat sig om att försöka få ordning på det, till skillnad mot LW som liksom stod redo dygnet runt för diverse äventyr medan hon häcklar HD för att vara svag. Återigen ett destruktivt drag hos LW där hon mest lägger krokben för sig själv. Ekonomiskt var det rimligt också drygt att vara sjukskriven så länge som ensamstående morsa utan topplön precis. Kanske i samband med det LW beklagade sig inför guddottern och dennes dåvarande sambo om att hon hade gjort slut på sina sparpengar, behövde låna pengar för tågbiljetter för att komma hem och liknande?

En aspekt som jag funderat över är om det kan finnas med att hon lånat pengar av någon, som kanske tyckte hon borde betala tillbaka det innan hon for på nöjesresa till Norge men jag har inte sett något konkret om det, inte heller att det frågats om vad vittnen eventuellt haft för uppfattning kring det. Guddotterns sambo är väl den som pratar om det spontant som tänkbar orsak till LWs förändring och varför han först fått tanken att hon gett upp.

LW berättar ju för J*nny om att hon har ett ofärdigt badrum när hon blev osams med SD som då avbröt renoveringen av detta. När J*nny påtalar att kostnaden att anlita någon annan kan vara värt i längden så verkar dock inte LW mer utveckla om det de facto inte fanns möjlighet att anlita någon annan. Det må ju vara drygt med tre ungar och aktiv livsstil att inte ha fungerande badrum.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 12:22.
Citera
2020-06-27, 12:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis så, och UW har ett rätt vattentätt alibi då han installerat övervakningskamera i hemmet. Kameran har fångat upp både UW och två av barnen då de gått upp på övervåningen och lagt sig. Sedan även på morgonen då de klev upp.
Helt otroligt hur dålig koll vissa i tråden har, de har väl varit upptagna med att rota upp allt om LW’s trosor i fup och inte värst mycket annat

Det är nog väldigt sällan en pappa mördar sitt X just utifrån känslan över hur sina barn skulle må då !
Därför förstår jag UW:s vilja att få kvar LW.S röst ,just för barnens skull.
Kärleksfull pappa-omtanke .Fint gjort tycker jag.
Citera
2020-06-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aha, läste inte det sista om att ML och JH skulle vara partners in crime.

Nä jag la till det, för att konkretisera min tankegång.
Citera
2020-06-27, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis så, och UW har ett rätt vattentätt alibi då han installerat övervakningskamera i hemmet. Kameran har fångat upp både UW och två av barnen då de gått upp på övervåningen och lagt sig. Sedan även på morgonen då de klev upp.
Helt otroligt hur dålig koll vissa i tråden har, de har väl varit upptagna med att rota upp allt om LW’s trosor i fup och inte värst mycket annat

Hur är det med din egen koll? Kameran
filmar inte trappen utan hallen mot köket.

Någon kan ha gått ut via altandörren på
baksidan.

Eller i värsta fall klättrat ut från övervåningen.
Via taket vid altanen eller om det var planerat,
på en repstege.
Citera
2020-06-27, 12:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nä jag la till det, för att konkretisera min tankegång.
Jag märkte det sen, men som jag skrev så tycker jag att JH verkade tämligen sval mot LW.
Jag har också fått den uppfattningen (efter påpekanden i tråden) att det kan ha varit en av anledningarna till att LW var så pass på.
Citera
2020-06-27, 12:26
Medlem
Citat:
Uppfattningen jag fått av JH är att han inte var så himla på när det gällde LW.
Men det är klart, piken om skägget kanske fick det att tända till... (det var ironi, kanske bäst att tillägga.)

Det kanske han inte var men det kanske ändå tog hårt om han tyckte sig att LW gått bakom ryggen på honom? Och om andra kunde veta det, om han nu blev skitsur för att någon påpekade att han löst en myst fel? Självuppfattningen kan ju fått sig en törn även om han inte haft alllvarligare ambitioner med relationen med LW.
Citera
2020-06-27, 12:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur är det med din egen koll? Kameran
filmar inte trappen utan hallen mot köket.

Någon kan ha gått ut via altandörren på
baksidan.

Eller i värsta fall klättrat ut från övervåningen.
Via taket vid altanen eller om det var planerat,
på en repstege.

Men Snälla ! Sluta nu!
Hur kan Du ens i din vildaste fantasi få för dej att UW skulle göra något sådant ?
Citera
2020-06-27, 12:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag märkte det sen, men som jag skrev så tycker jag att JH verkade tämligen sval mot LW.
Jag har också fått den uppfattningen (efter påpekanden i tråden) att det kan ha varit en av anledningarna till att LW var så pass på.

Ja men om en person är tämligen sval mot en annan person så orkar den väl inte med att mörda ...
Verkar vara alldeles för mycket energi-slös om man är sval och ointresserad i största allmänhet ??
Citera
2020-06-27, 12:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Porrpastorn. HD hade väl råkat få syn på en bild LW skickat till SD där hon iklädd enbart trosor poserademed handen i trosorna. Kanske PW också råkat se den bilden eller liknande om han skulle hjälpa SD med någon inställning i datorn eller telefon?

Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

----------------------------
Förstår inte upprördheten av att kalla en pastor som har som intresse att spela in porr för det givna epitetet Porr-pastorn.
Är det inte smutsigt för en pastor att ägna sig åt sånt så är det väl banne mig inte smutskastning att skriva det.

En fråga man kan ställa sig med tanke på vem som mördat henne är om Lenas porrintresse endast begränsade sig till SD eller om fler av älskarnas "blottade kön på olika sätt" finns förevigade i hennes erigerade kukbilder?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-27 kl. 12:39.
Citera
2020-06-27, 12:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det kanske han inte var men det kanske ändå tog hårt om han tyckte sig att LW gått bakom ryggen på honom? Och om andra kunde veta det, om han nu blev skitsur för att någon påpekade att han löst en myst fel? Självuppfattningen kan ju fått sig en törn även om han inte haft alllvarligare ambitioner med relationen med LW.
Mjae, jag vet inte om ML och JH kunnat prata ihop sej och göra det. Åkt iväg, delat mobil...
Och för allt de visste kunde väl SD tänkas dyka upp mitt i, Nattens Vite Riddare...
Nej, då tror jag mer på en ensam ML. Fast jag tror inte att han är så slug och planerande. Han låter i alla fall ganska tankspridd i förhör, men vad vet jag, det kanske är en taktik han har.
Nej, då tror jag mer på JS.
Men mest ändå på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in