2020-06-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Har påven knullat bort ditt vett ifrån dig eller? Först vägrar du svara på från vilket stycke koranen det finns ang pedofili sen kan du inte läsa vad jag skriver?

Hahah +1 på ditt svar här dock. Han undviker att svara trotts att han vet ”allt” om islam. Skrattretande.

Förstår att du inte behöver följa en vis gren. Kanske har fel, men vad för typ av moske går du till då?
Citera
2020-06-24, 23:29
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för hänvisningen, men jag måste säga att jag tycker att det är lite oklart vad Jesus menar med "dessa små" i det citerade stycket och vad jag sett finns det lite olika tolkningar. Vissa menar exempelvis att Jesus här syftar på den som förleder andra svagare kristna att synda. Tolkningen här är alltså inte helt glasklar.

Vad jag mer var ute efter är något i samma stil som Tredje Moseboken 18, som rakt upp och ned listar vilka sexuella relationer som är förbjudna.
Ordvalen förföra och små är ju märkligt valda om det inte syftar på sex. Små kristna skulle de mena dvärgar då? Vi kan i alla fall konstatera att Jesus själv inte var pedofil och våldtog barn till skillnad från profeten Mohammed.

Fakta om Islam
https://rosatraktor.com/2019/02/10/fakta-om-islam/
Senast redigerad av AnnikaLundmark 2020-06-24 kl. 23:33.
Citera
2020-06-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hahah +1 på ditt svar här dock. Han undviker att svara trotts att han vet ”allt” om islam. Skrattretande.

Förstår att du inte behöver följa en vis gren. Kanske har fel, men vad för typ av moske går du till då?

Men det är ju sanningen. Jag gillar inte att man identifierar sig till en viss gren. Mina föräldrar är muslimer och födda i mellanöstern, även dem fråga mig när shia och sunnikonflikten pågick vad shia och sunni egentligen var. Dem visste inte. Dem är muslimer inte hit och dit. Jag går till den moskén som är nära mig. Det kan vara olika. Varit i shia moské och sunni moské. Är i kyrkan utan att fördömda kristna. Det är guds hus inte imamen eller grannens. När min morbror blev träffad under kriget i Libanon på 80-talet så fick han hjälp av kristna. Dem gömde han i kyrkan. Stor respekt för kyrkan och mosken.
Citera
2020-06-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Är du allvarlig eller trollar du?

Du förstår att de sker barnäktenskap i västvärlden som resultat av invandring va? I undantag för sekter..

Förstod jag dig rätt nu? Sker det barnäktenskap i väst pga invandrarna som kommer? Menar du att om en invandrare kommer till sverigw så vill herr svensson gifta sig med ett barn?
Citera
2020-06-24, 23:38
Medlem
https://www.svtplay.se/video/25294899/amerikas-bortgifta-barn
Citera
2020-06-24, 23:38
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Hmm kärra annika, islamister vågar knappt ta kvinnor i handen än mindre våldta dem.. du måste förklara dig nu
Det är Koranen som förbjuder dem hälsa på kvinnor genom handslag eftersom kvinnor är mindre värda. Alla vet att det finns koranverser om att mörda och att hugga av halsar, men vad få vet om är att det finns koranverser för våldtäkt på icke muslimska kvinnor. Man måste förstå innebörden av de religiösa orden för att förstå ”Det islamska odjurets mentalitet”.
Citat:
”Knulla = Nikah” är termen som används för ”äktenskap” i koranen och sharia, även fast det på arabiska finns direkt motsvarande ord för äktenskap = Zawaj.

”Aqd al Nikah = Knullkontraktet”, så kallas det i sharia istället för ”vigselbevis”.

Koranen använder ordet ”farj” som betyder ”fitta”, så vulgärt, trots att det finns andra ord för det kvinnliga könsorganet.

I versen ser vi vet att islam kräver ”slöjan”, ”hijab” för den muslimska kvinnan där hon uppmanas att täcka sina behag för att skilja henne från den icke-muslimska kvinnan. I den arabiska originaltexten står i versen uppmanas den islamska kvinnan att skydda sin ”farj”, ”fitta” först och sedan täcka huvudet.

Här förstår vi hur muslimerna tänker när de ser kvinnor utan slöja, de ”skyddar inte sina fittor”, så sjukt är muslimska odjurets mentalitet.
https://rosatraktor.com/2018/05/16/vad-alla-borde-veta-om-islam-och-koranen-verser-ur-koranen-del-ii/
Senast redigerad av AnnikaLundmark 2020-06-25 kl. 00:01.
Citera
2020-06-25, 00:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Ordvalen förföra och små är ju märkligt valda om det inte syftar på sex. Små kristna skulle de mena dvärgar då? Vi kan i alla fall konstatera att Jesus själv inte var pedofil och våldtog barn till skillnad från profeten Mohammed.

Fakta om Islam
https://rosatraktor.com/2019/02/10/fakta-om-islam/

En av förklaringarna jag sett är som sagt att "dessa små" skulle syfta till andra kristna (till skillnad från apostlarna) som är "svaga" (eller "små") i sin tro, moral, etc. och att stycket handlar om att det är en synd att som troende förleda någon som i princip "inte vet bättre".

Hur som helst är det även aningen svårt att tolka vissa stycken, inte minst eftersom de kan översättas lite olika. Nedan är exempelvis fyra olika översättningar av detta stycke från engelskspråkiga biblar:

Citat:
"then that he should offend one of these little ones"

"than that he would cause one of these little ones to stumble"

"before he made trouble for any of these little ones"

"than that he should cause one of these little ones to fall into sin"

Meningen är alltså inte helt uppenbar, men nej, det finns inget i Bibeln som säger att Jesus hade någon tveksam relation till barn.
Senast redigerad av Vintergrisen 2020-06-25 kl. 00:09.
Citera
2020-06-25, 01:22
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
https://www.svtplay.se/video/25294899/amerikas-bortgifta-barn
Socialdemokratiska SVT lyckades hitta ett dussin barn som gift sig innan de var 18 i USA som motvikt till Islams 650 miljoner pedofila barnäktenskap som SVT aldrig granskar. I Sverige är det också lagligt gifta sig innan man är 18 om man får speciellt tillstånd men det är mer jämgamla och inte som 6-åriga Aisha och 58-åriga Mohammed. I USA är det också fortfarande olagligt våldta den man gift sig med till skillnad från Islam.
Senast redigerad av AnnikaLundmark 2020-06-25 kl. 01:26.
Citera
2020-06-25, 01:47
Medlem
Citat:
Det är Koranen som förbjuder dem hälsa på kvinnor genom handslag eftersom kvinnor är mindre värda. Alla vet att det finns koranverser om att mörda och att hugga av halsar, men vad få vet om är att det finns koranverser för våldtäkt på icke muslimska kvinnor. Man måste förstå innebörden av de religiösa orden för att förstå ”Det islamska odjurets mentalitet”.

https://rosatraktor.com/2018/05/16/vad-alla-borde-veta-om-islam-och-koranen-verser-ur-koranen-del-ii/

Haha sluta.. du måste läsa på lite om vi ska fortsätta detta.

Förresten, titta på detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=mgw6y3cH7tA

Har du ngn kommentar till klippet?
Citera
2020-06-25, 01:49
Medlem
Profeten själv var ju pedofil!
Citera
2020-06-25, 01:53
Medlem
Citat:
Socialdemokratiska SVT lyckades hitta ett dussin barn som gift sig innan de var 18 i USA som motvikt till Islams 650 miljoner pedofila barnäktenskap som SVT aldrig granskar. I Sverige är det också lagligt gifta sig innan man är 18 om man får speciellt tillstånd men det är mer jämgamla och inte som 6-åriga Aisha och 58-åriga Mohammed. I USA är det också fortfarande olagligt våldta den man gift sig med till skillnad från Islam.

650 miljoner pedofila barnäktenskap? Det väldigt svårt att ta dig på allvar. Mitt förslag är get your life in order. Du har ju bevisligen problem. Låt mig gissa, trasig familj? Styvpappa? Och i vuxenålder frånskild? Någon faderlös unge eller två som... har en drogvana?
Citera
2020-06-25, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Notera att genomsnitts svenska tjejen har hunnit bli:

* Antastad av styvfar
* Antastad av styvfars onyktra vänner
* Antastad av sin idrottstränare
* Drogad och våldtagen
* Multipla aborter
* Multipla sexsjukdomar

Allt detta har en svensk brud upplevt förmodligen innan hon fyllt 14 i detta frihetsälskande land.... det är väldigt sorgligt när man rotar lite i svenskars liv och märker misären som existerar.

Det märks att du inte vet ett skvatt om Sverige eller svenskar!

Vad FAN gör du här!? Varför inte åka och leva i ett muslimskt land!? Fullt med kärlek och härligheter! Inga våldtäkter då de som anmäler stenas till döds! Pedofili är OK då profeten Mohammed var ärkepedofilen #1!

Inga färdigmarinerade och grillade små sparvar som flyger rakt in i munnen på dig utan att du behöver lyfta ett finger i muslimska länder? Bo i stenhus om man inte är tät? Va!?

Du och dina gelikar (läs troligen dina äckelfega föräldrar som stack från sitt hemland med svansarna mellan benen som rädda hundar) är inget annat än landsförrädare. Jag hade inte kunnat leva med mig själv!

Fyfan för er att klaga på oss! Ni är inget annat än parasiter på den svenska samhällskroppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in