Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det är ju precis vad han har gjort. Han har klarat av att leva i princip hela våren under en press som skulle ha tagit död på de flesta. Vilken helt otrolig uthållighet människan har!
Och hela tiden detta: "Darnit if you do - darnit if you don't´t".
Om han uttalar sig lite försiktigt och betonar att det är svårt att säga något bestämt i ett läge då ingen riktigt vet något - då är inte journalisterna nöjda utan fortsätter att ställa samma fråga till det oändliga och även vända sig till antagonisterna som minsann kan ge besked.
Men om han försöker ge lite mer bestämda besked - då har han minsann ljugit och har blod på sina händer.
Det är jätte bra att han är en lite mer erfaren person med integritet så att han orkar stå emot.
Just ordet "integritet" hade jag nog inte använt om herr Tegnell. Någon forskartalang verkar han inte heller vara, trots en ålder av 62 år är han inte docentkompetent.
Jag har i ett tidigare sammanhang kommit i kontakt med nämnde herreman, då han dragit enorma växlar på en enkätstudie med ungefär 70% bortfall. Denna studies resultat sammanföll naturligtvis med det av regimen påbjudna narrativet. En vetenskapligt skolad hedersman hade naturligtvis avfärdat en sådan studie som rent trams.
Anders Tegnell är en regimtrogen råtta som lydigt gör och säger exakt vad överheten vill att han ska göra och säga. Någon personlig integritet eller intellektuell hederlighet har jag dessvärre aldrig sett skymten av hos denne man.
Jag har inte haft någon anledning att ändra min bild av herr Tegnell under coronakrisen. Han är samma regimtrogna råtta och har samma bristande vetenskaplighet och bristande intellektuella hederlighet nu, som då. Resultatet är känt, över 4000 personer som dött helt i onödan på grund av hans inkompetens och servilitet mot överheten. Ett större ansvar för detta har dock regeringen som låtit denne riksklåpare fortsätta på sin post: Statsminister Löfven har fler liv på sitt samvete än den hårdföre diktatorn och vänsterns hatobjekt Augusto Pinochet.