Citat:
Ursprungligen postat av
KalleKnall
Hej kära flashbackare!
Under midsommarhelgen tog jag och min flickvän oss friheten att fly storstadens värme för att söka frid i den fina naturen (trodde vi). Med tog vi ett tält av storleken litet och åkte utan att ha några egentliga planer angående vart i vårt resmål vi skulle spendera natten. Efter en härlig dag i solen beslutade vi att inte försöka tälta i skogen utan sökte upp en camping där förnödenheter som toalett och dusch fanns.
Vi väntade oss en lugn kväll men när vi kom till campingen märkte vi till vår fasa att så inte skulle bli fallet; på campingen lurade nämligen HELA white-trash-eliten. Gubbar med stora av solen röda magar och "snabba" glasögon som inte tänkte en sekund extra innan de släpte lös den största av brakfisar på toaletten.
Vi hittade emellertid en plats en bit från dessa orangutanger och slog upp vårt tält på en avskild plats. Ju längre tiden gick desto fler tält dök upp i närheten av vårat. Jag och min flickvän duschade och spenderade sedan resterande delen av kvällen i tältet. Vi såg inte ut men hörde att en barnfamilj slog läger relativt nära vårt tält. När vi låg där och tittade på film flög fan i oss och vi blev kåta båda två. Vi hörde inte längre några röster utanför så vi drog slutsatsen att alla somnat och började göka. Vi var inte direkt högljudda men betedde oss samtidigt inte som att svärmor låg i rummet bredvid.
Morgonen därpå kom ett äldre par fram till mig och gav mig en monumental utskällning. Tydligen hade de fått säga till sina barn att det var "De badande fåglarna som lät". Tänkte först att de var dumma i huvudet som lade sig i vad vi gjorde om nätterna men nu när det gått några dagar har jag fått JÄVLIGT dåligt samvete. Visst jag kommer aldrig träffa dem igen men tänk om vi ärrat deras bar för livet. Å andra sidan, vad fan tänker de när de väljer att placera sitt tält bredvid två unga vuxnas på en avskilld del av campingen.
Behöver fan hjälp med detta, det är ett moraliskt dilemma som ger mig sömnlösa nätter. Har vi gjort fel??
Fel och fel, det är troligen inte olagligt. Men på en camping handlar det mycket om ömsesidig respekt eftersom man bor tätt med tunna väggar.
Och du säger själv att ni låg tysta och såg film när dom satte upp tältet på en avskild, lugn, del av campingen. Vad ville du att dom skulle gjort, öppnat tältfliken och frågat om ni tänkte knulla så hela?grannskapet vaknade?
Du behöver inte bry dig om andra i närheten, men kom sen då inte heller att klaga när det är du som råkar ut för det. Så om deras ungar börjar leva rövare och skrika klockan fem, eller om några fyllon skrålar sånger hela natten precis bredvid, tycker inte du att ni behöver respektera andra på campingen så ska du inte räkna med någon respekt själv.