2020-06-27, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Teorien bør holdes åpen til det motsatte er bevist

Dette på grunn av AEH's situasjon nå hvis dette har skjedd

Det burde nok kommuniseres at det er best at hun kommer hjem. Ting vil ordne seg.
Hun/de vil ikke stå alene. Det vil bli rettferdighet

Håll den du för all del åpen. Man kan ju inte heller sparka in öppna dörrar om de är stängda.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-06-27 kl. 15:18.
Citera
2020-06-27, 15:05
Medlem
Citat:
To vitner.

Tv2:
"Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant"

Hva med vitnene som har sett AE i alle verdens land da ? Det er etterhvert blitt så mange observasjoner av henne at hun må ha blitt klonet for å få det til, hvis det ikke er villedning 2,0 da ?
Citera
2020-06-27, 15:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva med vitnene som har sett AE i alle verdens land da ? Det er etterhvert blitt så mange observasjoner av henne at hun må ha blitt klonet for å få det til, hvis det ikke er villedning 2,0 da ?
To vitner som har samme beretning er mye sterkere enn enkeltstående observasjoner i "alle verdens land"

At to vitner skal lyve om dette virker usannsynlig

Politiet skal avhøre det ene vitnet
Citera
2020-06-27, 15:39
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Beklager hvis du skal gentage dig selv fra tidligere opslag, men vil du skære det ud i pap for mig?
Jeg forstår det ikke helt, hvad mener du AEHs rolle har været i tilknytning til THs forretninger? (google translate vil ikke afsløre hvad 'vara' betyder, og bestyrelsesposter er i forvejen ikke min spidskompetence)

Mht til fusionen i slutningen af 2017, kan du se hvilke virksomheder der fusionere, og har du noget bud på hvad det kan betyde ift at GHH vælger at stoppe efter 25 år fordi "de havde faglige uenigheder og der blev en del ændringer"?
1.
Dersom du leser teksten i linken, står navnet på selskapet som ble innfusjonert.

2.
Jeg har ingen særlig, ikke offentlig kjent kunnskap om bakgrunnen for at GHH sluttet å arbeide for TH.

3.
Varamedlem til styret: Suppleant. Ved forfall hos styremedlem, kan varamedlemmet gjøre tjeneste som styremedlem. Se også Wiki-link postet av en annen bruker.

4.
Et hovedpoeng med mitt innlegg var å komme med fakta for AEHs rolle i THs næringsvirksomhet. Ikke å presentere så mange private meninger.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-27 kl. 15:54.
Citera
2020-06-27, 15:48
Medlem
Citat:
To vitner som har samme beretning er mye sterkere enn enkeltstående observasjoner i "alle verdens land"

At to vitner skal lyve om dette virker usannsynlig

Politiet skal avhøre det ene vitnet

Beror ju på om vittnena är oberoende av varandra. Finns många knepiga typer som vill ha uppmärksamhet i sådana här fall också och som läser i tidningen och hittar på saker. Tyvärr.
Citera
2020-06-27, 16:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Fin poäng där kanske.

Brukar det finnas en maxgräns för hur många nummer/påringningar som sparas bakåt?

Har han velat undvika att någon tidigare påringning raderas? Eller att det ska se ut som att han försökt radera nån?

Det där är ju överlag lite mystiskt o specifikt. Man hoppas ju polisen är på’t.

Har han ringt skumma typer hela natta från sin gamla vevtelefon så måste ju polisen ändå kunna plocka ner de samtalen, eller? Med lite ansträngning. Har han inte gjort det så ser de det också?

Har han varit ute o farit på natta så borde det inte i stort förändra så mkt. Eller?

Det låter väl på mig lite som en del av det där kan handla om att polisen vill tala om för allmänheten att TH inte är nåt vanligt snövitt mumintroll som vankar på i sin värld med tummen mitt i handen o utan ett ont ben i kroppen. Utan att det finns vare sig eftertanke eller beräkning.

Vet ikke, men han hadde jo en veeldig gammel telefon har jeg skjønt. Kan vel best sammenlignes med walkietalkie.
Citera
2020-06-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
1.
Dersom du leser teksten i linken, står navnet på selskapet som ble innfusjonert.

2.
Jeg har ingen særlig, ikke offentlig kjent kunnskap om bakgrunnen for at GHH sluttet å arbeide for TH.

3.
Varamedlem til styret: Suppleant. Ved forfall hos styremedlem, kan varamedlemmet gjøre tjeneste som styremedlem. Se også Wiki-link postet av en annen bruker.

4.
Et hovedpoeng med mitt innlegg var å komme med fakta for AEHs rolle i THs næringsvirksomhet. Ikke å presentere så mange private meninger.

Tak for svar.
1. Holding 1 AS bliver fusioneret med Holding 2 AS, og bliver herefter Holding 2 AS. Igen, undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men det gik på om du vidste hvilke virksomheder der hører under dette. Det virker til, at du har indsigt på området, og deraf spørgsmålet.
3. Tak, også til Gassa, jeg har fattet det nu.
4. Respekt for det.
Senast redigerad av colli 2020-06-27 kl. 16:18.
Citera
2020-06-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Nei, de er kun observert i Lørenskog denne dagen og kun på den videoen ved Futurum, men så kan man jo lure på hvor mye overvåkningsmateriale politiet samlet inn da. De gadd? jo ikke å prøve å samle inn nok til at de per nå har oppdaget den røde bmw-en, så det sier jo sitt. Jeg har sett flere interessante dokumentarer om politisaker som har gått riktig ille, og det er spesielt sårt for det gjelder Emilie Meng-saken spesielt. Den bør du se på nrk.no. Politiet sviktet fullstendig i denne danske krimgåten som egentlig burde vært løst for lenge siden da politiet antagelig vet hvem kandidatene til å ha utført dette er. Jeg tipper det er enten den postbilgutten som er med i videoen eller en av de som jobbet med å kjøre noe post denne natten. Han kan også ha kjørt en hvit bil som var sin egen. Og det svenske politiet sviktet i Jonas Falk-saken. Så da kan vi tenke at politiet i Norge ikke er stort bedre. Det har allerede fremkommet at de ikke brukte det beste dykkeutstyret til å søke i Langvannet og at de mener mobiltelefoner funnet på bunnen ikke var av interesse. Jeg håper de fant frem til eierne av telefonene, men tviler på de gadd det. Hvis man hiver mobiler i vannet i området der futurum-mennene var, er det en viss sannsynlighet for at det er de som har brukt disse - og da står heller ikke disse telefonene i deres navn. Politiet jobber ikke slik vi tror, de ser ut til å danne sine egne antagelser tidlig og ha mål om å bruke minst mulig ressurser på å løse selv vanskelige gåter. Emilie Meng-saken er det verste arbeidet jeg har sett noen gang. Alle burde vært sparket.

Vad gäller fiskarna, så har de setts fler gånger under september-oktober -18 av antingen småbarnspappan som var där regelbundet varje vecka och matade änder tillsammans med sin dotter - eller fågelfotografen - någon av dem.Minns inte vem av dem just nu.

Är inte insatt i Emilie Meng-fallet.
Men det är nog som du säger ja ...Utredningar kostar pengar ..och de satsar inte i onödan.
Svåra olösta fall är det ofta rena slumpen som avgör om de blir lösta.
Någon som promenerar ute i skogen med sin hund och upptäcker något flera år senare ...
Citera
2020-06-27, 16:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Håper Nyvaaken fortsetter i gruppa!

Hei,inne å bare titter om noen fruktbar utvikling.Takk for tilliten!

Har akkurat lest krimboka av Gunnar Staalesen (Storesøster) der fikk man i alle fall svar uten å vente alt for lenge Om jeg var etterforskere i saken,så ville jeg aller først konsentrert meg om TH sin mobil kunne ha vært koblet til en falsk basestasjon,som noen her har nevnt.
Eller fått svar på om dette i det hele tatt er praktisk mulig i det området til Futurum bygget.

Om dette er helt usannsynlig,så er jeg enda mer overbevist at TH er uskyldig.

Synes det er nesten bare innlegg som roter i blindveier i den kompliserte labyrinten,og ikke finner noen veier som fører rett frem.
Tror faktisk at svaret ikke er komplisert,men at jo mer man prøver -jo mer komplisert lager man plottet.
Citera
2020-06-27, 16:30
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Nå må ikke du ødelegge diskusjonen med fakta! Dette har vært diskutert tidligere , og er egentlig svært interessant. Th kan selvsagt ha slettet deler av loggen,men det vet vi ikke. Men de som forlengst har bestemt seg for at TH er skyldig, vil selvsagt ikke være åpen for at lite lagringsplass kan føre til automatisk sletting. De gamle mobiltelefonene hadde veldig lite minne. Er det noen som kan linke til informasjon til dette med automatisk sletting?

HAHA ,nei huff og huff konkrete fakta gjør alt såå kjedelig!
Håper jo at politiet vet hvordan eldre og enkle Nokia mobiler fungerer da,men er jammen ikke sikker på at de har kontollert dette? De venter vel på svar fra en ekstern konsulent?
Citera
2020-06-27, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det høres ut som du vet noe når du skriver det slik. Det er vel ikke så sannsynlig?

Jaja... All stavning av orden och fraser i hotbrevet berättar allt om vad som är verkligt eller inte, och rätt eller fel!

Hur som helst, till eller från, på något sätt. Detta är den hela och fullständiga orsak för min övertygelse i detta specifika tilfellet!

-Vel, bare for å poengtere: Det er litt mye svensk rettskrivning til bare å være helt tilfeldig. Dette er noe jeg pekte på i en tidligere kommentar om dette utpressingsskrivet. So that's why!
Citera
2020-06-27, 16:40
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er jo klart at hennes bistandsadvokat er i kontakt med resten av familien, ref. utsagn som "hun ville ikke ønsket dette" og så videre, så at de er i posisjon til å påvirke han burde det ikke være noen tvil om.

Han ønsker nok også å holde seg inne med dem, for "husfredens" skyld, men jeg skulle gjerne sett et klarere skille, at han jobber helt og holdent for å ivareta hennes interesser og for en oppklaring av saken, samme hvem som viser seg å være GM.

Da er det utrolig uheldig at den som er siktet (!) for å ha drept henne skal ha noe som helst å gjøre med hans arbeid, resten av familien skal strengt tatt ikke ha noe med det å gjøre i det hele tatt.

Du har jo så klart helt rett i dette.Om AE sin bistandsadvokat gjør jobben sin korrekt,så lar han seg ikke bli påvirket verken av TH eller andre i familien.Heller ikke politiet kanskje? Han må jo følge etiske og juridiske regler for å ivareta hennes egne interesser på riktig måte.
Men han kan ikke unngå å samarbeide med politiet eller familien.Tricky å ikke bli påvirket noen vei ,ikke lett for han.
AE sin advokat synes å være utrolig passiv,men kan jo hende han gjør masse? Vi vet jo ikke sikkert uten intern kunnskap.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-27 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in