Citat:
Du kan inte jämföra päron och äpplen.
Olika länder är i olika faser i pandemin.
Du kan inte bara ta en vecka sådär och jämföra.
Det är fler fall pga ökad testning.
Man ska vara mycket försiktig med att jämföra antal dödsfall mellan länder.
De andra ländernas fall och dödsfall kommer att öka när de lyfter sina restriktioner.
Svensk äldrevårdspersonal har inte tvättat händerna vi har en enkät.
Sveriges strategi är rätt!
Det är ovärdigt och patetiskt att framföra kritik.
Det är för tidigt att utvärdera nu ska vi inte peka finger.
Du har fel. Bevisa att du har rätt.
(ordet "samhällssmitta" nämns inte och frågor om det besvaras aldrig, det bara nonchaleras)
Missade jag nån?
Olika länder är i olika faser i pandemin.
Du kan inte bara ta en vecka sådär och jämföra.
Det är fler fall pga ökad testning.
Man ska vara mycket försiktig med att jämföra antal dödsfall mellan länder.
De andra ländernas fall och dödsfall kommer att öka när de lyfter sina restriktioner.
Svensk äldrevårdspersonal har inte tvättat händerna vi har en enkät.
Sveriges strategi är rätt!
Det är ovärdigt och patetiskt att framföra kritik.
Det är för tidigt att utvärdera nu ska vi inte peka finger.
Du har fel. Bevisa att du har rätt.
(ordet "samhällssmitta" nämns inte och frågor om det besvaras aldrig, det bara nonchaleras)
Missade jag nån?
Just det du skriver är de som myndigheterna säger och det är vi ensamma om världen att tycka.
Olika faser (Kolla de nordiska länderna och kolla med andra katastrof länder och jämför. Vi sticker ut)
En vecka och jämföra? Vad sägs om antal döda överlag i Sverige? Behövs ingen vecka utan resultatet säger allt
Fler tester fler ökad fall säger du Är det inte skrämmande att Sverige har så många smittade efter 6 månader? Peaken var i april sa Tegnell. De bekräftar vad övriga världen säger. Sverige har inte koll.
Du skriver att Sverige strategi är rätt
Det finns väl ingen normalbegåvad person som kan säga att Sveriges strategi är rätt där vi idag har 50 ny dödsfall och vi sticker ut i världen. Handlar det om att döda så många som möjligt för att göra rätt eller vad?
Jag vågar påstå att just nu är ni några stycken som påminner mig om den gamla historia som följer
Citat:
Varningsmeddelande går ut till alla radiokanaler.
'
-Lysstring lystring. En personbil kör i motsatt riktning på E4 Några mil för Stockholm. Alla som möter bilen kör ner i diken och alla försöker rädda sig. Akta er för den Svarta Volvon.
- Mannen i den Svarta Volvon hör även han meddelandet.
- Va! En bil som kör fel! Alla kör ju fel och vad är det för jävla felaktig varning när alla gör det
'
-Lysstring lystring. En personbil kör i motsatt riktning på E4 Några mil för Stockholm. Alla som möter bilen kör ner i diken och alla försöker rädda sig. Akta er för den Svarta Volvon.
- Mannen i den Svarta Volvon hör även han meddelandet.
- Va! En bil som kör fel! Alla kör ju fel och vad är det för jävla felaktig varning när alla gör det
Sverige är den Svarta Volvon i denna epidemin vågar jag påstå