2020-06-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Barna og bistandsadvokat er virkelig i krig med politiet. Dette bekrefter info jeg har fått fra gode kilder, om at barna er mye vanskeligere enn hva som kommer frem i media.

På den annen side kan jeg forstå at de kan se koblinger mellom futurum mennene og kidnapping. Kaster du inn observasjoner av en BMW også... Men det virker så tanketomt.

Ja, det er meget uforståelig at de går i krig med politiet.

Mitt inntrykk av hva som skjedde de første dagene etter at AEH forsvant.

Politiet forklarte TH at det gikk an å sende korte beskjeder sammen med bitcoin-transaksjonene. Det skulle han ikke ha noe av. Han visste at det ble for vanskelig for ham selv å agere DenAntatteMotparten, om det ble forventet at Motpart skulle svare på slike meldinger.

TH har tydeligvis skremt opp HHB2, som var nevnt i trusselbrevet, med at hun satte både seg selv og barna sine i fare, dersom de betalte DenAntatteMotpart "for lett".

Videre, TH fablet overfor politiet om at AEH var så sterk, både fysisk og psykisk, at AEH nærmest skulle "vinne" kidnapperne på egen hånd, i fangenskap. ??? !!! Dette er så absurd tullete at det knapt er til å tro.

Det ser iallfall ut til at politiet måtte teste ut DenAntatteMotpart på egen hånd. TH har da hevnet seg på politiet med å skremme opp HHB2 noe voldsomt.

Hvor er logikken blitt av, når HHB2 i ramme alvor påstår at politiet både satte AEHs liv i fare, og også hennes eget liv og barnas liv i fare, ved å forsøke å oppnå en slags kommunikasjon med DenAntatteMotpart.

Da er det politiet som har blitt HovedFienden. Ikke de angivelige kidnapperne lenger, men Politiet.

Det er så absurd. Dette også. Som så mye annet i saken.
Citera
2020-06-25, 15:04
Medlem
Legokatts avatar
Til nå etter at jeg skrev en teori angående at AEH kunne ha blitt hentet fra sitt hjem med hjelp av sine barn, og de har staget en kidnapping/ugjerning, har jeg kun fått saklige motargunenter som:
Hun var ikke en slik type person.
Hvorfor forsvinne fra det livet hun hadde?
Hva med barnebarn?

Hvis saken er så godt planlagt som den viser seg, måtte de også tenkt på dette.
Å få AEH til et sikkert sted der hun kunne nyte sin alderdom, samt ha hemmelig kontakt med familie.

"AEH var bekymret i tiden før hendelsen"

Hvis planen fungerte vill de fått 10 mil EUR.
Stor sjanse for at TH ville bli mistenkt og de kunne "kjempe" ved hans side. De kunne sette han i en felle der han måtte betale løsepenger for å renvaske seg mot anklager.
Barna ville ikke hatt noe å tape.

Kanskje tanken på at deres mor endelig kunne "leve livet" i motsetning til noe annet man ikke vet, overgikk risikoen de tok.

Belønningen deres kunne bli at deres mor ble "satt fri" og 10 Mill EUR.
Citera
2020-06-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det er meget uforståelig at de går i krig med politiet.

Mitt inntrykk av hva som skjedde de første dagene etter at AEH forsvant.

Politiet forklarte TH at det gikk an å sende korte beskjeder sammen med bitcoin-transaksjonene. Det skulle han ikke ha noe av. Han visste at det ble for vanskelig for ham selv å agere DenAntatteMotparten, om det ble forventet at Motpart skulle svare på slike meldinger.

TH har tydeligvis skremt opp HHB2, som var nevnt i trusselbrevet, med at hun satte både seg selv og barna sine i fare, dersom de betalte DenAntatteMotpart "for lett".

Videre, TH fablet overfor politiet om at AEH var så sterk, både fysisk og psykisk, at AEH nærmest skulle "vinne" kidnapperne på egen hånd, i fangenskap. ??? !!! Dette er så absurd tullete at det knapt er til å tro.

Det ser iallfall ut til at politiet måtte teste ut DenAntatteMotpart på egen hånd. TH har da hevnet seg på politiet med å skremme opp HHB2 noe voldsomt.

Hvor er logikken blitt av, når HHB2 i ramme alvor påstår at politiet både satte AEHs liv i fare, og også hennes eget liv og barnas liv i fare, ved å forsøke å oppnå en slags kommunikasjon med DenAntatteMotpart.

Da er det politiet som har blitt HovedFienden. Ikke de angivelige kidnapperne lenger, men Politiet.

Det er så absurd. Dette også. Som så mye annet i saken.

Mye manipulation og psykologi i kulisserna.
Den nye kjennelsen står ser jeg. Politiet har fått prøvd sine nye bevis. I tingsretten. Var det enstemmig tro?
Citera
2020-06-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Du skrev at bistandsadvokaten var "kjøpt og betalt av TH". Hvis du ikke skjønner at dette innebærer en grov anklage om korrupsjon, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg!

Med den uttalelsen hans i går. Ja. Kjøpt og betalt. Respektløst ovenfor AEH.
Citera
2020-06-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Nå må ikke du ødelegge diskusjonen med fakta! Dette har vært diskutert tidligere , og er egentlig svært interessant. Th kan selvsagt ha slettet deler av loggen,men det vet vi ikke. Men de som forlengst har bestemt seg for at TH er skyldig, vil selvsagt ikke være åpen for at lite lagringsplass kan føre til automatisk sletting. De gamle mobiltelefonene hadde veldig lite minne. Er det noen som kan linke til informasjon til dette med automatisk sletting?

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er jo slik at de eldste samtalene blir slettet automatisk hvis minnet er fullt, men hvis dette hadde vært grunnen, så hadde jo politiet visst om det.
Nei ikke hvis de ikke har foretatt slike undersøkelser før ganske nylig og politiet ikke har fått bekreftelser på disse undersøkelsene.

(8. juni 2020) politiet foretar konkrete undersøkelser av årsaken til at de to anropene er borte fra telefonen. En sentralt plassert kilde opplyser at det undersøkes om «det kan ha andre naturlige forklaringer».
Fortsatt venter politiet på bekreftelser på disse undersøkelsene.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html
Citera
2020-06-25, 15:35
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Den nye kjennelsen står ser jeg. Politiet har fått prøvd sine nye bevis. I tingsretten. Var det enstemmig tro?
Enstemmig, ja.
Avgjørelsen er tatt av en - 1 - dommer i tingretten.
Citera
2020-06-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Støttes,er helt enig! Det er et så lavt nivå blitt,så gidder ikke mer her. Ha det bra dere
andre og ha en deilig sommer!

Enig her også, men håper du ikek forsvinner. Dumt hvis de som leverer kvalitet er de som bidrar minst. Dine innlegg er av de som er verdt å lese. Vi andre må bli flinkere til å overse/ikke svare på det som er åpenbar provokasjon.
Citera
2020-06-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Til nå etter at jeg skrev en teori angående at AEH kunne ha blitt hentet fra sitt hjem med hjelp av sine barn, og de har staget en kidnapping/ugjerning, har jeg kun fått saklige motargunenter som:
Hun var ikke en slik type person.
Hvorfor forsvinne fra det livet hun hadde?
Hva med barnebarn?

Hvis saken er så godt planlagt som den viser seg, måtte de også tenkt på dette.
Å få AEH til et sikkert sted der hun kunne nyte sin alderdom, samt ha hemmelig kontakt med familie.

"AEH var bekymret i tiden før hendelsen"

Hvis planen fungerte vill de fått 10 mil EUR.
Stor sjanse for at TH ville bli mistenkt og de kunne "kjempe" ved hans side. De kunne sette han i en felle der han måtte betale løsepenger for å renvaske seg mot anklager.
Barna ville ikke hatt noe å tape.

Kanskje tanken på at deres mor endelig kunne "leve livet" i motsetning til noe annet man ikke vet, overgikk risikoen de tok.

Belønningen deres kunne bli at deres mor ble "satt fri" og 10 Mill EUR.

Om det hjelper, så har jeg også flere ganger tenkt ganske nøyaktig samme tanke som deg her. Som en vill, alternativ teori. Du har rett i at storyen «passer» med den informasjonen som er kjent. Jeg tror allikevel ikke det er dette som har skjedd, av samme årsak som andre trekker frem. Det ville vært for rart. På den annen side så er det ikke tvil om at det uansett har skjedd noe fryktelig rart i Sloraveien 31.oktober 2018. Finnes jo damer der ute som finner på helt ko-ko greier, bare se på Wara-saken.
Citera
2020-06-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
De fungerer nok som flygende aper, som er narsissisten/psykopatens medhjelpere eller tilretteleggere. Delvis er man hjernevasket, delvis tør man ikke annet, og delvis har man fordeler av det. Frilanserkanalen la ut en bra podcast på fenomenet i går: https://www.youtube.com/watch?v=TcleGPru3hQ

Men alle har en fri vilje. Det er ingen unnskyldning for å være medhjelper/tilrettelegger dersom man er et voksent og selvstendig menneske. Man har også en samvittighet !
Citera
2020-06-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Enstemmig, ja.
Avgjørelsen er tatt av en - 1 - dommer i tingretten.

Tack! Trodde det var 3 også der.
Citera
2020-06-25, 15:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Om det hjelper, så har jeg også flere ganger tenkt ganske nøyaktig samme tanke som deg her. Som en vill, alternativ teori. Du har rett i at storyen «passer» med den informasjonen som er kjent. Jeg tror allikevel ikke det er dette som har skjedd, av samme årsak som andre trekker frem. Det ville vært for rart. På den annen side så er det ikke tvil om at det uansett har skjedd noe fryktelig rart i Sloraveien 31.oktober 2018. Finnes jo damer der ute som finner på helt ko-ko greier, bare se på Wara-saken.
Synes det er på tide å tenke "høyt" om denne teorien. Den stemmer med tidslinje og annen informasjon. Saken drar ut i tid og det virker som politiet ikke har bevis nok mot TH

Noe veldig rart hendte den dagen
Dette kunne ha hendt
Citera
2020-06-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76

Det er bare én dommer i tingretten. Og Hagen brydde seg ikke om å anke til lagmannsretten, der det er tre dommere som tar avgjørelsen.

Og det er mye manipulasjon i kulissene, ja.

Så nettopp overskriften til en ny pluss-artikkel i Romerikes Blad.

"Gro står fram som nytt vitne: – Her så jeg Anne-Elisabeth .."

Det er liksom ingen tvil lenger. Det var Anne-Elisabeth som ble sett i den røde bilen på Ås.

Samtidig leter politiet etter Anne-Elisabeth i området rundt hytta på Kvitfjell.

Mange motstridende opplysninger nå. Vi får se hva som kommer ut av det etter hvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in