2020-06-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vilket direkt går emot lockdown-teorin.

"Teorin"?......
Hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
för 10 dagar sen var snittet 26.5(sjudagars medelvärde) på antalet avlidna per dag med dom siffrorna stämmer kanske din uppskattning på 25juli.

Men med den avtagande trenden måste du nog flyttade datumet för 6000 avlidna framåt en hel månad till runt 25 augusti.

https://covidstatistik.se/mortality#week_confirmed

Nej det är helt omöjligt, min modell är seriös och jag tillhör realisterna. Jag har i ett senare inlägg nämnt att vi troligen har nått skammens gräns den 24 juli och platz.se anger över 6000 redan den 23 juli. Den fallande dödssiffran ligger redan inne i min modell. Jag har modellerat och är ganska säker. Jag återkommer i morgon kväll för att se dödssiffran i morgon vilket underlättar kalkylen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag ville ha lockdown från början.
Nu är det försent samt ovärt.
Men med 1500 nya fall om dagen omöjligt att smittspåra.

Så vad tycker ni ska göras nu?

Alltså det är ganska enkelt att veta vad som ska göras. En kovändning.
1 - Erkänna att man har gjort fel
2 - I och med #1 och i och med att resten av världen har gjort motsatsen än #1 ska ska man göra det som resten av världen gjort. Dvs "bekämpa" viruset.
Punkt. Sen hur detta görs får experterna bestämma.
Ah just det. Bland experterna ska inte finnas FHM. De ska skrotas. Helt. Med mördaren Heil Anders i spetsen.
Det enda viktiga är inställningen. Slut med lögner. Slut med vi_är_bäst_åh_fan_vad_smart_vi_är. Var för fan ödmjuka. Lägg ner allt och alla som kan påminna om mördaren Tegnell.

3 - Få bort den tjocka statsministern. Omedelbart. Han duger inte. Till nånting.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu talar vi allvar här om 6000-gränsen. Enligt worldometer står vi vid 5230 och det är 4 veckor kvar exakt till den 23 juli. Vi kan räkna grovt på 200 dödsfall i veckan och då går vi över 6000 exekt den 23 juli.
platz.se anger att det dött 173 personer sista veckan men det är en bruten vecka. Har vi +27 i morgon måtte det väl ändå bli 200 avlidna. Men jag medger att det är fallande. Men 30 tillgodo enligt worldometer gör ju att det räcker med 193 döda i veckan för att nå denna skammens gräns. Det kan bli så att platz.se når skammens gräns den 23 juli och att FHM presenterar skammens gräns den 24 juli. Positivt ikväll är annars att inlagda på IVA minskat till 186 enligt platz.se. Det bör medföra en fallande dödlighet.

Skamgräns? Ni hävdade tiotusentals döda innan sommaren.
Citera
2020-06-25, 22:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jaha, och nu är det säsongsberoende helt plötsligt trots omfattande spridning i varm miljö i Spanien, Iran, och Brasilien.

Dessutom: är det inte ytterst konstigt att ett virus som tog sig runt alla världens hörn på 4 veckor knappt tagit sig från Stockholm till Göteborg och Malmö på sex månader, vara flera månader ”ideal virustemperatur, trots skytteltrafik städerna emellan?

Finner också det något underligt.
Citera
2020-06-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This is Brazil’s “winter” season. Iran is interesting, alongside most of the Middle East, because they stay primarily inside during their summer seasonal due to the immense heat. Considering how hot it is in Spain right now I wouldn’t be surprised if any increase they are seeing there is attributable to the same effect as the Middle East — although I haven’t heard of any exponential growth there.

Vad spelar det för roll om de har sk vinter om det är 25 grader?
Citera
2020-06-25, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This is Brazil’s “winter” season. Iran is interesting, alongside most of the Middle East, because they stay primarily inside during their summer seasonal due to the immense heat. Considering how hot it is in Spain right now I wouldn’t be surprised if any increase they are seeing there is attributable to the same effect as the Middle East — although I haven’t heard of any exponential growth there.

Spännande! I Mellanöstern och länder som håller sig inomhus så sprider sig viruset väldigt bra. Alltså en såkallad inverterad lockdown behövs för att stoppa spridningen i de länderna. Hur många gånger ska du skjuta hål i dina egna teorier?
Citera
2020-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Funderar på en sak.

Det sk Oxfordvaccinet genomgår ju redan nu kliniska studier i fas 3. Skulle det inte vara en bra ide att redan nu erbjuda detta vaccin till riskgrupperna? Borde ju rimligen bringa ned dödligheten rejält. Tror också att det skulle bryta den sociala distanseringen för de här grupperna. En annan bieffekt är ju också att vården skulle avlastas. Man skulle kunna börja beta av vårdskulden i form av inställda operationer m.m. Idag dör ju folk i vårdkön. Jag förstår att många vill tänka hängslen och livrem vad gäller vaccin, men i detta läge med dessa grupper är det kanske ändå värt att skynda på processen. Troligen gynnar det folkhälsan bäst totalt sett.
Jag tycker mig läsa om nya vacciner på Aftonbladet varje dag.
Citera
2020-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vad spelar det för roll om de har sk vinter om det är 25 grader?

Because it isn’t tied to temperature but to human behavior as well as pollen, increased rainfall etc.
Citera
2020-06-25, 22:27
Medlem
Citat:
Skamgräns? Ni hävdade tiotusentals döda innan sommaren.

Nej, jag tillhör inte alarmisterna, jag tillhör realisterna. Men jag hade fel ändå. Jag trodde på 4000 dödsfall så jag är överraskad att det är så förbaskat segt. Tror du jag gillar situationen? Jag vill gå på fotboll och gå krogrundor.

Men jag återkommer i morgon för att se hur veckosiffran ligger just nu.
Citera
Medlem
SoulAmazins avatar
Antal bekräftade fall i stockholmskommunen Botkyrka verkar ha ökat en hel del senaste två veckorna, se diagram. Har detta med de ökade provtagningarna? Det är en fördubbling av fall.

https://experience.arcgis.com/experience/a6d20c1544f34d33b60026f45b786230
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Alltså det är ganska enkelt att veta vad som ska göras. En kovändning.
1 - Erkänna att man har gjort fel
2 - I och med #1 och i och med att resten av världen har gjort motsatsen än #1 ska ska man göra det som resten av världen gjort. Dvs "bekämpa" viruset.
Punkt. Sen hur detta görs får experterna bestämma.
Ah just det. Bland experterna ska inte finnas FHM. De ska skrotas. Helt. Med mördaren Heil Anders i spetsen.
Det enda viktiga är inställningen. Slut med lögner. Slut med vi_är_bäst_åh_fan_vad_smart_vi_är. Var för fan ödmjuka. Lägg ner allt och alla som kan påminna om mördaren Tegnell.

3 - Få bort den tjocka statsministern. Omedelbart. Han duger inte. Till nånting.

Är det värt att göra ett jävla skit när det snart nu dör 10 pers om dagen?

Att FHM och regeringen ska bytas ut är självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in