2020-06-24, 00:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Gå på konsert är det sista jag skulle göra i dessa tider. Endast en idiot som inte fattar bättre gör detta. Vilka källor litar du på? Politikfakta, Samnytt och Fria Tider? Svara på frågan nu för fan

Din norrländska horunge. Är du en norrländsk verision av generalandersson eller? Jag har nu i 3 inlägg krävt en källa på ditt påstående och du har än så länge inte presenterat någon. Eftersom där finns inget att presentera. Vad de 3 sidorna har med något att göra vet jag inte. Aldrig varit inne på såna sidor men du verkar hänga där ofta med tanke på den IQ du besitter och gjort dig känd för här på fotbollsdelen av fb.
Citera
2020-06-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Din norrländska horunge. Är du en norrländsk verision av generalandersson eller? Jag har nu i 3 inlägg krävt en källa på ditt påstående och du har än så länge inte presenterat någon. Eftersom där finns inget att presentera. Vad de 3 sidorna har med något att göra vet jag inte. Aldrig varit inne på såna sidor men du verkar hänga där ofta med tanke på den IQ du besitter och gjort dig känd för här på fotbollsdelen av fb.
Moget av dig att begå personangrepp när argumenten tar slut. Typiskt högern Är väl för helvete inte mitt problem att du inte vill ta till dig fakta.

Och nej jag skulle aldrig ens ägna en enda minut av att hänga på såna där satirsidor är bara så otroligt trött på faktaresistenta människor som kräver källa på allt hela tiden. Du svarade dessutom inte på min fråga. Skärp dig för fan.
Citera
2020-06-24, 00:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Moget av dig att begå personangrepp när argumenten tar slut. Typiskt högern Är väl för helvete inte mitt problem att du inte vill ta till dig fakta.

Och nej jag skulle aldrig ens ägna en enda minut av att hänga på såna där satirsidor är bara så otroligt trött på faktaresistenta människor som kräver källa på allt hela tiden. Du svarade dessutom inte på min fråga. Skärp dig för fan.

Mannen du sitter här och hävdar att Tyskland minsann ska stänga igen men du vägrar alltså länka till en källa som styrker ditt påstående? Vad fan är de med dig?

Du har redan gjort bort dig i bland annat Östersunds tråden räckte inte de?
Citera
2020-06-24, 00:55
Medlem
Citat:
Mannen du sitter här och hävdar att Tyskland minsann ska stänga igen men du vägrar alltså länka till en källa som styrker ditt påstående? Vad fan är de med dig?
Jag hävdar ingenting. Hur jävla svårt kan det vara att faktiskt ta till sig av den fakta som faktiskt finns gällande ämnet? Må vara att media överdriver rejält ibland men att du ens får för dig att jag hittar på om att Tskland skulle stängt ner landet irriterar mig . Och nej du har inte mer rätt när du begår grova personangrepp. Dessutom fick du en källa nyss här av en annan användare. . Det är såna som dig som gör att smittspridningen fortfarande är stor här hemma i Sverige.
Citera
2020-06-24, 07:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Verkar som de protesterat under matchen, på något vis. Något annan tolkning man man väl inte göra efter 0-5 i baken UTAN att genomföra ett enda byte. Dvs de få avbytare man hade med sig kunde lika gärna stannat hemma. Men kikade lite på deras startelva och de verkar faktiskt ha ställt upp med hyfsat ordinarie lag. Kollade meriterna på deras högnummer och där fanns två spelare utan rutin från Superettan varav målisen var en, men övriga 9 verkar vara halvt eller helt ordinarie. Så de skall inte gnälla annat än på sig själva som inte hade rutiner eller disciplin att hålla smittan utanför truppen.
Och jo, de har nån form av U-verksamhet. Tror de köpte sig en U-verksamhet förra säsongen, dvs tog över en annan klubbs.

Det är ju sagt att matcherna skall genomföras om man så tvingas ställa upp med ett juniorlag...
Det i sig är givetvis galet ty det är knappast så att en klubb kan vara ansvarig för att inte spelarna smittas, spelarna är (trots att dessa spelar i det vedervärdiga afc) människor som måste åka och handla, hämta/lämna barn på dagis, åka till/från träningarna, träffa familjemedlemmar etc.
Det är ju det där jag sagt hela tiden, det kommer aldrig fungera att hålla smittan utanför varenda trupp.

Vi såg ett exempel från Ryssland,vi såg ett i Tyskland där matcher sköts upp, vi ser nu "afc-exemplet" här. Det lär komma fler, och det påverkar det sportliga något enormt.
Grejen blir ju att det inte "bara" drabbar den föreningen med sjuka spelare och dess motståndare som får en storseger utan även tredje part i övriga lag i ligan.
Säg att vi får möta Sirius i vår nästkommande allsvenska match där deras trupp är nere på enbart juniorer, det gör att vi med all sannolikhet "får" tre pinnar som kan vara avgörande i kampen om europa, nedflyttning eller vad som.
Citera
2020-06-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju sagt att matcherna skall genomföras om man så tvingas ställa upp med ett juniorlag...
Det i sig är givetvis galet ty det är knappast så att en klubb kan vara ansvarig för att inte spelarna smittas, spelarna är (trots att dessa spelar i det vedervärdiga afc) människor som måste åka och handla, hämta/lämna barn på dagis, åka till/från träningarna, träffa familjemedlemmar etc.
Det är ju det där jag sagt hela tiden, det kommer aldrig fungera att hålla smittan utanför varenda trupp.

Vi såg ett exempel från Ryssland,vi såg ett i Tyskland där matcher sköts upp, vi ser nu "afc-exemplet" här. Det lär komma fler, och det påverkar det sportliga något enormt.
Grejen blir ju att det inte "bara" drabbar den föreningen med sjuka spelare och dess motståndare som får en storseger utan även tredje part i övriga lag i ligan.
Säg att vi får möta Sirius i vår nästkommande allsvenska match där deras trupp är nere på enbart juniorer, det gör att vi med all sannolikhet "får" tre pinnar som kan vara avgörande i kampen om europa, nedflyttning eller vad som.

Du har såklart (nästan) helt rätt.
Men jag blir alltid lika irriterad på idrottare som anser sig helt fria från eget ansvar när de blivit smittade av någon utifrån. Skidåkare etc lär sig att hålla sig undan folk inför mästerskap för att inte åka på förkylning e d. Under rådande pandemi kan faktiskt även fotbollsspelare anpassa sig lite. Går inte som Melkermikael hävda att ”det är som det är, och absolut ingenting vi kunnat påverka” och sedan gå runt och kramas med allt och alla. Sedan kommer det säkert finnas lag som drabbas oavsett hur väl de sköter rutiner. Och någon gång borde matcher skjutas upp. Juniorlag i seniorserie är alltid fel. Men först när lagen/spelarna verkligen gör allt för att undvika smitta är det synd om dom.
Citera
2020-06-24, 10:12
Medlem
Citat:

Du har redan gjort bort dig i bland annat Östersunds tråden räckte inte de?
Vad har Östersundstråden med detta att göra? Gör man per automatik bort sig bara för att man är av en annan åsikt?
Citera
2020-06-25, 11:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Du har såklart (nästan) helt rätt.
Men jag blir alltid lika irriterad på idrottare som anser sig helt fria från eget ansvar när de blivit smittade av någon utifrån. Skidåkare etc lär sig att hålla sig undan folk inför mästerskap för att inte åka på förkylning e d. Under rådande pandemi kan faktiskt även fotbollsspelare anpassa sig lite. Går inte som Melkermikael hävda att ”det är som det är, och absolut ingenting vi kunnat påverka” och sedan gå runt och kramas med allt och alla. Sedan kommer det säkert finnas lag som drabbas oavsett hur väl de sköter rutiner. Och någon gång borde matcher skjutas upp. Juniorlag i seniorserie är alltid fel. Men först när lagen/spelarna verkligen gör allt för att undvika smitta är det synd om dom.

Dom anpassar ju sig en del såklart, liksom alla. Dock är det ju givetvis inte vettigt att tvinga spelarna här att isolera sig helt och hållet på typ träningsanläggningen tills säsongen tar slut för att inte riskera att någon utomstående skall smitta ner spelarna.

Visst skall spelarna, liksom vi övriga, inte springa runt och göra "grabbiga hälsningar", krama folk man inte umgås med hemma ändå etc och inte besöka sjuka människor etc men det är ju samma sak som att vi inte ska göra det. Det går givetvis i den omfattningen att kräva att spelarna sköter sig men det får finnas gränser.

Sedan håller jag helt med i att det borde skjutas upp när det blir snudd på löjligt med juniorer i eliten. Skillnaden blir för stor och det slår otroligt konstigt.
Citera
2020-06-25, 11:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Någon som vet nu hur det blir med återstoden av säsongen i Tyskland nu när dom tvingats stänga landet igen? Om smittspridningen ökat igen i samband med att dom startat serien igen eller inte låter jag vara osagt

Citat:
Jösses har du inte läst medierna? Står ju i typ varenda tidning om det. Seså svara nu på min fråga istället för att förneka fakta.

Sluta tramsa och läs dina källor ordentligt!

Tyskland stänger inte ner landet igen, Tyskland stänger ned en region, några kommuner, ett slakteri och några bostadskvarter där man fått klustersmitta och man sätter in massiv teståtgärder, smittspårning, isolering och karantän av de individer som är sjuka. Tyskland, har till skillnad från Sverige gjort rätt från början och har i huvudsak kontroll över situationen och kan hantera de klustersmittor som uppstår.

Bundesliga lär inte påverkas överhuvudtaget då sista omgången spelas på lördag

https://www.svd.se/smittan-rusar--6000-i-karantan-i-ny-hotspot
Citera
2020-06-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Sluta tramsa och läs dina källor ordentligt!

Tyskland stänger inte ner landet igen, Tyskland stänger ned en region, några kommuner, ett slakteri och några bostadskvarter där man fått klustersmitta och man sätter in massiv teståtgärder, smittspårning, isolering och karantän av de individer som är sjuka. Tyskland, har till skillnad från Sverige gjort rätt från början och har i huvudsak kontroll över situationen och kan hantera de klustersmittor som uppstår.

Bundesliga lär inte påverkas överhuvudtaget då sista omgången spelas på lördag

https://www.svd.se/smittan-rusar--6000-i-karantan-i-ny-hotspot
Eller så har Sverige gjort rätt som hållt landet öppet? Är ju flera länder som fått nya smittvågor efter att man öppnat upp igen
Citera
2020-06-25, 13:16
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Eller så har Sverige gjort rätt som hållt landet öppet? Är ju flera länder som fått nya smittvågor efter att man öppnat upp igen

Nya smittvågor? Nej, snarare lokalt begränsade utbrott av klustersmitta som snabbt omhändertas
Citera
2020-06-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nya smittvågor? Nej, snarare lokalt begränsade utbrott av klustersmitta som snabbt omhändertas
Och vad skulle skillnaden vara i så fall menar du? Det är ju detta alla experter vrnat för skulle häna när länderna började öppna upp igen och nu verkar det också ha skett. Säger inte att våran strategi nödvändigtvis varit rätt men det var nog inte så bra av andra länder att öppna upp för tidigt heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in