Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyfly
Du missar själva poängen, dom andra testar redan i högre utsträckning än Sverige så när man jämför antalet smittade så sticker Sverige ut även om man nu har börjat testa fler så är det ändå inte i samma frekvens som andra länder har.
Svaret på ditt inlägg blir att Tegnell är den som har fel och hans agerande blir bara pinsamt för Sverige när våra siffror över smittade är näst högst i europa, är det inte märkligt att alla har fel förutom Tegnell som enligt honom själv är den som vet bäst?.
Vad har andra länder med påståendet att göra, WHO menar att Sverige är på väg att få en andra våg och kraftigt ökad smittspridning, detta baserar dom på att antalet bekräftade fall i Sverige ökar. Och detta är såklart fel. Att vi har fler fall än andra länder är självklart, jag är övertygad om minst 1 miljon fall i Sverige än så länge. Men att vi skulle ha en ny våg på G med kraftigt ökat tryck på sjukvården? Nej, absolut inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDR
Varför jämför du med vecka 9? Det är ju inte så att vi inte ökat test förrän vecka 9.
v22 runt 36000
v23 runt 47000
v24 runt 59000
är ingen stor ökning.
Jag jämför inte med v9, jag skrev att det gjordes fler tester vecka 22 till och med 25 än under hela perioden v9 till och med v22, alltså under de första 14 veckorna gjordes det färre tester sammanlagt än under de sista 4 veckorna. En kraftig ökning. Sen är v22 till v23 en ökning på 30%, är inte det mycket? Sedan ökade det alltså ytterligare 25% från v23 till v24, eller om vi tar v22 till v24 är det en ökning på
63%...