2020-06-26, 22:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Men WHO borde ha bättre respekt för ett nettobidragsland..

Detta får du förklara lite bättre. Självklart är Sverige ett nettobidragsland till WHO, på den övre halvan. Annars vore vi ju ett U-land.

Med "respekt", menar du alltså att WHO inte borde kritisera Sveriges galna linje?
Citera
2020-06-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad fick jag en källa på menar du, WHO säger inte mot en enda sak jag har skrivit. Läget är stabilt allvarligt i Sverige trots att Tegnell svamlade om att vi skulle uppnå flockimmunitet i maj. Vi skulle få en bättre situation än andra länder men det är fortfarande stabilt allvarligt. Var är de fördelarna vår strategi skulle ge, när kommer flockimmuniteten?

Vi är nu uppe i 6 Estonia-katastrofer och även det 7:e fartyget är på väg ner mot botten. När ska Löfven inse att Tegnell är en idiot?

När ska du förstå att Tegnell inte ÄR folkhälsomyndigheten?

Vad tror du händer om det inte kommer ett vaccin?

Hur går det för alla länder som släckt ner totalt och nu försöker öppna upp?
Lite samma visa igen...
Citera
2020-06-26, 22:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
När ska du förstå att Tegnell inte ÄR folkhälsomyndigheten?

Vad tror du händer om det inte kommer ett vaccin?

Lite samma visa igen...

1. Det är nästan alltid han som uttalar sig och ger råd och bedömningar som varit helt vansinniga

2. Om det kommer ett vaccin i år så har väldigt många dödats i onödan

3. Det finns flera länder som klarat sig väldigt bra trots att de haft samhället lika öppet som Sverige men de har gjort andra saker som använt munskydd, masstestat, smittspårat och satt smittade i karantän
Citera
2020-06-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Lite samma visa igen...
Norge, Danmark, Finland har börjat öppna upp för flera veckor sen ingen stor ökning där
Citat:
Myndigheterna eniga: Coronaepidemin i Finland är på väg att tyna bort
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/06/25/myndigheterna-eniga-coronaepidemin-i-finland-ar-pa-vag-att-tyna-bort
Citera
2020-06-26, 22:37
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta får du förklara lite bättre. Självklart är Sverige ett nettobidragsland till WHO, på den övre halvan. Annars vore vi ju ett U-land.

Med "respekt", menar du alltså att WHO inte borde kritisera Sveriges galna linje?

Först måste jag erkänna att jag inte gjort någon bakgrundscheck av dig.

Men då du använder dig av strategin påstående fråga antar jag att du antingen är ung eller smartare än Reinfeldt (jag känner honom, en underbar människa).

Ja visst borde vi ligga högt i våra bidrag till WHO.
Med respekt menar jag att man inte borde distribuera underlag med ofullständig information.

Du kanske tycker att vår strategi varit ”galen”. Men den har varit, och är, uthållig.

Slutlig utvärdering kan inte avgöras förrän vi har ett fungerande vaccin.
Fram till dess borde människor vara ödmjuka för de olika strategier länder har antagit.

Den som säger något annat blottar bara sin okunskap.
Inget mig emot. Men inget jag tar hänsyn till heller.
Citera
2020-06-26, 22:40
Medlem
BlueMarlin123s avatar
WHO backar nu om Sveriges strategi, hmmm expert från WHO slänger ur sig saker som är tydligt felaktiga,man börjar förstå att Trump inte vill ge bidrag till ett Kalle Anka organ där pengarna går till ledningen istället för där det behövs
Kommentarer ?
Citera
2020-06-26, 22:40
Medlem
Antexs avatar
Citat:
1. Det är nästan alltid han som uttalar sig och ger råd och bedömningar som varit helt vansinniga

2. Om det kommer ett vaccin i år så har väldigt många dödats i onödan

3. Det finns flera länder som klarat sig väldigt bra trots att de haft samhället lika öppet som Sverige men de har gjort andra saker som använt munskydd, masstestat, smittspårat och satt smittade i karantän

Kan du ge exempel på punkt 3 ovan?

Om om inte fanns skulle jag vara miljonär flera gånger om..

Första punkten bemödar jag mig inte med att omnämna......
Citera
2020-06-26, 22:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Kan du ge exempel på punkt 3 ovan?

Om om inte fanns skulle jag vara miljonär flera gånger om..

Första punkten bemödar jag mig inte med att omnämna......

Det finns en hel tråd om det här på flashback och den tar upp några exempel däribland Hong Kong som haft mycket lika restriktioner som Sverige, t.ex. för restauranger mm. motsvarande befolkning, dock mycket mer tättbefolkat vilket är en försvårande omständighet, trots det har de klarat sig extremt bra.
Citera
2020-06-26, 22:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Slutlig utvärdering kan inte avgöras förrän vi har ett fungerande vaccin.
Fram till dess borde människor vara ödmjuka för de olika strategier länder har antagit

Ja det är ju ungefär den försvarslinje svenska myndigheter har antagit. Med detta så fördröjer man utvärderingen framåt i tiden.
Citera
2020-06-26, 22:55
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Det finns en hel tråd om det här på flashback och den tar upp några exempel däribland Hong Kong som haft mycket lika restriktioner som Sverige, t.ex. för restauranger mm. motsvarande befolkning, dock mycket mer tättbefolkat vilket är en försvårande omständighet, trots det har de klarat sig extremt bra.

Jag hör vad du säger. Men hade förväntat mig kliniska studier och inte hörsägen från Flashback.

Förutom befolkningstäthet så är det många faktorer runt omkring som påverkar.
Luftfuktighet, temperatur och basala hygienrutiner.

Ett annat land som klarat sig hyfsat, trots alla kinesiska turister är Thailand.
Dom hade nog fördelen att det var torrperiod och sedan song krang med extrem värme.
Inte mycket droppsmitta som trivdes där.
Men hade dom haft europeiska förhållanden hade dom nog legat risigt till.

Och andra sidan fick dom problem med Dengue mygg när regnet kom..
Citera
2020-06-26, 22:58
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ja det är ju ungefär den försvarslinje svenska myndigheter har antagit. Med detta så fördröjer man utvärderingen framåt i tiden.

Det är ju svårt att utvärdera hockey matchen 7:13 in i andra perioden.
Även om spelbolagen vill det..
Citera
2020-06-26, 22:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Ett vaccin betyder förstås dödsstöten för den svenska strategin. då har vi ingen nytta av flockimmunitet. Nu verkar heller inte den utlovade flockimmuniteten komma, enligt Tegnells tidigare prognoser skulle det kommit redan i maj och nu är vi snart inne i juli.

Alla dödsfall för att uppnå flockimmunitet har alltså varit helt förgäves, vi har inte fått det och den kommer inte ens att behövas om det kommer ett vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in