Citat:
Ursprungligen postat av
ChristianRitter
Varför vill du träna kampsport? Det är föga lönt. Om du vill kunna försvara dig lika effektivt som någon som tränat i 20 år räcker det att med kraft, snabbhet och precision att alltid, i alla vinklar och omständigheter, kunna träffa antingen struphuvudet, en armbåge över ansiktet, en klack på pungkulorna eller tio fingrar mot ansiktet.
Ligger du under med en biff ovanpå så fös över honom med en juckande rörelse och greppa kulorna snabbt. Vad mer behöver du kunna? Kom inte och påstå att du vill träna kampsport för att det är roligt. Det är det bara bögar som tycker.
Sätt upp en sandsäck. Måla en gubbe på den och träna på det under två veckor. Lägg sen ner allt med s.k. kampsport, och gå vidare med livet. Istället för att ödsla tid och kraft på ett unket svettigt gym. Det är nämligen bara patetiskt.
Oj, bättre än 20 års träning! Har du lust att posta några videoklipp där våldsamma angrepp avvärjs med tiofingerklös och juckföspunggrepp? Med alla mobil- och övervakningskameror idag måste du kunna hitta ett dussin? Har du gått din första kurs i feministiskt självförsvar?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrAlbertEinstein
Vilken kampsport ska man träna? Om man är nybörjare med allt vad kampsport är.
Jag är man och överviktig är det något för mig?
Boxning eller BJJ skulle jag rekommendera. Ser nog flest överviktiga nybörjare som trivs på bjj.