2020-06-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
För nån månad sedan gick jag igenom alla på den här listan: https://thebanks.eu/emis
Jag hittade en som verkade riktigt bra, men det funkade inte att skaffa sen. Det kanske har tillkommit något nytt. Det är bara att kolla igenom för den som har lust

Så om jag förstår rätt så är Revolut lika ”säkert” som Bitsafe eller?
Precis skickat över lite från Bitsafe till revolut men osäker hur smart det är att använda pengarna egentligen?
2020-06-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsoneyez
Precis skickat över lite från Bitsafe till revolut men osäker hur smart det är att använda pengarna egentligen?
.
Senast redigerad av testingxrat3d 2020-06-27 kl. 16:52.
2020-06-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Kan man använda bitsafe korten i latin amerika? Vatos locos sådär

Det går inte att använda kortet alls för tillfället. Annars går det säkert att använda överallt, kanske inte i Iran eller något annat land som är under sanktioner.
2020-06-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Händer det ofta eller? Har ännu inte sett något sådant i loggarna. Däremot ser jag mycket fel i loggandet. Så duktig som man är får man rätta till andras misstag.

Gurka jobbar ej på JH. Trodde dom inte loggade nåt på CW, men det verkar vara likadant.
2020-06-27, 16:59
Medlem
Citat:

Kan inte svara på det, men jag tror att det är låg risk vad du än väljer. Jag måste också skicka över pengar till Revolut nu.
2020-06-27, 17:38
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Jag la ner en massa tid på att leta EMI tidigare, men hittade ingenting som var bättre för mig än Bitsafe. Mina kriterier var att det inte skulle kosta något per månad och ha så låg kostnad som möjligt för uttag. Om någon hittar något som är bättre än Revolut/N26/Monese mfl får ni gärna tipsa om det i tråden.
Revolut rankar jag högt iallafall. Funkar att betala de flesta räkningar och inga konstigheter vid uttag (beroende på summa). Men det är ju bara att skippa uttagen och betala med kort.
2020-06-27, 17:45
Medlem
Citat:
Kan inte svara på det, men jag tror att det är låg risk vad du än väljer. Jag måste också skicka över pengar till Revolut nu.

Okej! Tacksam för svaret.

Vet du om det gör någon skillnad, i form av säkerhet, om man använder det fysiska kortet eller det digitala på Revolut?

Handlar du på många olika affärer eller tar du mest ut pengarna?

Är beredd att ta risker men vill bara minimera dem lite.
2020-06-27, 18:15
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Okej! Tacksam för svaret.

Vet du om det gör någon skillnad, i form av säkerhet, om man använder det fysiska kortet eller det digitala på Revolut?

Handlar du på många olika affärer eller tar du mest ut pengarna?

Är beredd att ta risker men vill bara minimera dem lite.
Jag använder Revolut till olika köp, både med det fysiska kortet samt det digitala. Har använt mig av det i ett halvår nu utan problem eller strul.
2020-06-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Revolut rankar jag högt iallafall. Funkar att betala de flesta räkningar och inga konstigheter vid uttag (beroende på summa). Men det är ju bara att skippa uttagen och betala med kort.

I fattiga länder jag gärna vistas i så är cash king Hoppas det dröjer många år innan jag måste vistas här i Sverige flera månader igen.
2020-06-27, 18:34
Medlem
Sick kö det har varit idag alltså, inte varit med om sedan i julas typ.
2020-06-27, 18:47
Medlem
Hur lång tid tror ni det tar tills vi får tillbaka korten? Det kan ju ta flera veckor om dom skamassproducera nya kort och skicka ut dom..
2020-06-27, 19:06
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
I fattiga länder jag gärna vistas i så är cash king Hoppas det dröjer många år innan jag måste vistas här i Sverige flera månader igen.
Haha fair enough! Då är det lika bra att satsa på betalvarianten så du kan göra fler uttag per månad utan avgifter efter en viss summa. €800/månad med metallkortet.
Det bör man klara sig rätt gott på i fattiga länder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in