2020-06-25, 23:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Kristna överlag som religion fastar inte sen finns det kanske några procent av kristna som fastar men hur många av två miljarder?

För det första, kristna fastar inte av tvång. Läs på om friheten i Kristus.

För det andra, stort tvek på att det finns 2 miljarder människor som har en sann frälsande tro på Jesus.

Citat:
Du följer väll Jesus, om han är omskuren, borde du inte också vara det då?

Jag följer Jesus = Jude, måste jag bli jude då? Det kan bli svårt...

Nej, det funkar inte så.

[quote]
Citat:
Deuteronomy 14:8-10 Contemporary English Version (CEV)

8 And don’t eat pork, since pigs have divided hoofs, but they do not chew their cud. Don’t even touch a dead pig!

Ah, jag trodde du menade direkta citat från Jesus. Men visst, man kan tillskriva allt i bibeln till Jesus på sätt och vis, så det är inte fel att säga att Mose lag kommer från Kristus. Men du får ta och läsa resten av bibeln för att förstå varför kristna kan äta fläsk.
Citera
2020-06-26, 02:55
Medlem
[quote=Trollfeeder|72066842]För det första, kristna fastar inte av tvång. Läs på om friheten i Kristus.

För det andra, stort tvek på att det finns 2 miljarder människor som har en sann frälsande tro på Jesus.

Nej, det funkar inte så.

Citat:

Ah, jag trodde du menade direkta citat från Jesus. Men visst, man kan tillskriva allt i bibeln till Jesus på sätt och vis, så det är inte fel att säga att Mose lag kommer från Kristus. Men du får ta och läsa resten av bibeln för att förstå varför kristna kan äta fläsk.

Du följer Jesus handlingar.. inte hans "etnicitet" även då detta med vem som är jude och inte jude är rätt diffust. Även denna delen är rätt löjligt, Jesus som ni menar är Gud är omskuren, hur kan en gud vara omskuren..

Du har inga direktcitat från Jesus heller där du menar att han sa att han är Gud.
Det framstår i olika delar i Bibel där det står att man inte ska äta gris. Som kristen ska man väll följa nya å gamla testamentet? eller får man vara selektiv och välja vad men vill följa och inte följa?
Citera
2020-06-26, 05:29
Medlem
Jag är som en köttkvarn, gnostiker med en blandning utav Buddhism och Rastafarianism.
Citera
2020-06-26, 14:52
Medlem
Varför skulle det vara bättre att följa en krigare med 11 fruar, slavägare och som dessutom haft könsumgänge med en 9 åring? En person som måste hota sina följare med döden om de slutar tro på hans uppenbarelse.

Jmfr gärna med Jesus.
Citera
2020-06-26, 14:54
Medlem
GUD kom inte till av en kvinnlig vagina, men är förenad med Jesus samt den helige anden. Jesus mor var jungfru trots att hon födde en son (Gud skapade detta under). Dessa tre utgör treenigheten. De är alltså inte samma gestalt utan är endast FÖRENADE.
Citera
2020-06-26, 15:01
Medlem
LadySwedens avatar
[quote=Killer2142|72068149]
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
För det första, kristna fastar inte av tvång. Läs på om friheten i Kristus.

Nej, det funkar inte så.

Du följer Jesus handlingar.. inte hans "etnicitet" även då detta med vem som är jude och inte jude är rätt diffust. Även denna delen är rätt löjligt, Jesus som ni menar är Gud är omskuren, hur kan en gud vara omskuren..

Du har inga direktcitat från Jesus heller där du menar att han sa att han är Gud.
Det framstår i olika delar i Bibel där det står att man inte ska äta gris. Som kristen ska man väll följa nya å gamla testamentet? eller får man vara selektiv och välja vad men vill följa och inte följa?
Frågan är väl snarare varför muslimer omskär, när förbundet med Hagar via Ismael ju är uppfyllt redan. Muhammed fick ju Koranen, och islam är grundat på tro och inte genetik.
Citera
2020-06-26, 23:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142

Jo. Du förstår inte vad Jesus säger bara.

Citat:

När Satan frästade Jesus i öknen, så hänvisade han till bibeln. Men Jesus svarade med "Det står också skrivet..." varje gång. Det är nämligen så att det är summan av Guds ord som är sanning. Du måste förstå hela bibeln för att förstå hur enstaka bibelställen ska appliceras.
Citera
2020-06-26, 23:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Frågan är väl snarare varför muslimer omskär, när förbundet med Hagar via Ismael ju är uppfyllt redan. Muhammed fick ju Koranen, och islam är grundat på tro och inte genetik.

Det finns inget förbund med Hagar via Ismael av det slaget att det gäller i generationer.
Citera
2020-06-27, 10:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det finns inget förbund med Hagar via Ismael av det slaget att det gäller i generationer.
Förbundet att bli ett folk samt omskärelsen var med Abraham, men att Ismail skulle bli "en vildåsna vars hand är emot var man" gavs till Hagar.
Man behöver läsa hela bibeln för att se vad det innebär, eller så läser man Koranen (som jag antar att den skribent som kräver omskärelse gör).

Koranen säger ju att den kommit till Muhammed pga förbundet Gud gjorde med Abraham om att göra Ismail till ett folk. Det förbundet är då uppfyllt och då är omskärelsen inte längre förbundet. Muslim blir man genom tro, inte släktskap med Abraham.
Citera
2020-06-27, 10:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förbundet att bli ett folk samt omskärelsen var med Abraham, men att Ismail skulle bli "en vildåsna vars hand är emot var man" gavs till Hagar.
Man behöver läsa hela bibeln för att se vad det innebär, eller så läser man Koranen (som jag antar att den skribent som kräver omskärelse gör).

Koranen säger ju att den kommit till Muhammed pga förbundet Gud gjorde med Abraham om att göra Ismail till ett folk. Det förbundet är då uppfyllt och då är omskärelsen inte längre förbundet. Muslim blir man genom tro, inte släktskap med Abraham.

Koranen är ju ett falskt budskap som inte kommer från Gud så den behöver man inte läsa, och nej, det finns inget i bibeln som bygger vidare på något löfte till Hagar. Det var Isak som var löftessonen.
Citera
2020-06-27, 10:21
Medlem
Dollmens avatar
Ja vi ser ju hur bra det går i Allah musselländer 😊 Karma 😁Alla muslimer, Dags att byta religion nu
Citera
2020-06-27, 10:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Koranen är ju ett falskt budskap som inte kommer från Gud så den behöver man inte läsa, och nej, det finns inget i bibeln som bygger vidare på något löfte till Hagar. Det var Isak som var löftessonen.
Ni diskuterade omskärelse, vilket är en intressant diskussion som jag tänker delta i.

En diskussion som går ut på "din bok är falsk! Nej, din bok är förvanskad! Nej, din bok är falsk" osv, den är bara meningslös och trist.

Muslim blir man av tro, det är inte ett förbund så som GT eller NT. Det var via Ismail förbundet gavs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in