2020-06-24, 22:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag trodde att det var styrkt att ett brott blivit begånget, men att det inte är styrkt att SD har begått brottet.

Du sitter på andra juridiska kunskaper än jag, det är alldeles tydligt.
Uppenbart eftersom du först nu förstår att rättegången inte handlar om att fastslå att ett brott är begånget utan om det är begånget av specifikt SD. .

Tar med ditt inlägg om du glömt vad du skrev.
Citat:
Hoppsan - olycka? Självmord? Självförsvar? Eller vad menar du att det var som hände på BP?

Som jag tolkar alla tecken och utsagor, inte minst rättsläkarens (YT del 44) så har LW dödats genom annans handaverkan, med ett tillhygge. Mord typ. Och sist jag kollade så var det ett brott.

Men du kanske sitter på annan info?

Jag håller med dig att LW dödats med handpåverkan om det är vad du får ut av rättegången. Men att det var ett mord visste vi väl redan 2018-05-20 typ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-24 kl. 22:38.
Citera
2020-06-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du skrev spydigt om att åklagaren inte skulle överklaga och du hade fel.

Nu skriver du om att hon kommer att förlora målet utan att du har en aning om vad hon kommer att presentera.
Troligen (och förhoppningsvis) har du fel igen.
Hon har tid på sig att hitta ytterligare bevis.
Ang det fetade:
Om du byter ut ordet "skulle" mot "borde" så blir det ju helt korrekt.
Och det gäller fortsatt. Åkl Åsa Hiding borde naturligtvis inte överklagat. Det ÄR slöseri med skattemedel, hur man än ser på det.

"Hon har tid på sig att hitta ytterligare bevis"
Det blir en sån här på den =>
Åkl ÅH har också möjlighet att hitta en nål i en höstack eller vinna på Lotto.

Att du inte tycks bry dig om hur åklagarmyndigheten prioriterar, det kan jag inte göra nåt åt.
Citera
2020-06-24, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Min uppfattning är redan klar, jag är nu mera övertygad om att MVM mördade BO:et bakom Bu-p:et och att MVM hade hjälp av huvamannen.

Jag funderar också på om MGM och den före detta MGK känner MVM och vet att MVM mördade BO:et, men att dom helt enkelt inte vågar att berätta det för polisen med anledning av att dom vet att MVM är en totalt livsfarlig person som överhuvudtaget inte skyr några medel allas och då är det ju fullt begripligt ifrån min sida att MGM och den före detta MGK väljer att tiga som muren.

Jag har en fråga till dig, tror du att polisen och åklagarna så småningom kommer att rikta in sig på MVM och huvamannen för att sålunda få det tragiska brottet uppklarat en gång för alla.

Tänk också på det att MGM:s försvarsadvokat IB vet med 100% säkerhet att hans klient inte var den som mördade BO:et.

Jag undrar också väldigt mycket över om MGM:s försvarsadvokat IB känner till vem MVM och huvamannen är ?

Mvh/ @JokerMannen
MVM, vem är det?
Citera
2020-06-24, 22:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uppenbart eftersom du först nu förstår att rättegången inte handlar om att fastslå att ett brott är begånget utan om det är begånget av specifikt SD. .

Tar med ditt inlägg om du glömt vad du skrev.

Jag håller med dig att LW dödats med handpåverkan om det är vad du får ut av rättegången. Men det visste vi väl 2018-05-20 mord typ?

Läs du domen och se om det någonstans står som du skrev:
”Något brott är ej styrkt.”

Vad menade du med det?
Man har tvärtom fastslagit att det begåtts ett brott, ett mord. Det är en av grundbultarna för att det överhuvudtaget skulle kunna bli en rättegång - har du inte ens koll på det!?

Att sen bevisen inte räcker för att fälla SD är en helt annan sak. Det står dock ingenstans i domen att ”något brott är ej styrkt”. Det var du som använde det uttrycket, uppenbarligen utan att veta hur man använder det.

Så det är du som, i vanlig ordning, har virrat till det. Och ändå tror du att du är så beläst!
Jisses!
😖
Citera
2020-06-24, 22:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
MVM, vem är det?
Motorvägsmannen aka Påsmannen.
Citera
2020-06-24, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ok

Snubben som sågs gå på motorvägen 2 tim efter mordet, bärandes på en vit påse.
Citera
2020-06-24, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Som en lastbilschaffis sett?
Har de eftersökt MVM?
Citera
2020-06-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Citat:
Har de eftersökt MVM?
2 km från mordplatsen. Ja det har dem, utan att lyckas. Förmodligen en pantplockare?
Citera
2020-06-24, 23:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Picasso2 skriver detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi ska försöka ha i åtanke att SD inte släpptes pga att han var oskyldig, utan för att man inte kunde styrka brott fullt ut. Bevisen nådde inte ända upp - något liknande stod t o m i domen. Sopar man lite noggrant så går man fri, trots att man är en mördare.
Varpå jag replikerar om SD,s frisläppande:
Citat:
1. Han ska enligt svea rikes lag betraktas som oskyldig till dom fallit.
2. Något brott är inte styrkt varken fullt ut eller fullt in.
3. Bevisen som kunde räcka "ända upp" fanns inte.
Så hoppar snillet in med:
Citat:
Hoppsan - olycka? Självmord? Självförsvar? Eller vad menar du att det var som hände på BP?

Som jag tolkar alla tecken och utsagor, inte minst rättsläkarens (YT del 44) så har LW dödats genom annans handaverkan, med ett tillhygge. Mord typ. Och sist jag kollade så var det ett brott.

Men du kanske sitter på annan info?
Jag igen:
Citat:
Absolut, att syndbocken är släppt för att brott inte gick att styrka.. Vad trodde du rättegången handlade om. Att fastslå att LW blivit mördad?
Du får försöka hänga med lite, knäppgök.
Så fortsätter du med:
Citat:
Läs du domen och se om det någonstans står som du skrev:
”Något brott är ej styrkt.”

Vad menade du med det?
Man har tvärtom fastslagit att det begåtts ett brott, ett mord. Det är en av grundbultarna för att det överhuvudtaget skulle kunna bli en rättegång - har du inte ens koll på det!?

Att sen bevisen inte räcker för att fälla SD är en helt annan sak. Det står dock ingenstans i domen att ”något brott är ej styrkt”. Det var du som använde det uttrycket, uppenbarligen utan att veta hur man använder det.

Så det är du som, i vanlig ordning, har virrat till det. Och ändå tror du att du är så beläst!
Jisses!
😖
Med det har tjafsmaja tagit för mycket av min tid i anspråk. .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-24 kl. 23:17.
Citera
2020-06-24, 23:14
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
2 km från mordplatsen. Ja det har dem, utan att lyckas. Förmodligen en pantplockare?
Förmodligen samma person som bankade på ett fönster 11/5. (sid 211, huvudprotokollet aktb. 145)
Citera
2020-06-24, 23:19
Medlem
doktor-millers avatar
Jag har gjort en intressant iaktagelse efter att jag lyssnat på SD:s förhör i Tingsrätten ett antal gånger. Varje gång som han uppenbart ljuger så går hans röst upp i falsett på sista ordet i meningen, annars är rösten helt monoton. Blev tvungen att googla för att se om min teori kunde stämma. Hittade detta som stämmer mycket bra på SD:

Beteenden som har samband med lögn:
• spänd röst
• ljusare röstläge
• oengagerad röst
• rastlösa fot- och benrörelser
• pupillerna förstoras
• motsägelsefulla, ologiska berättelser
• mer opersonliga i sitt framträdande
• repeterar ord och fraser i onödan
• brist på samarbetsvilja
• allmänt nervösa

– När lögnen handlar om något som är förkastligt, för att det bryter mot lagen eller allmän moral, blir det viktigt för lögnaren att inte avslöjas. Oron över detta gör att han beter sig annorlunda än om han talat sanning, säger Bella DePaulo, psykologiprofessor från Virginia i USA.

Forskning visar att två yrkesgrupper är anmärkningsvärt mycket duktigare än andra på att avslöja lögnare; Secret Service-personal och skiljedomare i USA.
Citera
2020-06-24, 23:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Har de eftersökt MVM?
Möjligen har de gjort vissa eftersökningar, åtminstone så länge de trodde det kunde vara SD. Har för mig att någon av åklagarna avfärdade påsmannen/MVM med någon märklig svepande kommentar.

Mannen nämns i det här dokumentet (försvarets) med den retoriska frågan "Allt annat uteslutet?"

https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475...75-pdf#page=10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in