2020-06-24, 19:57
Medlem
Växjö-HV i final. Allt annat är skandal!
Citera
2020-06-24, 20:00
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ett varningens finger för LHC med deras trupp ser mycket intressant ut så här på förhand.
Helt okej spets men svagt där bakom. Samt att målvaktssidan inte skrämmer någon. Tror LHC landar 9-11. Kommer ha Leksand, Malmö och Oskarshamn bakom sig som det ser ut just nu men sedan ser jag inte fler lag som är sämre. Och LHC känns ganska klara medan de flesta lagen letar en eller två absoluta spetsspelare.
Men jag håller med om att deras trupp ser spännande och fräsch ut jämfört med senaste säsongerna.
Citera
2020-06-24, 23:36
Medlem
DjPuttes avatar
Nje personligen så tror jag inte Luleå kommer vinna ligan igen pga målvaktssidan samt man tappar spelare, Topp 5 ja men vara en contender till vinna ligan & ett slutspel nej då måste man hitta en målvakt av rang under säsongen samt hoppas att Hållander & Nisse blir kvar då ser det bra ut men nu nej!

Örebro bara för man kastar ut pengar i kubik och värvar spelare innebär det inte laget går långt i ett ev slutspel, Ser man till hur lagen byggt så är Färjestad samt Frölunda homogena samt att HV hittat ngt + att Rögle kan komma vara med i racet mot slutet!
Citera
2020-06-25, 06:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Helt okej spets men svagt där bakom. Samt att målvaktssidan inte skrämmer någon. Tror LHC landar 9-11. Kommer ha Leksand, Malmö och Oskarshamn bakom sig som det ser ut just nu men sedan ser jag inte fler lag som är sämre. Och LHC känns ganska klara medan de flesta lagen letar en eller två absoluta spetsspelare.
Men jag håller med om att deras trupp ser spännande och fräsch ut jämfört med senaste säsongerna.

Sant de får hålla alla fingrar och tår för att inte Monstret går sönder plus att han steppar upp en nivå. Mycket hänger på hur deras målvakt presterar naturligtvis av de på förhand av mig tänkta topp 6 lagen har de absolut sämsta burväktaren.
,
Citera
2020-06-25, 13:59
Medlem
Varför har Örebro ens satt upp mål om en mer homogen, svensk trupp?

De kommer aldrig lyckas ändra strategi. Finns för många godbitar utifrån som säljer in sig via giriga agenter. Främlingslegion är synonymt med denna klubb!
Citera
2020-06-25, 14:00
Medlem
Tvonds avatar
Sedelpressen pumpar på för fullt i Örebro

Borna Rendulic är klar för klubben.
https://www.eliteprospects.com/player/30359/borna-rendulic
https://hockeynews.se/articles/14877/
Citera
2020-06-25, 16:29
Medlem
Citat:
Och LHC känns ganska klara medan de flesta lagen letar en eller två absoluta spetsspelare.
En till "poängspelare" i forwardsväg ska in, sen återstår det att se hur mycket till spets det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
de får hålla alla fingrar och tår för att inte Monstret går sönder plus att han steppar upp en nivå.
Tycker dock han fick oförtjänt mycket skit i fjol, han höll oss ändå kvar i många matcher trots ett mer eller mindre obefintligt försvar till en början.

För att bryta ner säsongen i fjol så släppte väl bara Leksand och Oskarshamn in fler puckar än oss under den första halvan av serien.
Då låg han på en blygsam 14 plats bland målvakter och en räddningsprocent på 90.78% och 2.78 GAA på de 20 matcher han hade vaktat kassen. Ändå tyckte jag att han många gånger var den som kunde gå från matchen med huvudet högt.

Ser man till andra halvan då man dels fick till lite förstärkning på backsidan, men även att det defensiva börjat sätta sig mer och mer sedan Robertssons intåg så var det bara Luleå och Skellefteå som släppte in färre antal puckar.
Gustavsson stod förvisso bara 13 av de 26 matcherna då han blev skadad i slutet av säsongen, men under denna period hade han en räddningsprocent på 93.33% och 1.79 i GAA. Bara Lassinantti och Lindvall var bättre.

Sen har jag för dålig koll på andra keepern Lundström, men min förhoppning där om han inte levererar när han får möjligheten är att man ska våga lyfta upp talangen Ollas från juniorerna och ge honom chansen.
Citera
2020-06-25, 16:42
Bannlyst
Lindvall kommer att totaldominera i vinter, kanske hela vägen till Skellefteå-guld och NHL-kontrakt. Booom!!!

.
Citera
2020-06-25, 17:36
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
En till "poängspelare" i forwardsväg ska in, sen återstår det att se hur mycket till spets det blir.

Tycker dock han fick oförtjänt mycket skit i fjol, han höll oss ändå kvar i många matcher trots ett mer eller mindre obefintligt försvar till en början.

För att bryta ner säsongen i fjol så släppte väl bara Leksand och Oskarshamn in fler puckar än oss under den första halvan av serien.
Då låg han på en blygsam 14 plats bland målvakter och en räddningsprocent på 90.78% och 2.78 GAA på de 20 matcher han hade vaktat kassen. Ändå tyckte jag att han många gånger var den som kunde gå från matchen med huvudet högt.

Ser man till andra halvan då man dels fick till lite förstärkning på backsidan, men även att det defensiva börjat sätta sig mer och mer sedan Robertssons intåg så var det bara Luleå och Skellefteå som släppte in färre antal puckar.
Gustavsson stod förvisso bara 13 av de 26 matcherna då han blev skadad i slutet av säsongen, men under denna period hade han en räddningsprocent på 93.33% och 1.79 i GAA. Bara Lassinantti och Lindvall var bättre.

Sen har jag för dålig koll på andra keepern Lundström, men min förhoppning där om han inte levererar när han får möjligheten är att man ska våga lyfta upp talangen Ollas från juniorerna och ge honom chansen.

Har inte påstått att han är helkass han är väl numera en habil SHL målvakt. Men jämför man med de andra förmodade topplagen så hamnar han en bra bit ner i listan över potenta puckmotare.

Finns ganska många lag med bättre puckmotare än monstret.
Citera
2020-06-25, 20:30
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Varför har Örebro ens satt upp mål om en mer homogen, svensk trupp?

De kommer aldrig lyckas ändra strategi. Finns för många godbitar utifrån som säljer in sig via giriga agenter. Främlingslegion är synonymt med denna klubb!

Det är väldigt komiskt när de pratar om att försvenska sitt lag så sitter de med sina ca 10 importer i vanlig ordning.
Citera
2020-06-25, 20:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85

Intressant om man kollar "Monstrets" statistik de senast 4 säsongerna. 91.7, 91.6, 91.8 och 91.7. Endast ett slutspel under denna period och då 91.9 i räddningsprocent. Satan vad jämna siffror. Han är väl en stabil målvakt lite efter de riktiga topparna just nu.
Lundström känns väl som ett väldigt osäkert kort?
Citera
2020-06-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Det är väldigt komiskt när de pratar om att försvenska sitt lag så sitter de med sina ca 10 importer i vanlig ordning.

Ja, de verkar ha insett först nu - efter Enroth/Kovacs/Larsson att svenska spelare, så länge de inte är från närområdet eller är 22/yngre blir en större kostnad kontra en import. Kvalitén kontra kostnaden för de två forwardsen är inte smickrande för Örebro och det är ofta verkligheten när man som ''mindre klubb'' ska gå efter svenska spelare, lockar med tusenlapparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in