2020-06-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Allt? Nja, du ljuger.

Smittspridningen i Region Jönköpings län är fortsatt hög och man har inte lyckats åstadkomma den minskning som man hoppats på. Därför kan det inte uteslutas att ytterligare sjukvårdspersonal kan tvingas avbryta sin semester.
I den här tråden får man låta som en papegoja.

I de regioner som inte har haft så omfattande smittspridning kan den öka, men i regioner som Stockholm, slår flockimmuniteten in och hindrar det. Sett till Sverige som helhet har vi redan passerat toppen.
Citera
Medlem
Tyst förfan!

Vad skall utlandet säga?

Vi har en stat, en stat som mycket väl kunnat genomföra total lockdown - en mäktig stat med total makt.

Men staten bara sket i det hela. Staten brydde sig inte.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Jävligt underhållande att beskåda detta hyckleri som FHM och Tegnell uppvisar.

När det passar och går i linje med den svenska strategin går det alldeles utmärkt att hänvisa till WHO.
När det däremot inte gör det så har WHO och alla andra fel.

Klassikt psykopatbeteende och det kommer tyvärr sluta väldigt illa för oss.
Citera
2020-06-26, 09:54
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej. Det är du som inte klarar av att läsa enkel svenska eftersom du hatar Tegnell så mycket.

Det är du som inte kan ta in fakta eftersom du inte ville stänga ner samhället som resten av Europa. Nu sitter ni där ni sitter. Jag bor inte i Sverige. Här har vi kunnat öppna upp.
Citera
2020-06-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så hur ska du skaffa dig immuniteten - knö in dig på någon buss till Rinkeby?
Jag pratar om land, inte individ.
Citera
2020-06-26, 09:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En man återhämtade sig för att hans barn tjatade på att han skulle få näringsdropp och grundläggande vård. Undrar hur många som skulle ha kunnat räddas på samma sätt. Jag tycker det är otroligt upprörande att många äldre har näringsbrist. Inte underligt så att de blir trötta, svaga och saknar motståndskraft mot infektioner. Det är inte alltid den mest avancerade, påfrestande vården som behövs. Vad hjälper det när det mest grundläggande saknas?

Det här har vi sett i Sverige redan innan coronapandemin, vanvård av äldre.
Citera
2020-06-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
I den här tråden får man låta som en papegoja.

I de regioner som inte har haft så omfattande smittspridning kan den öka, men i regioner som Stockholm, slår flockimmuniteten in och hindrar det. Sett till Sverige som helhet har vi redan passerat toppen.

Stockholm är inte hela Sverige, och det existerar inte heller någon flockimmunitet där.
Citera
2020-06-26, 09:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Överdödligheten minskar också och har nu praktiskt taget försvunnit. Varför?

För tredje gången denna morgon: det är sommar. Vi får en frist i ungefär 2,5 månader, sedan tar det fart igen. Dessutom påverkas överdödligheten av att få äldre människor är ute, så de råkar inte ut för annan smitta heller, olyckshändelser, överfall o.s.v..
Citera
2020-06-26, 09:58
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Social distansering i UK....

https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/06/25/22/30065672-8461387-image-a-79_1593121615824.jpg

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8461387/Dont-throw-away.html

Liknar bara en BLM demonstration. Skitsamma. Sånt smittar inte sa de då och gav tillstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Stockholm är inte hela Sverige, och det existerar inte heller någon flockimmunitet där.
Spelar du dum? Jag talar om statistik för Sverige som helhet, eller vill du motbevisa det?

Vad gäller flockimmunitet så se mina tidigare inlägg. Eller om du faktiskt argumenterar i god tro, kan du ju förklara för mig varför smittan minskar i Stockholm snabbare än i Västra Götaland -- är det kanske bättre social distansering på tunnelbanan?
Citera
Bannlyst
Sverige har ljugit från dag 1. Jag upprepar: från dag 1.
En massa dumma får har också från dag 1 sagt att Näääää men va säger duuuuu det är totaaaaalt osannolikt att svärje skulle ljugaaaaaa.
Men från dag 1 visste man också att Sverige var enda landet i världen som hade tjänat, eller snarare hade behov, enormt stort behov, av att ljuga med statistiken. Men ändå sa de dumma får: neeeeeej totalt osannolikt.
Med tiden har man fått mer och mer bekräftat att Sverige kört massa lögner och lurendrejeri, på massa olika plan.

Nu är vi där när vi har ENORMT många smittade. De dumma fåren säger då neeeeej va säger du, du ska titta på antal döda och ivaaaaaaaaaa.
Men då är ju dumma får. Är man inte körd i huvudet förstår då att nåt är allvarligt fel. Ingenstans accepteras så många smittade. Oavsett om det minskar elelr vad. Det är FÖR MÅNGA nya fall. Det är inte bra nånstans. Ingenstans.

Minskar antal döda? Inte fan vet jag. Inte går jag med på det. De har ljugit en massa med statistik över avlidna. Man har levt med eftersläpningar sedan dag 1. Dvs sedan dagen där man började ljuga.
Minskar IVA? Inte fan vet jag. Det går en massa rykten om att man skapat andra hands IVA som inte ingår i statistiken. Man har sagt att ssk ska ta semester och då är det knapapst omöjligt att man tar in färre och färre folk. Jo, för mördarna som ljuger har med tiden lärt sig vad som är viktigt att ljuga om. IVA är förstås väldigt bra indikation. Att ljuga om det är lika viktigt som att ljuga om avlidna.

Nästa steg då är att ljuga om antal smittade. Speciellt nu när de ser att omvärlden reagerar starkt på att det är så många smittade.

Så lev på i sagovärlden, era dumma idiotiska får.
Citera
2020-06-26, 09:59
Medlem
arbetets avatar
Jag avslutar diskussionen kring Sveriges rykte som smittspridare här:

Om man har ett ökat antal positiva träffar när man testar får man anta en ökning tills det att något annat visar på motsatsen. T.ex. att det blir glesare mellan träffarna när man testar som i våra grannländer kanske.

Allt annat blir spekulationer som inte hör hemma i vetenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in