Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Ifht penger ville hun sånn sett få mer ved skilsmisse enn ved å flykte kanskje. Husk at hun var snart 70 år. Å ikke se sine barnebarn vokse opp, og å ikke kunne følge med sine nærmeste tror jeg de fleste i den alderen aldri ville gi slipp på frivillig.
Jeg mistenker heller ikke at hun var den som var så fryktelig opptatt av penger egentlig.
At hennes liv skulle være i fare ved skilsmisse er egentlig mye spekulasjon, for de hadde ikke være skilt før så ingen kan vel med sikkerhet si hvordan TH ville reagert på det. Men politi har tydeligvis hatt den hypotesen ifht motivet bak en drapshandling. Selv om det virkelig er vanskelig å forstå hvordan han skulle ha gjort det isåfall. Synes ikke mange her på forumet har gode teorier på det heller. Jeg har også tenkt veldig mye på det.
Jeg vil mene at dersom barna skulle involvere seg på hennes vegne i så måte hvis situasjonen var slik du sier, så ville det være mer naturlig at de hjalp henne på noe vis med skilsmissen isåfall. Så vil jeg faktisk anta at dersom hun mente ekteskapet var kritisk ille, og alt det der, så kunne hun kanskje ha ønske om å ikke gjøre noe stort spetakkel ut av hvor mange millioner hun skulle ha osv. Hun ville kanskje fått mer enn nok uansett om de ble avtale om 20 mill eller 200 mill, og heller tatt til takke med et rolig liv.
Ja, men noe skjedde den dagen.
Jeg mener at det er mye mer sannsynlig at barna ville hjelpe sin mor, enn at de skulle ha drept henne.
Hvis man argumenterer for at barna ville være hjelpsomme så kan man ikke samtidig mene at de var drapsmenn.
Det som skjedde den dagen var ikke normalt ihht telefonsamtaler
Dagbladet skriver at det å ringe hjem, på ingen måte skulle ha vært normalt eller del av TH's daglige rutine
De hadde avtalt at TH skulle ringe AEH og diskutere hytteturen etter ca en time.
Hytteturen
VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"
Jeg mener bestemt at hytteturen var planlagt av de involverte barna og AEH fordi det var eneste måten å få TH til å ringe hjem, samt at AEH fikk en grunn til å ringe barna denne dagen.
Dette gjorde at tidsrommet som forsvinningen kunne ha skjedd på ble på kun 1 time, samt at de involverte barna fikk alibi. Hvis alle barna var med på dette kunne et av barna hatt alibi på jobb.
Dette tyder på et samarbeid mellom AEH og de involverte barna
Dette tyder ikke på at barna planla å drepe AEH