2020-06-15, 18:13
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unexpected
Kan sammanfatta. NAs artikeln ger i stort BOs vänner här i tråden rätt.

GM sålde en bilstereo till BO. BO hävdar att den inte fungerar och vill att GM ska ge tillbaka de 500 kronorna eller åtminstone visa i sin egen bil att den fungerar. GM vägrar, BO blir sur och han och hans vänner åker till GMs föräldrar i tro om att han bor där. Föräldrarna tycker att besöket är obehagligt och säger åt GM att betala tillbaka men det vill han inte.

"Besöket hos föräldrarna ska enligt åtalet ha gjort 20-åringen upprörd. Han skrev till flera vänner på sociala medier om bråket kring bilstereon.

"Jag kommer döda honom och är fullt beredd att do the time. Ingen. ABSOLUT INGEN åker hem till min mamma och hotar henne", misstänks han ha skrivit på Snapchat."

Det stämms sedan träff på offentlig plats vid tegnérgatan mellan BO och GM. BOs vänner väntar en bit bort i bilen. GM utdelar åtta knivhugg och menar att han gjorde det i självförsvar då han kände sig trängd.

"Efter mordet ska 20-åringen ha tagit bilen till Hallsberg och sedan dumpat kniven i en sjö. En av 20-åringens vänner berättar i polisförhör att han fick ett meddelande från 20-åringen. Meddelandet bestod av en bild på en hand som höll i en blodig kniv, med texten "Jag älskar dig".

Den misstänkte mördaren greps senare på kvällen efter att en av vännerna kontaktat polisen och berättat om hans meddelanden på olika chattar."

https://www.na.se/artikel/dodad-gymnasie-elev-i-dag-inleds-rattegangen-misstankte-mordarens-egna-ord-jag-kommer-doda-honom-och -ar-fullt-beredd-att-gora-tiden

Låter som "Clash of the morons" ungefär. Givetvis var mördaren värst men även den andra killen lär ha ångrat sig när han låg där i sitt eget blod pga 500krs-bluff. Käka en burgare, fylla på mobilen och kanske dra ett par bärs. Det är vad man får för 500kr. Suicide by moron?

Det korrekta här hade varit att bluffaren åkte på lite stryk så han fick lära sig att inte sälja skrot på det sättet. Stort misstag av mördaren att ta med kniv men kanske att han inte hade muskelkraften för att sätta bluffaren på plats?
Senast redigerad av kraniumgranskaren 2020-06-15 kl. 18:16.
Citera
2020-06-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraniumgranskaren
Låter som "Clash of the morons" ungefär. Givetvis var mördaren värst men även den andra killen lär ha ångrat sig när han låg där i sitt eget blod pga 500krs-bluff. Käka en burgare, fylla på mobilen och kanske dra ett par bärs. Det är vad man får för 500kr. Suicide by moron?

Det korrekta här hade varit att bluffaren åkte på lite stryk så han fick lära sig att inte sälja skrot på det sättet. Stort misstag av mördaren att ta med kniv men kanske att han inte hade muskelkraften för att sätta bluffaren på plats?

"Bluffaren" och mördaren är samma person.
Citera
2020-06-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unexpected
"Bluffaren" och mördaren är samma person.

Oj sorry jag mindes det som att det var olika personer. Då blir det ju ännu värre av bluffaren/mördaren det han gjort. Låter som en personlighetsstörd person som inte kan erkänna att han gjort fel. Vad heter han?
Citera
2020-06-15, 20:56
Medlem
Citat:
Oj sorry jag mindes det som att det var olika personer. Då blir det ju ännu värre av bluffaren/mördaren det han gjort. Låter som en personlighetsstörd person som inte kan erkänna att han gjort fel. Vad heter han?

Det borde ingen här som vet gå ut med ännu
Citera
2020-06-16, 12:37
Medlem
Citat:
Han heter o*kar fri*k *= S
BO heter B*selos Yem*ne *=A
Tragisk historia, umgicks med MGM när vi var små, värsta muppen redan då.
Usch fyfan
Citera
2020-06-16, 17:11
Medlem
Citat:

Ber om ursäkt om någon tog illa upp av mitt korkade inlägg, borde läst på bättre innan jag skrev. Beklagar sorgen till alla anhöriga och vänner till brottsoffret.

Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Han heter o*kar fri*k *= S
BO heter B*selos Yem*ne *=A
Tragisk historia, umgicks med MGM när vi var små, värsta muppen redan då.
Usch fyfan

Ok tack för informationen, inte förvånande att höra med tanke på vad han gjort.
Citera
2020-06-25, 09:42
Medlem
Någon som vet om det kommit någon dom ännu? Har sista rättegångsdagen varit?
Citera
2020-06-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claudiadolphin
Någon som vet om det kommit någon dom ännu? Har sista rättegångsdagen varit?

Sista rättegångsdagen var igår 23 juni
Citera
2020-06-29, 15:48
Medlem
Ingen som har FUP?
Citera
2020-07-02, 15:16
Medlem
uesling02s avatar
Något nytt??
Citera
2020-07-09, 23:17
Medlem
drizzyfinesses avatar
Dom förväntas komma den 10/7.
Citera
2020-07-10, 11:06
Medlem
diseuses avatar
Ung man döms för mord på Väster: "20-åringen döms för mord till 13 års fängelse."

Örebro tingsrätt, mål B 1711-20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in