Citat:
Ursprungligen postat av
Tuxxen
Varför är det trams?
Varför dina 102-bevis är tramsiga? Därför att de är en enda lång lista med lögner. Vi kan ta punkt 1 som exempel:
Citat:
1) lack of physically measurable curvature
Ovan är en ren lögn av den enkla anledningen att det finns massor med mätningar av kurvaturen.
Du kan mäta kurvaturen med vanliga lantmäteriinstrument, du kan mäta kurvaturen genom att skicka en radarsignal, du kan optiskt mäta kurvaturen genom att se hur mycket som är dolt och du kan mäta kurvaturen genom att studera skuggor från solen.
Jag och många andra kan förklara varför dina övriga 101 "bevis" inte är bevis. Vi kan ta ett till bara för skoj:
Citat:
37) Satellites may be ground based
Det är inget direkt fel i ovan påstående. T.ex TV-sändningar kan vara markbaserade.
Men påståendet säger varken bu eller bä om jordens form - markbaserade TV-sändningar kan existera på såväl en platt som en sfärisk jord.
Vad som däremot är viktigt i sammanhanget är att satelliter inte kan existera på en platt jord. Och eftersom vi har evidens för att satelliter existerar har vi evidens för att jorden inte är platt.
För att din punkt 37 ska ha något som helst värde så krävs det att du bevisar att satelliter inte existerar. Och det har du inte gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuxxen
… Att ha luft intill ett vakuum utan en barriär är tramsig...
Ovan påstående är ju rätt så kul med tanke på att din åsikt skiljer sig markant från de som har faktiskt kunskap inom området. Jag och de flesta som vet vad vakuum är tycker inte det är ett dugg "tramsigt". Jag tycker snarast att det är extremt obildat att tro att det behövs "barriärer" för att olika lufttryck ska kunna existera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuxxen
… Du tror på en boll som du aldrig har sett bara för du sett den på TV...
Nej absolut inte och något så dumt säger man bara om man är en konspirationsdåre som tror att människor inte kan skaffa egen kunskap.
Jag tror på en boll därför att alla evidens tyder på det, jag har gjort massor med egna empiriska studier som med all tydlighet visar att jorden inte är platt.