2020-06-25, 17:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Du har missförstått. Alla ska följa honom nu när vi lever. Det är försent när ni är döda. Och alla muslimer som stödjer sharia stödjer pedofili. Svårare än så är det inte. Det går inte att trolla bort inte ens på ett diskussionsforum.
Det beror väl på vad man menar med sharia?

Jag skulle säga att alla som sätter sig på Kristi tron och lagstiftar utifrån sin förståelse av Gud istället för utifrån sitt av Gud givna samvete ligger pyrt till dock.

Det finns en hadith för övrigt, där Gud på domens dag rullar ihop himlen och säger "JAG är KONUNG, var är jordens kungar!?" (fritt citerat).
Citera
2020-06-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det beror väl på vad man menar med sharia?

Nej det gör det inte. Du trollar...
Citera
2020-06-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Fast det är inte enbart Koranen som avgör religiös åskådning.
Ärligt nu. Hur ansedd är Sahih Bukhari gällande trovärdighet bland haditherna och deras författare?

Koranen gör det klart och tydligt att det är den som gäller. En hadtih kan aldrig gå före.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hadith#Mots%C3%A4gelser

https://www.youtube.com/watch?v=c40gLSIAZ7Y

https://www.differencebetween.com/difference-between-hadith-and-vs-quran/

En stor del av problemet att många muslimer vill jämställa Koranen med haditherna, vilket är direkt fel.

Citat:
"Många källor" så som mindre ansedda hadither, som du just kritiserat? Eller ytterligare efterkonstruktioner eftersom det är så jäkla obekvämt när en profet blir exponerad som pedofil?

Nämnde aldrig hadtih som källa till detta. Finns som sagt hur mycket som helst där båda alternativen framställs. Jag struntar totalt i vilket som är rätt och återigen, kulturen på den tiden var annorlunda än idag. På den tiden var det inget konstigt att unga flickor giftes bort, oavsett religion.

Citat:
Det som är uppmuntrande är ju ändå att många muslimer, kulturella eller ej, INTE följer Muhammed som absolut föredöme.

Som sagt, att tro att människor för 2000 år sen skulle vara mer upplysta än idag är bara dumt. OM gud finns så är det en sjuk jävel med otroliga perversa böjelser.

Rekommenderar denna dokumentär av National Geographic:

https://www.youtube.com/watch?v=JpeH9W0NBgo

Ca 1 timme och 12 min nämner man Koranen Vs Hadtiherna men se gärna hela.

Ett tips: fråga gärna en muslim varför Koranen är skriven på arabiska...
Senast redigerad av Pusher. 2020-06-25 kl. 19:08.
Citera
2020-06-25, 20:50
Medlem
Citat:
Jesus är Messias, dvs den Gud smort till konung.

Man får vänta på Hans återkomst till jorden helt enkelt.

Kom snart, Jesus!

Jag hoppas verkligen det är snart. Dagens samhälle har visat flera tecken på hans återkomst.

Du ser, jag är muslim och du är säkert kristen. Fantastiskt att vi har samma mål och ser fram emot hans återkomst. Fred på dig min vän!
Citera
2020-06-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Du har missförstått. Alla ska följa honom nu när vi lever. Det är försent när ni är döda. Och alla muslimer som stödjer sharia stödjer pedofili. Svårare än så är det inte. Det går inte att trolla bort inte ens på ett diskussionsforum.

Han är lika högt uppsatt för mig så som han är för dig. Där kan vi iaf vara överens.

När det gäller sharia och pedofili så kan jag inte hålla med dig för det står inte att man ska gifta sig med en 10 åring. Man ska gifta sig med en könsmogen person.

Hur människor levde för 1000 år sen är helt annorlunda gentemot våran tid. Må gud förlåta oss alla för våra synder och må alla som förtjänar paradiset komma till paradiset. Enbart gud bestämmer detta, varken du eller jag. Gud har inte fel.
Citera
2020-06-25, 20:54
Medlem
Citat:
Han lever och är hos Gud. När Jesus kommer tillbaka är det dags för domens dag.

Gud tog Jesu jordeliv, på samma vis som kroppens död endast är sömn när en människas ande lever. Jesus är en ande av Guds ande och därför kunde ingen döda Jesus, även fast Gud tog Jesu jordiska liv.
De dödade aldrig Jesus, utan Gud upphöjde Honom till sig. Det är vad som hänt.

Kan inte mer än hålla med dig! Uttryckte mig lite fel innan.

Må gud förlåta oss för våra synder.

Jag är muslim och det står exakt samma sak inom koranen.
Citera
2020-06-25, 21:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Kan inte mer än hålla med dig! Uttryckte mig lite fel innan.

Må gud förlåta oss för våra synder.

Jag är muslim och det står exakt samma sak inom koranen.
Amen

Vi hoppas på Guds barmhärtighet och godhet.

Guds frid!
Citera
2020-06-25, 21:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen det är snart. Dagens samhälle har visat flera tecken på hans återkomst.

Du ser, jag är muslim och du är säkert kristen. Fantastiskt att vi har samma mål och ser fram emot hans återkomst. Fred på dig min vän!
Ja jag är kristen. Kanske också muslim. Jag ser ju att Koranen är Guds ord och menar ju därför att Muhammed var Guds profet.

Ja, tecknen är många, men allt är inte uppfyllt än, inte riktigt.
Citera
2020-06-25, 21:24
Medlem
Citat:
När det gäller sharia och pedofili så kan jag inte hålla med dig för det står inte att man ska gifta sig med en 10 åring. Man ska gifta sig med en könsmogen person.

När blir en person könsmogen?

Räcker det inte med 18 års gräns helt enkelt för giftermål?!
Amerikanerna skall vi inte fråga, hycklare som dom är
https://www.svtplay.se/video/25294899/amerikas-bortgifta-barn
Citera
2020-06-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ja jag är kristen. Kanske också muslim. Jag ser ju att Koranen är Guds ord och menar ju därför att Muhammed var Guds profet.

Ja, tecknen är många, men allt är inte uppfyllt än, inte riktigt.

Muslim betyder på arabiska : surrender/överlämna sig själv till gud. Kristen på arabiska betyder kors.

Håller med dig. Men nära är det dock.
Citera
2020-06-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
När blir en person könsmogen?

Räcker det inte med 18 års gräns helt enkelt för giftermål?!
Amerikanerna skall vi inte fråga, hycklare som dom är
https://www.svtplay.se/video/25294899/amerikas-bortgifta-barn

Jag frågsr dig när en person blir könsmogen. Det är en tolkningsfråga.

Därför det finns olika länder med olika religioner och olika lagar. Vi alla tycker olika. Vi klagar på andra länder och andra länder klagar på sverige.

Usa är hycklare men ändå så är nästan Sveriges kultur smittad av dessa hycklare.
Citera
2020-06-25, 21:38
Medlem
Citat:
Håller med dig. Men nära är det dock.

Jaså är det?
Har inte katolicismen tjatat om detta i över 800 år ungefär?
Har du glömt bort att vi lärde oss om medeltiden i skolan?

Nu har vi IS och andra liknade grupper som säger att domedagen är nära.
Vad är bevisen på att domedagen är runt hörnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in