2020-06-27, 13:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Jeg startet å lese denne "teorien" din, stoppet når du maler AEH som den eneste kriminelle her, og alt er hennes skyld..

Sykt du forsvarer en iskald morder, + du legger skylda på offret i tilegg.. Du er en psykopat om du virkelig mener alt du skriver, og du skulle vært skjerma for din egen skyld..
Jeg har ikke hevdet at "alt er hennes skyld"
Det må være en grunn til at hun måtte flykte. Hvis de totalt sett så at en slik plan var beste løsning, så gjorde de det

At mennesker flykter og forsvinner skjer faktisk

Er ikke det i seg selv litt grovere beskyldninger å si at noen er en "iskald morder" - mot å ha en teori basert på informasjon fra media om at hun flyktet?

Det er faktisk to vitneobservasjoner av en dame i en rød bil den dagen.
Citera
2020-06-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Min pekefinger er fremdeles rettet rett øst: Rett i mot Sverige.

Det høres ut som du vet noe når du skriver det slik. Det er vel ikke så sannsynlig?
Citera
2020-06-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
...og jeg ser en person med en hjerne helt ute av kontroll...
Citera
2020-06-27, 13:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Du mener at det ville dreie seg om en slags nødverge eller lignene.
De kan helt klart påberope nødverge i en rettssak hvis det kommer frem at hennes liv var truet ved et eventuellt killsmisseoppgjør.

"Selvtekt er en rettsstridig handling for å hevde sin egen eller andres rett. Nødverge innebærer at en ellers straffbar handling foretas for å avverge eller forsvare seg mot et rettsstridig angrep. Ingen kan straffes for en handling om er foretatt i nødverge. Nødverge kan utøves både mot angrep på person eller på ting"
Citera
2020-06-27, 14:15
Medlem
Det at TH har ringt 8 gang og dermed ut fra normalen kan ha en enkel forklaring, som han også har uttrykt på jobben og dro tidligere. Noen ganger føler du bare på deg det er noe galt med dine nærmeste, helt uforklarlig men du bare føler det er noe. Har selv opplevd dette med en av mine nærmeste som var ut for en bilulykke, så bare ett redningshelikopter kom og fikk en merkelig rar følelse inni kroppen av at nå var det noe og det stemte dessverre.
Citera
2020-06-27, 14:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
De kan helt klart påberope nødverge i en rettssak hvis det kommer frem at hennes liv var truet ved et eventuellt killsmisseoppgjør.

"Selvtekt er en rettsstridig handling for å hevde sin egen eller andres rett. Nødverge innebærer at en ellers straffbar handling foretas for å avverge eller forsvare seg mot et rettsstridig angrep. Ingen kan straffes for en handling om er foretatt i nødverge. Nødverge kan utøves både mot angrep på person eller på ting"

Ni tror att AE väntar med att krypa fram ur sin grotta till...? ...TH fällts för mord og kidnappning?

Det vore inte hög tid att sluta med charadern och antyda för advokaterna og polisen att AE inte mördats o bortförts? Det är ju knappast så att de sammansvurna heller riskerar värst mycket bestraffning. Även om det allmänna nog gärna skulle skicka en saftig räkning.

Nä nu blommar löken. Jag tror det är hög tid att det här fallet tillförs lite nykterhet.
Citera
2020-06-27, 14:37
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Det at TH har ringt 8 gang og dermed ut fra normalen kan ha en enkel forklaring, som han også har uttrykt på jobben og dro tidligere. Noen ganger føler du bare på deg det er noe galt med dine nærmeste, helt uforklarlig men du bare føler det er noe. Har selv opplevd dette med en av mine nærmeste som var ut for en bilulykke, så bare ett redningshelikopter kom og fikk en merkelig rar følelse inni kroppen av at nå var det noe og det stemte dessverre.

For all del, at han ringte hele 8 ganger behøver ikke bety at han prøvde å skape et alibi, men jeg er mer skeptisk til at han slettet samtaler fra telefonen denne dagen. Kanske slettet han alle samtaler fra hele natten, hva vet jeg, vet ikke engang om det lar seg spore fra en slik telefon hvis man ikke sjekker eventuelle mottageres telefoner. Da de ikke engang klarte å sjekke søplekassa i Sloraveien kan vi vel trygt slå fast at det ikke ble gjort..
Citera
2020-06-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Beklager hvis du skal gentage dig selv fra tidligere opslag, men vil du skære det ud i pap for mig?
Jeg forstår det ikke helt, hvad mener du AEHs rolle har været i tilknytning til THs forretninger? (google translate vil ikke afsløre hvad 'vara' betyder, og bestyrelsesposter er i forvejen ikke min spidskompetence)

Mht til fusionen i slutningen af 2017, kan du se hvilke virksomheder der fusionere, og har du noget bud på hvad det kan betyde ift at GHH vælger at stoppe efter 25 år fordi "de havde faglige uenigheder og der blev en del ændringer"?

https://no.wikipedia.org/wiki/Vararepresentant
Citera
2020-06-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har ikke hevdet at "alt er hennes skyld"
Det må være en grunn til at hun måtte flykte. Hvis de totalt sett så at en slik plan var beste løsning, så gjorde de det

At mennesker flykter og forsvinner skjer faktisk

Er ikke det i seg selv litt grovere beskyldninger å si at noen er en "iskald morder" - mot å ha en teori basert på informasjon fra media om at hun flyktet?

Det er faktisk to vitneobservasjoner av en dame i en rød bil den dagen.

Det passerer sikkert flere tusen røde biler med damer i forbi Ås hver eneste dag, eller hva tror du ?
Citera
2020-06-27, 14:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ni tror att AE väntar med att krypa fram ur sin grotta till...? ...TH fällts för mord og kidnappning?

Det vore inte hög tid att sluta med charadern och antyda för advokaterna og polisen att AE inte mördats o bortförts? Det är ju knappast så att de sammansvurna heller riskerar värst mycket bestraffning. Även om det allmänna nog gärna skulle skicka en saftig räkning.

Nä nu blommar löken. Jag tror det är hög tid att det här fallet tillförs lite nykterhet.
Teorien bør holdes åpen til det motsatte er bevist

Dette på grunn av AEH's situasjon nå hvis dette har skjedd

Det burde nok kommuniseres at det er best at hun kommer hjem. Ting vil ordne seg.
Hun/de vil ikke stå alene. Det vil bli rettferdighet
Citera
2020-06-27, 14:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
For all del, at han ringte hele 8 ganger behøver ikke bety at han prøvde å skape et alibi, men jeg er mer skeptisk til at han slettet samtaler fra telefonen denne dagen. Kanske slettet han alle samtaler fra hele natten, hva vet jeg, vet ikke engang om det lar seg spore fra en slik telefon hvis man ikke sjekker eventuelle mottageres telefoner. Da de ikke engang klarte å sjekke søplekassa i Sloraveien kan vi vel trygt slå fast at det ikke ble gjort..

Fin poäng där kanske.

Brukar det finnas en maxgräns för hur många nummer/påringningar som sparas bakåt?

Har han velat undvika att någon tidigare påringning raderas? Eller att det ska se ut som att han försökt radera nån?

Det där är ju överlag lite mystiskt o specifikt. Man hoppas ju polisen är på’t.

Har han ringt skumma typer hela natta från sin gamla vevtelefon så måste ju polisen ändå kunna plocka ner de samtalen, eller? Med lite ansträngning. Har han inte gjort det så ser de det också?

Har han varit ute o farit på natta så borde det inte i stort förändra så mkt. Eller?

Det låter väl på mig lite som en del av det där kan handla om att polisen vill tala om för allmänheten att TH inte är nåt vanligt snövitt mumintroll som vankar på i sin värld med tummen mitt i handen o utan ett ont ben i kroppen. Utan att det finns vare sig eftertanke eller beräkning.
Citera
2020-06-27, 15:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det passerer sikkert flere tusen røde biler med damer i forbi Ås hver eneste dag, eller hva tror du ?
To vitner.

Tv2:
"Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in