2020-06-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har hverken nevnt at barnebarn, naboer eller at noen i Australia er med på plottet.

Ok, jeg troede du mente, at datterens ægtefælle, der er rejst tilbage til Australien, var rejst i forvejen og at alle kunne mødes der. Men i så fald lever hun mutters alene et sted i verden, hvor hun skal klæde sig ud hver gang hun går ud? Og alle tre børn sidder tilbage, uden kontakt med hende, men vel vidende at hun har det bedre nu? Mens de prøver at trøste deres børn, holde facaden overfor deres ægtefæller, TH, øvrige familie, venner, politiet og resten af offentligheden?
Jeg synes bare det virker ret usandsynligt, hvis jeg skal være helt ærlig.
Citera
2020-06-25, 18:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er nytt for meg. Jeg har ikke hørt noe om at den samtalen skal ha blitt avbrutt. Hvis dette stemmer, så er det viktig informasjon. Hva kan ha vært årsaken til at samtalen ble avbrutt? Kan GM ha stått utenfor huset og brukt et elektronisk apparat (som noen beskrev for lang tid siden i denne diskusjonen) som forårsaket at samtalen ble brutt?

(Jeg leste at 9.14-samtalens varighet var ca 1,5 minutter).
Er ikke ny informasjon.
Citera
2020-06-25, 18:52
Medlem
Citat:
Det er nytt for meg. Jeg har ikke hørt noe om at den samtalen skal ha blitt avbrutt. Hvis dette stemmer, så er det viktig informasjon. Hva kan ha vært årsaken til at samtalen ble avbrutt? Kan GM ha stått utenfor huset og brukt et elektronisk apparat (som noen beskrev for lang tid siden i denne diskusjonen) som forårsaket at samtalen ble brutt?

(Jeg leste at 9.14-samtalens varighet var ca 1,5 minutter).

Det er også nyt for mig. De interviewer en journalist fra Aftenposten og taler med Green, som siger, at der er ting han ikke kan oplyse fra mødet, men han har nok talt med journalisten inden interviewet. Tænker at informationen kunne komme fra en af dem. Men når det er sagt, så tror jeg også at man skal tage det med et gran salt, for de danske medier har før postet fejlinformation, nok fordi de har læst de norske medier lidt for hurtigt eller været lidt for friske med fortolkninger.
Citera
2020-06-25, 18:52
Medlem
Citat:
Er ikke ny informasjon.
Hvor kan man eventuelt lese mer om at den 9.14-samtalen plutselig ble avbrutt?
Citera
2020-06-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå må dere søren meg gi dere, introverte TH skulle altså ha betalt tilfeldige folk for å fortelle røverhistorier.
Kan det bli stort verre nå. Finnes det noen relasjon mellom disse kvinnene og familien å, neppe og politiet gidder såklart ikke å sjekke der heller.

Citat:
Enig. Vil tro TH var vært under konstant overvåking siden hendelsen. At han skulle betale vitner virker lite trolig

TH kan jo ha hatt en medhjelper som ordner slikt. VE er jo nevnt som aktuell, og han har vel adresse i området. Det samme skal gjelde kryptogutten og broren. Det er også nevnt at nære forretningsforbindelser til TH har adresse i Drøbak. Samme kommune.
Citera
2020-06-25, 18:54
Medlem
Trenger ikke å beskylde vitnene for å lyve eller være betalt av TH.

Men!

Det er gode grunner til å tvile på observasjonene.
Vitne 1 forteller i januar 2019 om det hun skal ha sett 31 oktober 2018. Det gjorde hun etter at saken kom i media. På tross av alt hun skal ha sett og opplevd denne dagen lot hun det ligge frem til saken kom i media januar 2019. Hun hadde spurt sin mann om han visste om det var skjedd noen kidnappinger den dagen for det var hennes første følelse av hva hun evt var vitne til. Allikevel gjør hun ingen verdens ting. Det er kritikkverdig. Det er så passivt utifra hennes egne beskrivelser om hva hun skal ha observert at jeg nesten skulle ønske det var ren løgn. For hvem unnlater å ringe politiet dersom de ser en bil som nestenkolliderer, sjåfør og passasjer er tildekket av hetter eller masker og i baksetet sitter en fortvilet eldre dame bakbundet som mimer «Hjelp meg» ? Det er forstyrrende passivt å ikke melde fra om dette. Argumenter som at man var redd for ikke å bli trodd etc kjøper jeg ikke. Ser du noe mistenkelig så ringer man vel en gang for mye enn for lite? Hvertfall når du skal ha observer noe som er såpass spesielt!

Jeg tror hun godt mulig kan ha observert noe utenom det vanlige denne dagen. Kanskje nestenulykken er sann. At en rød bil nesten kolliderte med en annen bil. Resten tror (håper) jeg er oppkonstruert enten bevisst eller ubevisst. Man kan søke så mye svar at man til slutt skaper det man kaller for falske minner. Det kan ha skjedd her.

Vitne 2. Denne er enda mer spesiell. For det første melder hun ikke i fra før etter Åsted Norge nå i juni. For det andre er det altså atter en passiv dame som har sett ei hun er helt overbevist om er AEH og foran sitter maskerte menn. Er det først nå hun gjenkjenner AEH? Ikke alle de månedene før all den tid vi har sett ansiktet til AEH i alle slags aviser? Hvorfor stå frem nå? Hun sier hun først nå koblet saken. Hun reagerte umiddelbart da hun fikk høre om/se bilen. For hun hadde sett en slik bil og regnet seg frem til at det måtte være den dagen. Hvis du opplever noe slikt - atter gang - du ser en bil, du ser to menn, den ene såpass maskert at man bare ser øyne og munn - i baksete legger du merket til en desperat eldre kvinne som du senere mener ligner på AEH - men du ringer ikke politi. Altså nei. Det går bare ikke an.

Tror jeg TH har betalt de? Nei. Tror jeg de lyver bevisst? Med unntak av vitne 2, nei.

Men hva om observasjonene er sanne:
Hvis observasjonene er sanne og dette faktisk var AEH med sine kidnappere.. Hvorfor kjøre gjennom Ås midt på lyse dagen? Hvorfor ha sitt offer ved bevissthet i baksetet for alle å kunne se - særlig når man må kjøre gjennom sentrum med lavere hastighet? Hvis de måtte kjøre der for å komme seg til en spesifikk adresse - hvorfor da ikke legge henne i bagasjerommet? Hvorfor ikke dope henne ned? Hvorfor ikke kjøre en mer anonym bil? Hvorfor ikke kjøre en varebil?

Hvorfor hvorfor hvorfor?
Citera
2020-06-25, 18:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Ok, jeg troede du mente, at datterens ægtefælle, der er rejst tilbage til Australien, var rejst i forvejen og at alle kunne mødes der. Men i så fald lever hun mutters alene et sted i verden, hvor hun skal klæde sig ud hver gang hun går ud? Og alle tre børn sidder tilbage, uden kontakt med hende, men vel vidende at hun har det bedre nu? Mens de prøver at trøste deres børn, holde facaden overfor deres ægtefæller, TH, øvrige familie, venner, politiet og resten af offentligheden?
Jeg synes bare det virker ret usandsynligt, hvis jeg skal være helt ærlig.
Er uoffisiell informasjon om at ektefelle til datter reise til Australia under et halvt år etter forsvinningen. Dette er ikke noen jeg kan bekrefte.
Citera
2020-06-25, 18:57
Medlem
Citat:
Er uoffisiell informasjon om at ektefelle til datter reise til Australia under et halvt år etter forsvinningen. Dette er ikke noen jeg kan bekrefte.

Det er heller ikke så vigtig. Det var din teori jeg forsøgte at forholde mig/dig til.
Citera
2020-06-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Enig her også, men håper du ikek forsvinner. Dumt hvis de som leverer kvalitet er de som bidrar minst. Dine innlegg er av de som er verdt å lese. Vi andre må bli flinkere til å overse/ikke svare på det som er åpenbar provokasjon.

Håper Nyvaaken fortsetter i gruppa!
Citera
2020-06-25, 19:15
Medlem
Citat:
Mener du at to vitner er kjøpt og betalt av TH?
Hvis vedkommenede mener dette, så bør du ikke bli overrasket. Har nylig vært i en diskusjon med Sommerful90. Hen hevder hårdnakket at en bistandsadvokat "er kjøpt og betalt av TH"!
Citera
2020-06-25, 19:25
Medlem
Citat:
Hvor kan man eventuelt lese mer om at den 9.14-samtalen plutselig ble avbrutt?

Her er det nok noen misforståelser.
Anrop fra AEH til xxx kl 09:06 ble avbrutt etter 3 sekunder. (Kilde er podkast VG 18.06.2020)
Anrop fra AEH til xxx kl 09:14 ble ikke avbrutt utifra hva jeg kan finne i artikler.
Citera
2020-06-25, 19:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ser på nyhetene i dag at politiet vil ikke engang grunngi hvorfor de de ikke har etterforsket den røde bilen. En jobb som trolig bare hadde kostet en brøkdel av resten av etterforskningen. Og folk tror fortsatt ikke politiet har tunellsyn? Det er nesten litt utrolig.

Frem til politiet gidder å sjekke dette tipset har jeg null respekt for de. Og desverre vil dette komme TH til gode for jeg er nok ikke eneste som reagerer på den hovmoden de viser her.

Men det er klart politiet har et gedigent problem hvis det viser seg og ikke være TH, for hvis det ikke er han er det som å leite etter en nål i en høystakke.

Det er etterhvert liten tvil om at politiet har tunellsyn i denne saken, ikke fordi jeg utelukker at TH er gjerningsmannen, men fordi de driter i å sjekke ut alternative teorier.
De är säkert 100% säkra på sin GM och behöver inte kolla upp någon röd BMW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in