2020-06-25, 03:00
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Min fästmö har tagit 100mg oxycodone depot varav 30mg nasalt, resten oralt.
Hon har också tagit 4st 2mg iktrovil för att vi fick för oss att det ska motverka krampanfall då hon tar 150mg voxra varje morgon.

Hon har ingen tolerans på oxyn eller ikton och det är första gången hon tar båda 2. Hon gjorde det bakom min rygg och det är därför det blev som det blev.

Intagen har skett sporadiskt dom senaste 6 timmarna.

Nu ligger hon och noddar som fan och jag är rädd att hon ska sluta andas. Hon fick krampanfall på tram för bara en månad sedan.
Är det farligt? Har legat på liknande substanser o mängder men är mycket större än henne.

Hon är 19 år, 165cm, 53kg.

Alltså:
100mg oxycodone depot (ingen tolerans)
8mg iktrovil (ingen tolerans)
150mg voxra (tar dagligen)
Citera
2020-06-25, 06:21
Medlem
goin-xxxls avatar
Höga doser för 0 tolerans och hennes storlek..
Ambulans om du vill va på säkra sidan.
Citera
2020-06-25, 12:45
Medlem
exades avatar
instämmer med svaret över!
Citera
2020-06-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!
Min fästmö har tagit 100mg oxycodone depot varav 30mg nasalt, resten oralt.
Hon har också tagit 4st 2mg iktrovil för att vi fick för oss att det ska motverka krampanfall då hon tar 150mg voxra varje morgon.

Hon har ingen tolerans på oxyn eller ikton och det är första gången hon tar båda 2. Hon gjorde det bakom min rygg och det är därför det blev som det blev.

Intagen har skett sporadiskt dom senaste 6 timmarna.

Nu ligger hon och noddar som fan och jag är rädd att hon ska sluta andas. Hon fick krampanfall på tram för bara en månad sedan.
Är det farligt? Har legat på liknande substanser o mängder men är mycket större än henne.

Hon är 19 år, 165cm, 53kg.

Alltså:
100mg oxycodone depot (ingen tolerans)
8mg iktrovil (ingen tolerans)
150mg voxra (tar dagligen)
Skulle nog också säga ambulans på de mängderna utan tolerans för att vara på den säkra sidan.
Citera
2020-06-26, 02:13
Medlem
snooper123s avatar
Hon har noddat frams till middagstid idag och hon minns inget från igårkväll frams till typ nu vilket inte alls är konstigt. Tack för era svar, hade ingen aning om att det var så "allvarligt".

Är det kramprisken eller andningen som var det farliga?
Citera
2020-06-26, 09:54
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Hon har noddat frams till middagstid idag och hon minns inget från igårkväll frams till typ nu vilket inte alls är konstigt. Tack för era svar, hade ingen aning om att det var så "allvarligt".

Är det kramprisken eller andningen som var det farliga?

Andningen. Benso + Opiater/Opioider är att leka med döden.
Citera
2020-06-26, 12:19
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Andningen. Benso + Opiater/Opioider är att leka med döden.
Okej men nu är de lugnt va?
För asså hon noddar fortfarande ibland och hennes korttidsminne är väldigt dåligt. Så hon har ju båda substanserna i kroppen och det som skrämmer mig är att hon sover nu.

Jag vet att jag låter överförsiktig men vi förlovades alldeles nyligen och älskar henne så mycket och jag vet man undrar varför jag låter henne ta narkotika men kvinnor bestämmer över sina egna kroppar..
Citera
2020-06-26, 20:37
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Okej men nu är de lugnt va?
För asså hon noddar fortfarande ibland och hennes korttidsminne är väldigt dåligt. Så hon har ju båda substanserna i kroppen och det som skrämmer mig är att hon sover nu.

Jag vet att jag låter överförsiktig men vi förlovades alldeles nyligen och älskar henne så mycket och jag vet man undrar varför jag låter henne ta narkotika men kvinnor bestämmer över sina egna kroppar..

Om hon lever och andas så är det inga fara längre. Självklart är det upp till henne om hon vill bruka narkotika eller inte. Men du kan ju åtminstone säga ifrån att hon inte ska ta hästdoser utan tolerans och riskera att dö i värsta fall. Antar att du vill ha ett långt liv ihop om ni älskar varandra. Ingen vill se sin partner/vän dö i en överdos pga oansvarsfullt intag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in