2020-06-27, 02:00
Medlem
3/4 av 260mg då den andra fjärdedelen käkade jag för ett tag sen men fick då ingen effekt öht. Har testat MDMA i pulverform en gång tidigare och även en ecstasytablett och båda gångerna fick jag ingen effekt förutom fysiskt i form av tefatspupiller.

Började skaka 20 minuter efter intag o der har gått mellan 1-2timmar nu.
Jag försöker söka men lite svårt just nu.
Skulle vara sjysst om någon kunde ge tips vad jag ska stoppa i mig för att bli normal igen. Något man kan göra för att förhindra eventuella hjärnskador?

Kan uppdatera med fler detaljer under tiden. Tacksam för svar!

Har druckit vätskeersättning o en 10mg diazepam för typ 40min sen men det verkade ju nt hjälpa.
Går det bra att stoppa i sig några till eller kan det på något sätt öka risken för hjärnskaor om det nu nt redan är för sent.

Hoppas ni kan ha överseende med stavfel.
Senast redigerad av Gangstah4life92 2020-06-27 kl. 02:04.
Citera
2020-06-27, 02:04
Medlem
Sannolikt inge EP anfall.. hur mycke har du druckit? Tar du nån annan medicin?

Hur är känslan i övrigt? Är du varm? Symtom?

Tar du ingen annan konstig medicin så kan du va lugn.. lite skak är ingenting, upp och dansa av dig!
Citera
2020-06-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datten123
Sannolikt inge EP anfall.. hur mycke har du druckit? Tar du nån annan medicin?

Hur är känslan i övrigt? Är du varm? Symtom?
Menar du alkohol? I så fall ingen, bara vatten. Har tagit tjack under dagen oralt och nasalt utan någon effekt, har varit samma sak de tre senaste dagarna.

Något varmare än vanligt men inte extremt. Använder inge MAO-hämmare för övrigt.

Sen upplever jag inga positiva efffekter ö.h.t.

Tog inte tabletten för att ha roligt, hoppades mer på en uppiggande effekt, då jag jobbar, eftersom amfetaminet inte har funkat de senaste dagarna.

Pysiskt mår jag likadant som innan förutom oron för hjärnskador.
Senast redigerad av Gangstah4life92 2020-06-27 kl. 02:23.
Citera
2020-06-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Menar du alkohol? I så fall ingen, bara vatten. Har tagit tjack under dagen oralt och nasalt utan någon effekt, har varit samma sak de tre senaste dagarna.

Något varmare än vanligt men inte extremt. Använder inge MAO-hämmare för övrigt.

Sen upplever jag inga positiva efffekter ö.h.t.
Så du har tjackat tre dagar i rad? Har du sovit bra?

Hur mycket vatten har du druckit senaste 6 timmarna?

Tjack och mdma ingen bra kombo direkt men inge farligt särskilt inte i dina doser.. hur mycke tjack tog du idag?
Citera
2020-06-27, 02:39
Medlem
Citat:
Så du har tjackat tre dagar i rad? Har du sovit bra?

Hur mycket vatten har du druckit senaste 6 timmarna?

Tjack och mdma ingen bra kombo direkt men inge farligt särskilt inte i dina doser.. hur mycke tjack tog du idag?
Jag är alltid noga med att dricka mycket vatten varje dag, 2 liter på ett ungefär skulle jag tro, blandat med elektrolyter. Kostillskott i fort av Magnesiumbiglycinat, Omega 3, Lion Mane-svamp (kommer inte ihåg vad den heter på svenska) gingko biloba, Q10, extrak av grönt te som innehåller EGCG-polyfenoler och katekiner, vitamin C, alcar. Allt i rekommenderade doser.

Just idag har jag tagit ungefär sex gånger mer oralt än vad jag vanligtvis käkar. Nasalt har jag också tagit mer än vanligt, runt 10 stycken utspritt över dagen. Tog mer för att se om det skulle kunna ge någon effekt. Har väl sovit relativt bra, 4-5 timmar per natt. Fram till för tre dagar sedan har tjack alltid funkat och det var dessutom samma batch.
Jag tar inga stora mängder tjack bara så pass att koncentration och motivation ska öka vid jobb.
Citera
2020-06-27, 02:40
Medlem
Gonatt inge fara eller ah.. kanske ingen bra sömn för dig.. rök lite ganja om du har.. tjacket är boven.. hade du skitigt i tjacket och bara tagit mdma idag hade du mått asbra
Citera
2020-06-27, 02:42
Medlem
Citat:
Gonatt inge fara
Gonatt! Tack för hjälpen.
Nu börjar skakningarna avta skönt nog, var nog diazepamen som gjorde sitt jobb till slut.

Är dock fortfarande lite orolig för hjärnskador. Sista gången jag testar den substansen i alla fall. Egentligen har jag aldrig velat testa just MDMA och skulle aldrig betala för det, de jag har tagit har varit gratis.

Edit: Ingen som har tips på vad kan stoppa i sig för att hjälpa hjärnan?

Jag ser lite suddigt men det är kanske normalt vad gäller MDMA
Senast redigerad av Gangstah4life92 2020-06-27 kl. 02:50.
Citera
2020-06-27, 03:07
Medlem
Citat:
Gonatt inge fara eller ah.. kanske ingen bra sömn för dig.. rök lite ganja om du har.. tjacket är boven.. hade du skitigt i tjacket och bara tagit mdma idag hade du mått asbra
Ganja var ett bra tips, tack för det, röker i princip aldrig så har lite hash och marijuana liggandes här hemma. Undviker nog att röka dock, vill inte riskera att hushållets övriga personer märker någonting men kan ju dekarboxyla gräset för att sedan käka det. Eller kanske bättre att äta det som det är med något fett då jag har för mig att THCA har en egenskap som skyddar hjärnans neuroner från skada, om jag genomför en dekarboxylisering då omvandlas ju THCA:et till THC men det kanske är lika bra. Men det är väl antagligen redan för sent då skadan redan är skedd förmodar jag.

Tack än en gång för hjälpen! Det var snällt av dig!

Det känns mycket bättre nu för övrigt, blev lite rädd där ett tag bara då jag aldrig upplevt något liknande tidigare och kan inte allt för mycket om just MDMA. Lite pinsamt så här i efterhand.
Citera
2020-06-27, 03:10
Medlem
2020-01-01s avatar
Helt ärligt, om jag var du så skulle jag besöka sjukhus. MDMA omvandlas till ett gift i kroppen och när synen påverkas så har det redan nått amygdalan och då är permanenta skador redan orsakade. Jag har över 30 års dokumenterat missbruk. Doserna du tagit och symtomen du beskriver gör mig övertygad om att din kropp skriker efter hjälp nu, eller klarar sig med nöd och näppe och så får du leva dig med kroppen som är kvar sen.

Hoppas du inte jobbar på måndag eller nästa vecka (lördag nu...) för det kan du glömma.

Åk in nu eller ring 112.
Citera
2020-06-27, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Helt ärligt, om jag var du så skulle jag besöka sjukhus. MDMA omvandlas till ett gift i kroppen och när synen påverkas så har det redan nått amygdalan och då är permanenta skador redan orsakade. Jag har över 30 års dokumenterat missbruk. Doserna du tagit och symtomen du beskriver gör mig övertygad om att din kropp skriker efter hjälp nu, eller klarar sig med nöd och näppe och så får du leva dig med kroppen som är kvar sen.

Hoppas du inte jobbar på måndag eller nästa vecka (lördag nu...) för det kan du glömma.

Åk in nu eller ring 112.
Jag tog 4g mdma på 1 månad och jag är helt frisk
Citera
2020-06-27, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Ganja var ett bra tips, tack för det, röker i princip aldrig så har lite hash och marijuana liggandes här hemma. Undviker nog att röka dock, vill inte riskera att hushållets övriga personer märker någonting men kan ju dekarboxyla gräset för att sedan käka det. Eller kanske bättre att äta det som det är med något fett då jag har för mig att THCA har en egenskap som skyddar hjärnans neuroner från skada, om jag genomför en dekarboxylisering då omvandlas ju THCA:et till THC men det kanske är lika bra. Men det är väl antagligen redan för sent då skadan redan är skedd förmodar jag.

Tack än en gång för hjälpen! Det var snällt av dig!

Det känns mycket bättre nu för övrigt, blev lite rädd där ett tag bara då jag aldrig upplevt något liknande tidigare och kan inte allt för mycket om just MDMA. Lite pinsamt så här i efterhand.
Äsch du rök lite hasch(förmodligen indica) det märker de inte... blås ut genom fönster.. ta bara lite :k)
Citera
2020-06-27, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01

Åk in nu eller ring 112.
Tack för svaret!
Ja du har rätt att jag kanske borde göra det, men det känns inte rätt att nyttja en tjänst som hederliga arbetande skattebetalare finansierar då det är jag själv som är helt ansvarig för skadan.
Amygdalan kan jag ingenting om i princip så ska läsa om det nu. Vill inte heller riskera att anhöriga får reda på det då det i så fall kommer att påverka dem negativt. Så då tar jag hellre smällen själv, men finns det inget man kan käka eller någon aminosyra/kosttillskott som man kan ta så här i efterhand?

Hittade detta nu, typiskt, jag som tog diazepam tidigare.

Citat:
Other drugs acting on various neurotransmitter systems known to inhibit NMDA antagonist neurotoxicity include: anticholinergics, diazepam, barbiturates,[23] ethanol,[24] 5-HT2A serotonin receptor agonists,[25] anticonvulsants,[26] and muscimol.

Helvete vad jag skriver långsamt.

Kanske ska ta några gram Vitamin C, ALCAR igen, magnesium och extra hög dos av melatonin innan sömn då jag tidigare läst att det då dessutom fungerar som en antioxidant, Q10 och någon kapsel grönt te-extrakt. Det kan väl i alla fall inte skada väl?
Glycin och taurin kanske också kan hjälpa? Moringa kom jag på nu också, det innehåller ju väldigt många antioxidanter.

Men som du skrev verkar det ändå för sent.
Senast redigerad av Gangstah4life92 2020-06-27 kl. 04:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in