2020-06-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Varför lever han inte till jul tror du? Sveriges fängelser är överfyllda av blattar som gjort samma sak. Klart att ingen skadar honom. De få svenskar som sitter är inte intresserade att få längre straff av den orsaken. Där T hamnar är de mördare hela bunten.

För att han redan provat att ta sitt liv, 2 ggr. Tror redan han har bestämt sig och att ett straff bidrar till att han genomför självmordet så snart han får möjlighet.
Citera
2020-06-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
För att han redan provat att ta sitt liv, 2 ggr. Tror redan han har bestämt sig och att ett straff bidrar till att han genomför självmordet så snart han får möjlighet.
Petar man i sig parfym. lotion, vatten etc så är det mest ett uppmärksamhetsbehov. Hade han velat ta livet av sig hade han strimlat lakanen och hängt sig. Och gjort det ordentligt.
Citera
2020-06-25, 17:00
Medlem
Citat:

"Självmordsförsöken" var väl minst sagt lama och i mina ögon bara ett spel för galleriet. Vad han tänkt sig för utdelning av apspelet har jag inga tankar om... kanske psykvård istället för fängelse, bevisa hur förtvivlad han var över att Någon dödat hans kära Wilma etc. Ska det räknas som självmordsförsök i mina ögon, får man göra mer än att käka upp tvålen och skölja ner med parfym eller vad det nu var.
Citera
2020-06-25, 17:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:

EN gång är det väl bara? Dessutom kan det endast ha varit ett försök att komma utanför sitt rum, ingen dör av cologne eller tvål. Så jag tycker inte att det var ett självmordsförsök ... bara ett avbrott i vistelsen.
Citera
2020-06-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Varför lever han inte till jul tror du? Sveriges fängelser är överfyllda av blattar som gjort samma sak. Klart att ingen skadar honom. De få svenskar som sitter är inte intresserade att få längre straff av den orsaken. Där T hamnar är de mördare hela bunten.

Om Tishko får fängelse så hoppas jag att han även där anser sig vara bättre än alla andra.
För då lär han få det tufft. Att aldrig kunna förlora en diskussion lär inte heller underlätta hans vistelse.

Inte för att jag vill utse mig själv till talesman för hela tråden.
Men nog tusan är det många här som hoppas att Tishko får ett rent helvete i fängelset, där vi hoppas att han hamnar länge.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-25 kl. 18:21.
Citera
2020-06-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Om Tishko får fängelse så hoppas jag att han även där anser sig vara bättre än alla andra.
För då lär han få det tufft. Att aldrig kunna förlora en diskussion lär inte heller underlätta hans vistelse.

Inte för att jag vill utse mig själv till talesman för hela tråden.
Men nog tusan är det många här som hoppas att Tishko får ett rent helvete i fängelset, där vi hoppas att han hamnar länge.
Han lär lära sig den hårda vägen att ligga lågt. Några snytingar lär han få innan han vet sin plats. Det tar sin tid att inordna sig i ledet bland di gamle :-)
Citera
2020-06-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
(Kopierar in från ett tidigare inlägg jag skrivit)
Försvårande omständigheter åklagaren kommer trycka på:
- Att Wilma var minderårig, ej myndig.
- Att Wilma varit i beroendeställning till Tishko (både utifrån bostad och ekonomi).
- Att mordet skedde i offrets hem.
- Att Wilma varit försvarslös (både utifrån storlek/fysisk styrka, men också att hon varit ensam med gärningsmannen i den stängda lägenheten)
- Att Tishko visat stor hänsynslöshet (kraftfullt våld utifrån fragmenten/vävnadsresterna, styckning)
- Våldsförloppet har varit utdraget, där Wilma troligen usatts för särskilt lidande och dödsångest.

Ev. Förmildrande omständigheter som försvaret kommer trycka på:
- Allvarlig psykisk störning eller i vart fall psykisk störning/nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.
- Att det finns alldeles för många luckor i händelseförloppet. Dvs motiv är inte bevisat, man vet inte hur förslagen och hänsynslös Tishko varit etc.

Ja ok tack. Det var alltså inte många förmildrande omständigheter och att man lider av psykisk störning eller lägre impulskontroll är inget som tidigare gjort skillnad direkt så det blir nog till att åka för Tishko. Blir förvånad om han inte får livstid och det kommer inte bli något under 18 år om han döms till fängelse.
Citera
2020-06-25, 19:18
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han lär lära sig den hårda vägen att ligga lågt. Några snytingar lär han få innan han vet sin plats. Det tar sin tid att inordna sig i ledet bland di gamle :-)

När domen väl faller så kommer nog verkligheten ifatt honom, sen gör det inget om han får några snytingar extra
Citera
2020-06-25, 19:20
Medlem
Lollowss avatar
Den där försvarsadvokaten som ifrågasatte att det skulle vara ett mord är ju fan sjukare än gärningsmannen. Tänk att dessa asgamar får betalt för att sitta och berätta spökhistorier.
Citera
2020-06-25, 19:37
Medlem
Tishko tänker överklaga!

Uddevalla tingsrätt har slagit fast att Tishko Ahmed, 23, är skyldig till mord på flickvännen Wilma Andersson.
Hans advokat konstaterar nu att mannen kommer att överklaga domen, skriver Bohusläningen.
– Nu har jag pratat med honom och han är väldigt besviken över beskedet, säger Tishko Ahmeds advokat Beatrice Rämsell till tidningen.

Läs mer på: https://www.expressen.se/gt/krim/tishko-ahmed-mordade-wilma-vill-overklaga/
Citera
2020-06-25, 19:48
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Den där försvarsadvokaten som ifrågasatte att det skulle vara ett mord är ju fan sjukare än gärningsmannen. Tänk att dessa asgamar får betalt för att sitta och berätta spökhistorier.

Nej en försvarsadvokat är inte sjuk i huvudet - det gör sitt JOBB helt enkelt!
Citera
2020-06-25, 19:59
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej en försvarsadvokat är inte sjuk i huvudet

Denna är det i alla fall. Om man ens föreslår att Wilma begick självmord så borde man spärras in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in