2020-06-23, 19:52
Medlem
Jag är inte särskilt imponerad av MGM:s advokats påstående om att det KAN röra sig om en olyckshändelse som innefattar hans klient eller någon annan om det nu inte är så att GM lider av grav minnesförlust.
Senast redigerad av dxz-- 2020-06-23 kl. 19:55.
Citera
2020-06-23, 20:04
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Jag är inte särskilt imponerad av MGM:s advokats påstående om att det KAN röra sig om en olyckshändelse som innefattar hans klient eller någon annan om det nu inte är så att GM lider av grav minnesförlust.
Advokater beter sig ofta som Snurre Sprätt. Jag blir provocerad av deras uttalande och påhittade teorier. Skulle vara klädsamt med lite mer verklighetsförankring. Det här monstret är så skyldig han kan bli och han ska ut ur landet.

Om min partner råkade ut för en olycka skulle jag definitivt inte binda hen med tejp och strypsnara. Det kanske advokater gör när deras kära råkar illa ut.
Senast redigerad av Zoom008 2020-06-23 kl. 20:06.
Citera
2020-06-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Jag har aldrig träffat offret, men eftersom den misstänkte inte är homosexuell, och ej heller hyser något agg mot homosexuella, så låter både homosex-gone-wrong och teorin om att han skulle dödat offret för att han mottog oönskade närmanden, helt fel.

Det du avfärdar är precis det åklagarens utredning visar. Jag tror vi ska vara väldigt glada över att du inte jobbar som åklagare...
Citera
2020-06-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vet Du eller någon annan mer om när mgm bet en restauranganställd i ansiktet på Gotland?

V.B. har faktiskt inte tidigare av någon outgrundlig anledning ens kollat om J*mal förekommer på Lexbase vilket han faktiskt gör, kan vara fallet Pandalina4 efterfrågar. Tingsrätten kontaktad; återkommer.
Citera
2020-06-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
V.B. har faktiskt inte tidigare av någon outgrundlig anledning ens kollat om J*mal förekommer på Lexbase vilket han faktiskt gör, kan vara fallet Pandalina4 efterfrågar. Tingsrätten kontaktad; återkommer.

Nu förvånar du mig. Du som brukar ha så bra koll har du inte läst att det är ett strafföreläggande han finns i för ringa narkotikabrott? Det dokumentet har inte tingsrätten.
Citera
2020-06-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Det du avfärdar är precis det åklagarens utredning visar. Jag tror vi ska vara väldigt glada över att du inte jobbar som åklagare...

Det är också så att enligt åklagaren så har MGM till viss del erkänt någon form av sexuell relation till offret:

” Vad har den åtalade sagt om deras relation?

– Han har sagt att de är bästa vänner och att de inte haft en kärleksrelation eller en sexuell relation. Men han tillstår att de haft ett visst sex, men det innebär enligt honom inte att det varit sex, säger Susanne Wihlborg.”
Citera
2020-06-23, 22:56
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Det är också så att enligt åklagaren så har MGM till viss del erkänt någon form av sexuell relation till offret:

” Vad har den åtalade sagt om deras relation?

– Han har sagt att de är bästa vänner och att de inte haft en kärleksrelation eller en sexuell relation. Men han tillstår att de haft ett visst sex, men det innebär enligt honom inte att det varit sex, säger Susanne Wihlborg.”
För att inte haft sex som utlänningen påstår så är det riktigt avancerat att starta upp debuten med strypsnara och tejp. Knappast trovärdigt om det är detta som advokaten menar var en olycka. Att inte akten gick som det var tänkt med full njutning hos deltagarna och livet i behåll. Bra jobbat av polisen denna gång och skönt att det finns så mycket bevismaterial. Nu ska bara utvisningen fullföljas och helst ska han sitta av straffet i sitt hemland.
Senast redigerad av Zoom008 2020-06-23 kl. 23:03.
Citera
2020-06-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Nu förvånar du mig. Du som brukar ha så bra koll har du inte läst att det är ett strafföreläggande han finns i för ringa narkotikabrott? Det dokumentet har inte tingsrätten.

V.B. beklagar djupt visad okunnighet, lovar att göra allt som står mig i världen att gottgöra detta i denna tråd.
Citera
2020-06-24, 23:15
Medlem
Läste artikeln i G.T och personen ljuger så det står härliga till. Inte ett ord verkar stämma. Sen kan man undra varför Håkan var med och köpte tejpen? Var mordet planerat? Skulle gärna vilja läsa FUP men vet inte hur man får tag på den. Ringer man och beställer och i så fall var?
Citera
2020-06-24, 23:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Läste artikeln i G.T och personen ljuger så det står härliga till. Inte ett ord verkar stämma. Sen kan man undra varför Håkan var med och köpte tejpen? Var mordet planerat? Skulle gärna vilja läsa FUP men vet inte hur man får tag på den. Ringer man och beställer och i så fall var?
Man mailar Gotlands tingsrätt fallet har målnummer B 86-20. Personnummer finns i denna bilaga.
https://cdn-31.forumfiles.com/59ZdS2Bdo0/74008a8c-1593034638/Gotlands%20TR%20B%2086-20%20Aktbil%2074,%20Stämningsansökan.pdf

Finns en mall på tingsrättens hemsida hur man skriver.

Kan du länka artikeln? Klistra inte in hela, det är emot flashbacks regler. Återge valda delar om det är betaltartikel.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-06-24 kl. 23:31.
Citera
2020-06-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Du Mailar Gotlands Tingsrätt och ber om FUP ang detta fall, du behöver bara förklara vilket fall, nämna namn på offer och att det är mordet t.ex. FUP finns dock inte tillgänglig förrän utredningen är helt klar.

Är utredningen färdig för att åtal har väckts, eller är det när rättegångsdatum är bestämt? Förlåt. Jag är inte superinsatt i just denna del.
Citera
2020-06-24, 23:36
Medlem
Tack båda för svar. Är det gratis eller kostar det något? Förundersökningen borde vara klar om åtal väckts förmodar jag? Är själv usel på sånt här men nyfikenheten blir en drivkraft.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-06-24 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in