2020-06-26, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja jag tyckte också den ena hade ljusa händer och funderade på om det var vita handskar.
Men vita handskar är väl det sista en GM har på sig vid aktuellt tillfälle ...?!
Undrar i så fall varför man väljer vitt när man går synligt på vägen.
Nå når jeg så videoen igjen, synes jeg at begge mennene har hvite hender eller hvite hansker. Du har rett i at hvitt er iøyenfallende og kanskje ikke det beste valget for en GM.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Artikkelen er fra 15. januar 2019 og det står at Brøske fortalte at de har fått tips om de to konkrete personene.
Citera
2020-06-26, 04:57
Medlem
Citat:
Mycket intressant. Kusligt!!
Får en stark känsla här ... (om intuition är tillåtet för att lösa krimgåtor..)-
En stor miss att inte efterlysa dem. Har man hyrt ut ett rum under hösten -18 så minns man det säkert idag. Hur kan man övertala polisen att göra det nu?
Förresten ..
Om TH har egna undersökningar borde en sådan privat efterlysning ha dykt upp i media.
liksom angående den röda bilen och männen vid Futurum.
Jeg er enig med deg. Jeg vet ikke om politiet kan overtales til å gå ut med etterlysning av fiskerne.
Du har rett i at vi ville sett det i media dersom TH hadde en privatetterforsker som etterlyste fiskerne m.m.

Kanskje noen har lyst til å skrive til TV2 og spørre om de har lyst til å engasjere seg med å etterlyse fiskerne og etterlyse vitner som kan ha sett de og som kan ha fotografert de og/eller som kanskje vet hvem de er og som eventuelt kan ha leid ut leilighet til de?

Jeg synes at TH kunne ha ansatt en privatetterforsker til å jobbe med å finne fiskerne og etterlysning av de + å finne den røde BMW-bilen m.m., hvis ikke politiet snart etterforsker disse sporene grundig.

Jeg kan heller ikke huske å ha sett en detaljert etterlysning av Futurummennene, rettet mot publikum. Jeg har kun sett at politiet oppfordret futurummennene til å melde seg selv som vitner og at politiet ønsket tips fra publikum om futurummennene.

Jeg mener at en detaljert etterlysning rettet mot publikum burde inneholde detaljer som ca høyde (som en mann i en av artiklene regnet seg frem til) og kroppsfasong og andre detaljer ved futurummennene.
(De detaljene som jeg fant om futurummennene var i forskjellige artikler, og jeg synes at det all den informasjonen om de mennene burde vært samlet i en etterlysningsartikkel). Men det er mulig at jeg husker feil fra de tidligste artiklene om futurummennene.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-26 kl. 05:20.
Citera
2020-06-26, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig med deg. Jeg vet ikke om politiet kan overtales til å gå ut med etterlysning av fiskerne.
Du har rett i at vi ville sett det i media dersom TH hadde en privatetterforsker som etterlyste fiskerne m.m.

Kanskje noen har lyst til å skrive til TV2 og spørre om de har lyst til å engasjere seg med å etterlyse fiskerne og etterlyse vitner som kan ha sett de og som kan ha fotografert de og/eller som kanskje vet hvem de er og som eventuelt kan ha leid ut leilighet til de?

Jeg synes at TH kunne ha ansatt en privatetterforsker til å jobbe med å finne fiskerne og etterlysning av de + å finne den røde BMW-bilen m.m., hvis ikke politiet snart etterforsker disse sporene grundig.

Jeg har heller ikke sett en detaljert etterlysning av Futurummennene, rettet mot publikum. Jeg har kun sett at politiet oppfordret futurummennene til å melde seg selv, som vitner og at politiet ønsket tips fra publikum om futurummennene.
Jeg mener at en detaljert etterlysning rettet mot publikum burde inneholde detaljer som ca høyde (som en mann i en av artiklene regnet seg frem til) og kroppsfasong og andre detaljer ved futurummennene.
(De detaljene som jeg fant om futurummennene var i forskjellige artikler, og jeg synes at det all den informasjonen om de mennene burde vært samlet i en etterlysningsartikkel).

Ja detta borde ju vara "ordinarie undersökningar" ...
Jag skriver inte norska så bra, annars hade jag kunnat skriva.
Men såklart, om du sammanställer dina inlägg på rad, kan jag skriva tillägg och sända dem
till TV2 ...
Sover på saken!
Senast redigerad av Moschata 2020-06-26 kl. 05:28.
Citera
2020-06-26, 05:31
Medlem
Citat:
Ja detta borde ju vara "ordinarie undersökningar" ...
Jag skriver inte norska så bra, annars hade jag kunnat skriva.
Men såklart, om du sammanställer dina inlägg på rad, kan jag skriva tillägg och sända dem
till TV2 ...
Sover på saken!
Takk! :-) Det er veldig fint av deg Jeg kan sammenstille innleggene senere i dag hvis det er greit for deg. Jeg må sove litt først. En slik sammenstilling av de innleggene, er det greit om jeg poster relevante innlegg om fiskerne og om futurummennene som jeg har skrevet her i natt og poster alle disse innleggene i et innlegg her til deg eller på Personlig melding? Eller bør jeg redigere de innleggene først?

Jeg så ditt tillegg nå. Ok God natt
Citera
2020-06-26, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Det er veldig fint av deg Jeg kan sammenstille innleggene senere i dag hvis det er greit for deg. Jeg må sove litt først. En slik sammenstilling av de innleggene, er det greit om jeg poster relevante innlegg om fiskerne og om futurummennene som jeg har skrevet her i natt og poster alle disse innleggene i et innlegg her til deg eller på Personlig melding? Eller bør jeg redigere de innleggene først?

Jeg så ditt tillegg nå. Ok God natt

Inte somnat än ...
Du kan sända dem som du vill, PM kan man bara använda efter 50 inlägg + 30 dagar.
Då må det bli här.
Glömt inte om du har något om den röda bilen ..Ä det annars tillåtet att man tar med andras relevanta inlägg?

Hörs i morgon!
Citera
2020-06-26, 06:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, men noe skjedde den dagen.

Jeg mener at det er mye mer sannsynlig at barna ville hjelpe sin mor, enn at de skulle ha drept henne.

Hvis man argumenterer for at barna ville være hjelpsomme så kan man ikke samtidig mene at de var drapsmenn.

Det som skjedde den dagen var ikke normalt ihht telefonsamtaler

Dagbladet skriver at det å ringe hjem, på ingen måte skulle ha vært normalt eller del av TH's daglige rutine

De hadde avtalt at TH skulle ringe AEH og diskutere hytteturen etter ca en time.

Hytteturen

VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"

Jeg mener bestemt at hytteturen var planlagt av de involverte barna og AEH fordi det var eneste måten å få TH til å ringe hjem, samt at AEH fikk en grunn til å ringe barna denne dagen.

Dette gjorde at tidsrommet som forsvinningen kunne ha skjedd på ble på kun 1 time, samt at de involverte barna fikk alibi. Hvis alle barna var med på dette kunne et av barna hatt alibi på jobb.

Dette tyder på et samarbeid mellom AEH og de involverte barna
Dette tyder ikke på at barna planla å drepe AEH
Teorien din har mange sprekker, og en gedigen en er mangel på livsbevis, i tillegg til oppfølging fra «kidnapperne».

Teorien er død og begravet, og av respekt for AE synes jeg du kan la være å rette skytset mot henne.
Citera
2020-06-26, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
I likhet med de fleste her, så antar jeg langt mer enn jeg vet. Men ville nok satset ganske mange tusenlapper på at TEH, kryptoR*bin og broren hans vet mer enn nok til å kunne oppklare saken. Bare så synd at de ikke vil dele det med noen.
Amen. Selv om man frarådes å «like» innlegg, så er det akkurat det jeg gjør.
Citera
2020-06-26, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Hvis jeg skulle velge mellom å bruke tid på å avkrefte bilsporet eller å risikere å dumme meg ut nok en gang ved å kreve TH fengslet på bakgrunn av et halmstrå fra tingretten , så hadde jeg tatt bilen først.

Tror politiet har nok til å arrestere han igjen om de vil det. Er det andre involverte så er det sikkert best om han forblir fri så lenge det ikke er bevisforspillelsesfare.
+ vist politiet arresterer han igjen må de legge frem bevis de kanskje ikke vil Hagen og Holden skal vite på dette tidspunktet. Kanskje RU samarbeider.?? Bare mine tanker..
Senast redigerad av Sommerful90 2020-06-26 kl. 07:54.
Citera
2020-06-26, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Jeg tror absolutt dette kan være helt eller delvis konstruert minne.

Om det skulle være reelt ; hun kan ha blitt dopet, ligget bevisstløs i baksetet, så våknet stille og forsøkt å agere ergo føreren kræsjer nesten og de blir observert før de klarer sette ny dose eller what ever.

Edit: evt sønn og en datter kler seg ut som "stereotype kidnappere" mens andre datter etterligner og kler seg ut som mor og stager dette for villedning.

Ja, minner kan forandre seg over tid. Og når man frykter eller mistenker noe, så kan man ha lett for å tro at man har sett noe annet enn det man faktisk har sett.
Man kan ubevisst lete etter folk som likner på henne for å få det til å passe med at man har sett henne. Alle vil jo ha løsningen på gåten.
Man har jo flere folk som har tatt kontakt med politiet og er helt sikre på at de har sett henne.
Hun har kanskje sett en BMW suv, men at personen i baksetet var Anne, det har jeg vanskelig for å tro.
Citera
2020-06-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
I likhet med de fleste her, så antar jeg langt mer enn jeg vet. Men ville nok satset ganske mange tusenlapper på at TEH, kryptoR*bin og broren hans vet mer enn nok til å kunne oppklare saken. Bare så synd at de ikke vil dele det med noen.
Og det spørs hvor trygt det er å snakke. Ingen garanti for at noen faktisk blir dømt, og i så fall kan soning bli kort, spesielt om info er om medvirkning. Livet kan bli ganske ubehagelig etter å ha snakket. Ikke alle er villige til å betale den prisen. Det letteste er å si «Det er absurd» hvis man er glad i livet. Spesielt hvis man vet hvem som står bak.
Citera
2020-06-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, men noe skjedde den dagen.

Jeg mener at det er mye mer sannsynlig at barna ville hjelpe sin mor, enn at de skulle ha drept henne.

Hvis man argumenterer for at barna ville være hjelpsomme så kan man ikke samtidig mene at de var drapsmenn.

Det som skjedde den dagen var ikke normalt ihht telefonsamtaler

Dagbladet skriver at det å ringe hjem, på ingen måte skulle ha vært normalt eller del av TH's daglige rutine

De hadde avtalt at TH skulle ringe AEH og diskutere hytteturen etter ca en time.

Hytteturen

VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"

Jeg mener bestemt at hytteturen var planlagt av de involverte barna og AEH fordi det var eneste måten å få TH til å ringe hjem, samt at AEH fikk en grunn til å ringe barna denne dagen.

Dette gjorde at tidsrommet som forsvinningen kunne ha skjedd på ble på kun 1 time, samt at de involverte barna fikk alibi. Hvis alle barna var med på dette kunne et av barna hatt alibi på jobb.

Dette tyder på et samarbeid mellom AEH og de involverte barna
Dette tyder ikke på at barna planla å drepe AEH

Jeg mener absolutt ikke selv at barna skulle hjelpe henne, men det er du som har teori om at barna skulle hjelpe AE. I så måte ville det være mer naturlig å støtte henne ifht skilsmisse. Backe henne litt. Men tviler på at de i det hele tatt visste noe om en eventuell skilsmisse. Aldri hørt om noen 70 åringer som flykter på den måten som du sier. Hun ønsket da vel å se sine barnebarn vokse opp og være nær de hun var glad i. Så jeg har ingen tro på en slik teori at hun skulle smøre sin egen avføring og lage slepespor osv (hvis det er avføring/urin som noe slepespor). En god fantasi til en film er det ihvertfall.

Jeg tror det er drap som har skjedd, slik politi også mener.

Det snakkes ofte om "barna" som en egen enhet. Det mener jeg gir et feil bilde. Det er ikke barn. Det er tre helt enkeltstående godt voksne individ, som har helt egne liv på hver sin kant. Hun eldste er vel ca 50. Det er ingen som helst grunn til å tenke at alle disse har fryktelig mye kontakt med hverandre heller. De har advokat som uttaler seg på deres vegne.

Det kan godt hende at helt fra starten at politi har slitt med å få gode avhør med en/flere av dem. Det gjør ikke saken lettere for politi isåfall.
Citera
2020-06-26, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Og det spørs hvor trygt det er å snakke. Ingen garanti for at noen faktisk blir dømt, og i så fall kan soning bli kort, spesielt om info er om medvirkning. Livet kan bli ganske ubehagelig etter å ha snakket. Ikke alle er villige til å betale den prisen. Det letteste er å si «Det er absurd» hvis man er glad i livet. Spesielt hvis man vet hvem som står bak.

Enig. Det er en kort og grei setning som er lett å huske. Litt snodig i grunn. Med sine 10-11 møter med TH, den Facebook-posten med HEX universal (not global) samme dag som AEH forsvant, at han tydelig har skrytt av å ha fått en hval på kroken... Siktelsen er nok ikke så absurd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in