Citat:
Ursprungligen postat av
2020-01-01
Helt ärligt, om jag var du så skulle jag besöka sjukhus. MDMA omvandlas till ett gift i kroppen och när synen påverkas så har det redan nått amygdalan och då är permanenta skador redan orsakade. Jag har över 30 års dokumenterat missbruk. Doserna du tagit och symtomen du beskriver gör mig övertygad om att din kropp skriker efter hjälp nu, eller klarar sig med nöd och näppe och så får du leva dig med kroppen som är kvar sen.
Hoppas du inte jobbar på måndag eller nästa vecka (lördag nu...) för det kan du glömma.
Åk in nu eller ring 112.
Tack för svaret!
Ja du har rätt att jag kanske borde göra det, men det känns inte rätt att nyttja en tjänst som hederliga arbetande skattebetalare finansierar då det är jag själv som är helt ansvarig för skadan.
Amygdalan kan jag ingenting om i princip så ska läsa om det nu. Vill inte heller riskera att anhöriga får reda på det då det i så fall kommer att påverka dem negativt. Så då tar jag hellre smällen själv, men finns det inget man kan käka eller någon aminosyra/kosttillskott som man kan ta så här i efterhand?
Hittade detta nu, typiskt, jag som tog diazepam tidigare.
Citat:
Other drugs acting on various neurotransmitter systems known to inhibit NMDA antagonist neurotoxicity include: anticholinergics, diazepam, barbiturates,[23] ethanol,[24] 5-HT2A serotonin receptor agonists,[25] anticonvulsants,[26] and muscimol.
Helvete vad jag skriver långsamt.
Kanske ska ta några gram Vitamin C, ALCAR igen, magnesium och extra hög dos av melatonin innan sömn då jag tidigare läst att det då dessutom fungerar som en antioxidant, Q10 och någon kapsel grönt te-extrakt. Det kan väl i alla fall inte skada väl?
Glycin och taurin kanske också kan hjälpa? Moringa kom jag på nu också, det innehåller ju väldigt många antioxidanter.
Men som du skrev verkar det ändå för sent.