2020-06-26, 18:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Snälla. Gå inte full retard och värdera allt pro eller contra Tegnell. Det är tillräckligt många i tråden som gör det redan.

Jaha. Vad är tråden till för annars? Här var det ett poängterade att WHO ändrat sig. Det ter sig till ovanligheterna. De måste ha fått en rejäl utskällning från svenska myndigheter. De kan ju inte bete sig hur som helst numera heller efter USA strypt bidragen till dom. Sverige hotade säkert med att göra detsamma.
Citera
2020-06-26, 19:00
Medlem
Citat:
Nej. Det visar den inte.
Den här grafen visar också ökande fall i Sverige om man kollar med världen.
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=OWID_WRL~SWE
Vilket land menar du har mer +fall/befolkning v24 25 än Sverige i europa?
Citera
2020-06-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha. Vad är tråden till för annars? Här var det ett poängterade att WHO ändrat sig. Det ter sig till ovanligheterna. De måste ha fått en rejäl utskällning från svenska myndigheter. De kan ju inte bete sig hur som helst numera heller efter USA strypt bidragen till dom. Sverige hotade säkert med att göra detsamma.
Så du menar att det seriösa i tråden är allt som är contra Tegenell?
Citera
2020-06-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Den här grafen visar också ökande fall i Sverige om man kollar med världen.
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=OWID_WRL~SWE
Vilket land menar du har mer +fall/befolkning v24 25 än Sverige i europa?
Jag menar att det är ökad testning som ger ökat antal fall i Sverige.
Citera
2020-06-26, 19:03
Bannlyst
Vad säger du nu då när du har gjort din - med dina ord - en Tegnell?

Dags att inse att du stödjer det som du tycker och inte vad som är förenligt med fakta.
Eller ska du fortsätta hypotisera din trovärdighet och hävda att du hade rätt, nu när tom självaste WHO pudlade för Tegnell?

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det gör jag inte. Vad jag säger är att det inte finns underlag att påstå det som Tegnell säger. WHO ser en ökning och drar slutsatser utifrån det och andra indikationer antagligen. Som jag gör som menar att smittrisken är hög i Sverige och att vi riskerar att sjukvården börjar knaka igen. Vi klarar inte hälften av den belastningen vi har haft i våras.

Med de underlåtelser vi har gjort oss skyldiga till har vi ingen aning om hur smittläget har varit i Sverige tidigare. Med stor sannolikhet har vissa områden i Stockholm haft stor smittspridning. Det kan man säga med säkerhet och att det kanske t.o.m. avtar där nu. Däremot hur det har varit i andra delar och ute i Sverige kan vi bara gissa oss till. Då FHM enl. sina egna uppgifter kört allt i datormodeller för influensa och således inte har den korrekta bilden av vad som hänt i Sverige står vi alltså helt aningslösa om smittläget skulle jag vilja påstå. Det kan mycket väl vara så att det accelerera ute i landet. Iaf har det gjort det på platser som Gällivare, Kalix, Motala och Gävle m.fl. ställen.

För övrigt så känns Tegnell och ditt resonemang igen här (video):

Trump blames rise in coronavirus cases on increased testing, despite evidence of more spread

https://www.cnbc.com/2020/06/23/trump-blames-rise-in-coronavirus-cases-on-testing-despite-signs-of-spread.html
Citera
2020-06-26, 19:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så du menar att det seriösa i tråden är allt som är contra Tegenell?

Vem fan bryr sig om pro eller contra. Det är en tråd där allt kring Corona diskuteras. Jag nämnde bara att han verkade mer nervös än vanligt idag när WHO kom med denna varning. Det är så det framstår också enligt t.ex BBC det är hans taktik mot världen. Detta kom som en chock. Så att det ändrades något är han nog glad för. Sedan är jag ju anti han.
Citera
2020-06-26, 19:07
Medlem
Citat:
Jag menar att det är ökad testning som ger ökat antal fall i Sverige.
Andra länder har ökat sina tester senaste veckorna, de får inte +30000 fall på tre veckor för det. Skillnaden att det här hög smitta i Sverige även mer än vi trott.
Citera
2020-06-26, 19:07
Medlem
BREAKING! COVID-19 Neurological And Psychiatric Complications, Largest Study So Far Published In Lancet Indicates Worrisome Details

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-neurological-and-psychiatric-complications,-largest-study-so-far-published-in-lanc et-indicates-worrisome-details

Postar den här igen i syfte att uppmärksamma att det inte enbart handlar om antalet döda, som förvisso är det absolut viktigaste. Det handlar också om det etiska i att utsätta människor, en hel befolkning, för en smitta som har allvarliga långtids-konsekvenser. Inte bara för de som har varit svårast sjuka utan även vid mildare fall.

Vi kommer att få tusentals människor utöver de avlidna som kommer att kräva vård i många, många år.
Det är inte försvarbart att utsätta sin befolkning för detta experiment, då kunskapen om viruset fortfarande är i sin linda, och då det för varje dag kommer skrämmande upptäckter från forskare världen över om konsekvenserna av Covid19.
Citera
2020-06-26, 19:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Borde inte USA, Brasilien, Sverige, Kazakhstan öppna sina gränser till varandra? Vi har ju liknande smittspridning.
Citera
2020-06-26, 19:10
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Om nu viruset har en förmåga att mutera lokalt, vilket Chigaco-exemplet och Göteborg visar på. Hur blir det då med antikroppar? Fungerar Stockholm-antikropparna mot Gbg-viruset och tvärt om? Varför så tyst om mutationen i Göteborg? Varför så tyst om mutationer överhuvudtaget?

I Kina tror man att antikroppar från den kinesiska varianten inte kunde stå emot den europeiska/amerikanska varianten som nyligen kom in i Peking? They will be defenseless som man sa i Kina.
Jag tror att ingen vet med säkerhet eller ens undersökt om det är samma mutationer med dom andra säsongsinfluensorna.

2020 blev året när vi slutade lita på experter. En del sa masker andra inga masker. Sa en epidimiolog något dök det upp andra epidemiologer, virologer, pensionerade epidemiologer och epidemihistoriker i all oändlighet som hade egna synpunkter. Och då har jag inte ens nämnt fåtöjexpertsalarmisterna på Flashback.

Det enda som är säkert är att hela jordens befolkning aldrig avlidit i en sådan här säsongsinfluensaepidemi och att vi kommer att stå starka även om några nittioåriga analfabeter på äldreboenden i förorten som ändå skulle dött inom en vecka stryker med.
Senast redigerad av Lao Tzu 2020-06-26 kl. 19:12.
Citera
2020-06-26, 19:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Fasiken vad många experter Flashback lyckas uppbringa i dessa tider. Den ena tokigare än den andra och mer säker än dom som faktiskt kan kalla sig experter på området.
Vi har 5000 döda, 0,1% döda under 70 år. 3-4% över 70 år. Dom flesta verkar dessutom vara från segregerade områden där man antingen inte förstår riskerna eller struntar i dom.
Innan vi hade influensevaccin dog folk som flugor.... Slappna av, världen överreagerar på något som varit naturligt förekommande i mänsklighetens historia.
Vad anser du vara en överreaktion?
Bör man inte försöka stoppa viruset, eller hur tänker du?
Citera
2020-06-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag tror att ingen vet med säkerhet eller ens undersökt om det är samma mutationer med dom andra säsongsinfluensorna.

2020 blev året när vi slutade lita på experter. En del sa masker andra inga masker. Sa en epidimiolog något dök det upp andra epidemiologer, virologer, pensionerade epidemiologer och epidemihistoriker i all oändlighet som hade egna synpunkter. Och då har jag inte ens nämnt fåtöjexpertsalarmisterna på Flashback.

Det enda som är säkert är att hela jordens befolkning aldrig avlidit i en epidemi och att vi kommer att stå starka även om några nittioåriga analfabeter på äldreboenden i förorten som ändå skulle dött inom en vecka stryker med.

Schysst människosyn du har. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in