2020-06-25, 16:55
Medlem
Hej alla

Jag har köpt två axolotlar på blocket utan att rådgöra med min partner. Älskar djuren men sist jag gjorde det, så hamnade jag i ett dundergräl med min partner. Dom levde inte speciellt länge så det var ju inga problem så, men tänker ifall dom här kommer göra det??? Hur länge kan dom leva om dom lever länge? Vet inte hur jag ska ta upp det.

Har någon haft en axolotl? Jag gillar dom jättemycket!
Citera
2020-06-25, 17:01
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Hej alla

Jag har köpt två axolotlar på blocket utan att rådgöra med min partner. Älskar djuren men sist jag gjorde det, så hamnade jag i ett dundergräl med min partner. Dom levde inte speciellt länge så det var ju inga problem så, men tänker ifall dom här kommer göra det??? Hur länge kan dom leva om dom lever länge? Vet inte hur jag ska ta upp det.

Lämna tillbaka dem. De ska leva i åtminstone 5-6 år, men inte sällan i upp till 15 år. Det finns exempel som överlevt i 25 år i fångenskap. Du kan uppenbarligen inte ta hand om dem eftersom "de inte levde speciellt länge" sist för dig.
Citera
2020-06-25, 18:07
Medlem
jokern.festar.runts avatar
Citat:
Hej alla

Skaffar du djur för att du tycker dom ser gulliga ut? Du skall verkligen inte ha med djur att göra och särskilt inte eftersom de verkar dö så snabbt med dig som skötare.

Glömmer du att ge dem mat eller vad är det frågan om?

Lämna tillbaka dem.
Citera
2020-06-25, 18:22
Medlem
Bestbesafes avatar
Jag gillar inte alls ordet SPONTANKÖP
när det kommer till djur.

Jag har aldrig ens hört eller sett dessa djur.
Var tvungen googla.

Måste säga att dom var coola.
Specielt dom vita.

Galet ätt om dom skadar sitt ben illa, då växer det fram en NY läste ja
lol.

Vad kostar dessa djur?
Hur många har man?
Lever dom i Akvarium `?

Läste att dom kan andas även på land.
Men att de inte kan efter det vara i vatten då gälarna slutar fungera helt.

Märkliga djur det finns
Citera
2020-06-26, 09:54
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Hej alla

Levde inte speciellt länge, hmm.
Du har väl filter? Bytte vatten helt en gång i veckan? Hållit koll på graderna så att det varit runt 17? Fick dem mat två (/3) gånger i veckan? Varierande mat?

Jag hoppas att ditt "impulsköp" bor väldigt rymligt så att de inte skadar varandra
Citera
2020-06-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Lämna tillbaka dem. De ska leva i åtminstone 5-6 år, men inte sällan i upp till 15 år. Det finns exempel som överlevt i 25 år i fångenskap. Du kan uppenbarligen inte ta hand om dem eftersom "de inte levde speciellt länge" sist för dig.

25 år?? Haru källa? Nej men jag tror vattnet var för varmt. Ska försöka lösa kallare vatten den här gången
Citera
2020-06-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokern.festar.runt
Skaffar du djur för att du tycker dom ser gulliga ut? Du skall verkligen inte ha med djur att göra och särskilt inte eftersom de verkar dö så snabbt med dig som skötare.

Lämna tillbaka dem.

Ja alltså det är väl naivt att säga att man skaffar djur av andra anledningar. Jag tycker dom är coola också!
Citera
2020-06-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokern.festar.runt

Lämna tillbaka dem.

Det har hänt en gång att dom dött. Och det var för kallt vatten
Citera
2020-06-28, 16:57
Medlem
Jag har berättat för min partner nu och det gick bra. En riktig lättnad för hjärtat hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in