2020-06-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Politiet er interessert i konflikter i kvitfjell-miljøet, TH har vært i rettsak med Nagell Eriksen.

Satt AE på info om ulovligheter i dette kvitfjell-miljøet ?
Er det denne NE?
Einar Chr. Nagell-E*ichsen saksøker eks-kona. Han vil ha tilbake eiendommen på Kvitfjell som hun har eid. Hun vil selge.
https://www.gd.no/nyheter/eks-vil-selge-kvitfjell-palass/s/1-934610-3677898
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-26 kl. 01:06.
Citera
2020-06-26, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Jeg tenker også det du skriver! At de ikke meldte fra er jo kanskje enda rarere enn selve forsvinningen.

Sønnen spiller/spilte i ett band. Vet vi noe om de personene som er med der? Evt omgangskrets?

RU / MPU - krypto kompis til mpu som sitter inne for drap..
noen som vet noe om livet deres?

I likhet med de fleste her, så antar jeg langt mer enn jeg vet. Men ville nok satset ganske mange tusenlapper på at TEH, kryptoR*bin og broren hans vet mer enn nok til å kunne oppklare saken. Bare så synd at de ikke vil dele det med noen.
Citera
2020-06-26, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så är det ju väldigt ofta i de här trådarna. Det är två saker jag tycker kommer igen och igen: misstron mot polisen samt diverse fantasifulla teorier om hur GM har planerat och lurat och varit smart.

De flesta mördare är inte särskilt smarta, de har ingen teknisk utrustning som kan avbryta telefonsamtal och de har sällan tänkt på att byta färg på flyktbilen med hjälp av någon slags folie.

Oftast är ett mord så enkelt och simpelt som det framstår till en början, ibland har GM tur och går fri.

Mördare tror de är smarta. Det börjar och det slutar där på sätt och vis. Sen tidens början.
Citera
2020-06-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det denne NE?
Einar Chr. Nagell-Erichsen saksøker eks-kona. Han vil ha tilbake eiendommen på Kvitfjell som hun har eid. Hun vil selge.
https://www.gd.no/nyheter/eks-vil-selge-kvitfjell-palass/s/1-934610-3677898

Selvsagt, og en ting til, sønnen jobber med Kvitfjell så da kan det være et motiv der for begge to hvis de har bedrevet ulovligheter som AE har fått nyss i.
Citera
2020-06-26, 00:38
Medlem
.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-26 kl. 01:05.
Citera
2020-06-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt spørsmål.
Mulig hun trodde at ektepakten var låst.
Ellers kan man spekulere i om hun levde i et voldelig eller veldig usunt ekteskap
Mulig en skilsmisse ble møtt med trusler

Vil tro at det var barna som kom opp med en slik plan. De kunne ha overbevist henne
Dette måtte ha vært del av en større plan, som muliggjorde en viss kontakt i ettertid

Hvis denne planen hadde gått 100% ville de sitte på 10 Mill EUR

Hvis de totalt sett syntes at det var verd det, at de mente AEH's liv for eksempel kunne stå i fare ved en skilsmisse, så bestemte de seg

Valpen kunne være noe hun/de anskaffet for at TH ikke skulle tro at hun hadde flyktet. Hun ble beskrevet av venner som bekymrer i tiden før hendelsen

Ifht penger ville hun sånn sett få mer ved skilsmisse enn ved å flykte kanskje. Husk at hun var snart 70 år. Å ikke se sine barnebarn vokse opp, og å ikke kunne følge med sine nærmeste tror jeg de fleste i den alderen aldri ville gi slipp på frivillig.

Jeg mistenker heller ikke at hun var den som var så fryktelig opptatt av penger egentlig.
At hennes liv skulle være i fare ved skilsmisse er egentlig mye spekulasjon, for de hadde ikke være skilt før så ingen kan vel med sikkerhet si hvordan TH ville reagert på det. Men politi har tydeligvis hatt den hypotesen ifht motivet bak en drapshandling. Selv om det virkelig er vanskelig å forstå hvordan han skulle ha gjort det isåfall. Synes ikke mange her på forumet har gode teorier på det heller. Jeg har også tenkt veldig mye på det.

Jeg vil mene at dersom barna skulle involvere seg på hennes vegne i så måte hvis situasjonen var slik du sier, så ville det være mer naturlig at de hjalp henne på noe vis med skilsmissen isåfall. Så vil jeg faktisk anta at dersom hun mente ekteskapet var kritisk ille, og alt det der, så kunne hun kanskje ha ønske om å ikke gjøre noe stort spetakkel ut av hvor mange millioner hun skulle ha osv. Hun ville kanskje fått mer enn nok uansett om de ble avtale om 20 mill eller 200 mill, og heller tatt til takke med et rolig liv.
Citera
2020-06-26, 01:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ifht penger ville hun sånn sett få mer ved skilsmisse enn ved å flykte kanskje. Husk at hun var snart 70 år. Å ikke se sine barnebarn vokse opp, og å ikke kunne følge med sine nærmeste tror jeg de fleste i den alderen aldri ville gi slipp på frivillig.

Jeg mistenker heller ikke at hun var den som var så fryktelig opptatt av penger egentlig.
At hennes liv skulle være i fare ved skilsmisse er egentlig mye spekulasjon, for de hadde ikke være skilt før så ingen kan vel med sikkerhet si hvordan TH ville reagert på det. Men politi har tydeligvis hatt den hypotesen ifht motivet bak en drapshandling. Selv om det virkelig er vanskelig å forstå hvordan han skulle ha gjort det isåfall. Synes ikke mange her på forumet har gode teorier på det heller. Jeg har også tenkt veldig mye på det.

Jeg vil mene at dersom barna skulle involvere seg på hennes vegne i så måte hvis situasjonen var slik du sier, så ville det være mer naturlig at de hjalp henne på noe vis med skilsmissen isåfall. Så vil jeg faktisk anta at dersom hun mente ekteskapet var kritisk ille, og alt det der, så kunne hun kanskje ha ønske om å ikke gjøre noe stort spetakkel ut av hvor mange millioner hun skulle ha osv. Hun ville kanskje fått mer enn nok uansett om de ble avtale om 20 mill eller 200 mill, og heller tatt til takke med et rolig liv.
Ja, men noe skjedde den dagen.

Jeg mener at det er mye mer sannsynlig at barna ville hjelpe sin mor, enn at de skulle ha drept henne.

Hvis man argumenterer for at barna ville være hjelpsomme så kan man ikke samtidig mene at de var drapsmenn.

Det som skjedde den dagen var ikke normalt ihht telefonsamtaler

Dagbladet skriver at det å ringe hjem, på ingen måte skulle ha vært normalt eller del av TH's daglige rutine

De hadde avtalt at TH skulle ringe AEH og diskutere hytteturen etter ca en time.

Hytteturen

VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"

Jeg mener bestemt at hytteturen var planlagt av de involverte barna og AEH fordi det var eneste måten å få TH til å ringe hjem, samt at AEH fikk en grunn til å ringe barna denne dagen.

Dette gjorde at tidsrommet som forsvinningen kunne ha skjedd på ble på kun 1 time, samt at de involverte barna fikk alibi. Hvis alle barna var med på dette kunne et av barna hatt alibi på jobb.

Dette tyder på et samarbeid mellom AEH og de involverte barna
Dette tyder ikke på at barna planla å drepe AEH
Citera
2020-06-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr

Men hade det varit lättare för barnen att hjälpa AEH att gå igenom en skilsmässa?
TH hade kunnat tycka annorlunda och därmed gjort dem arvslösa, utom den rätt biologiska
barn alltid har.
Citera
2020-06-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Ja, det er nok ikke det første positive de gjør i saken heller. Men politiet har en veldig vanskelig jobb. GM og medhjelpere har gjort en formidabel jobb for å lede politiet på ville veier. Å vente i 10 uker før de offentliggjør "kidnappingen" gjorde innsamling av eventuelle spor og vitneutsagn utrolig utfordrende.
Men tilbake til de to vitnene.. Jeg undres over at de, gitt det de nå påstår, ikke kontaktet politiet med en gang... Det de beskriver er jo utrolig detaljert (med unntak av skiltnummer da), og man plikter faktisk å melde fra dersom man er vitne til kriminelle handlinger. Derfor tror jeg dessverre bare at disse damene har koblet et vagt minne med den massive mediadekningen og stadige bilder av AEH, slik at hjernen plutselig "husker" alt dette. Det er gjort mye forskning på dette.

Jag förstår din tankegång kring psykologin där. Men jag tycker det är ganska logiskt att man samtidigt blir så rädd att man förtränger tankar på "Har jag sett något kriminellt? Jag måste ringa polisen nu" ..
I den stunden man ser
bilen och anar något som inte stämmer och man viljestyrt försöka observera så många detaljer som möjligt.
Upplevelsen av det hela kan kan stärka minnet... även om man i handling vill avstå från att ringa polisen. Ingen människa vill vara indragen i så allvarliga ting som då flyger genom hjärnan.
Citera
2020-06-26, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
GE fortalte (i videointervjuet i artikkelen) at sjåføren (i den røde BMW-bilen i Ås) kunne være litt slank. Han var ikke en røslig person som satt der. Hun fortalte at hun har en formening om at passasjeren var kanskje litt fyldigere i kroppen.
https://www.tv2.no/a/11513128/

Jeg tenker at dette kan stemme med Lue-og telefonmannen og jeg er glad for at GE ønsker å snakke med politiet om overvåkningsvideoen som viser Lue- og telefonmannen på Futurum.

Gro Eriksen sier at hun også ønsker å snakke med politiet om overvåkningsvideoen som er tatt utenfor Tom Hagens arbeidsplass. Den viser to personer som passerer bygningen den morgenen Anne Elisabeth Hagen forsvant.
https://www.tv2.no/nyheter/11516304/

Bra!
Oavsett vittnen har väldigt gott detaljminne eller inte, så bör ju denna sak redas ut.
Citera
2020-06-26, 02:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men hade det varit lättare för barnen att hjälpa AEH att gå igenom en skilsmässa?
TH hade kunnat tycka annorlunda och därmed gjort dem arvslösa, utom den rätt biologiska
barn alltid har.
Jeg mener at hvis barna skulle ha hjulpet AEH med en skilsmisse så kunne de med ganske stor sannsynlighet blitt arveløse.

Men hvis de utførte denne planen kunne de kjempe sammen med sin far mot de slemme "kidnapperne" og politiet.
De ville fange TH i en felle slik at han skulle utbetale dem 10 Mill EUR. Samtidig hjelpe sin mor ut av et fælt ekteskap

Seperasjonspapirer signert kun AEH fra noen år tilbake tyder på at hun ville ut av ekteskapet, men noe stoppet det
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-26 kl. 02:37.
Citera
2020-06-26, 02:37
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tror ni att polisen kommer att kunna lösa detta?

Dom har verkligen ansträngt sig. Men vad jag förstått inte lyckats.
Hei Jof,

Dersom du med «løse detta» tenker på at noen ved endelig dom blir dømt for drap/medvirkning til drap, så tror jeg dessverre ikke det.

Har etter hvert mistet troen på at politiet vil greie det. Uten sammenlikning for øvrig, er denne saken i ferd med å ut utvikle seg som Palmesaken i Sverige gjorde, med flere sterkt motstridende teorier og ingen rettskraftig dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in