2020-06-24, 22:40
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://www.dagensps.se/nyheter/stockholms-overdodlighet-i-europa-toppen/

Avgå Tegnell!

Krävs en riktig Utredare för att analysera detta siffror anser jag Frågan är vad FHM säger om dessa siffror.
Citera
2020-06-24, 22:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej. Kolla igen. Stockholms stad däremot

Jag vet. Sorry. Jag tänkte Stockholms stad men tänkte inte län. Mitt fel.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://www.dagensps.se/nyheter/stockholms-overdodlighet-i-europa-toppen/

Avgå Tegnell!

Hela FHM, styrande politiker och den s.k. "oppositionen" har inte heller gjort mycket väsen av sig direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag vill rätta till en missuppfattning. Alpresernärerna sattes i frivillig karantän. Precis som man gjorde exempelvis i Finland.

Jag tror att det var SVT:s tidigare chef Eva Hamilton som bl a har berättat om sin personlig erfarenhet om detta.

Mja, har också hört en del podcasts och radioprogram där det talas om hur denna "karantän" fungerade... Dels var det ju upp till personerna själva, dvs om arbetsgivarna ville ha in dem, så åkte de in. Dels var ju en del asymptomatiska (först). Osv. Så det funkade nog inte så där superbra. Är därför frivilliga mått och steg blir så dåligt.

Hade man smackat på med tvång under hot om böter t.ex., så är det möjligt vi hade sett en helt annan utveckling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Precis. Restriktionerna vi fick var det man ansåg att svenskarna skulle klara av under en viss tid. Här i Stockholm orkade man till typ maj - hur skulle vi ens ha klarat av att svetsas in och tvingas bära munskydd, samt få gå ut endast en timme om dagen för att handla.
Jag tror inte att vi svenskar är så mycket annorlunda jämfört med annat folk i europa. Skillnaden är att här kan man strunta i att efterleva påvisade regler utan någon konsekvens.
Citera
2020-06-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilket fantastiskt utredning. Vem har gjort den?

Nyfiken då det finns 975 904 invånare i Stockholms län. Har man räknat med djur i den kalkylen eller?

Som du ser forskas det otroligt mycket på området på olika håll.

Och inte nog med det. Sjukvårdspersonalen gråter nuförtiden för jämnan. De gråter bl a i Piteå för att det är så jobbigt i Stockholm. De är helt enkelt otroligt empatiska..
Citera
2020-06-24, 22:45
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Eller hur. Helt omotiverat hat mot Sveriges strategi och mysgubben Tegnell. Ofattbart.

Vem vill du ha i rollen som tjänsteman på FHM? Lasse Kronér?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror inte att vi svenskar är så mycket annorlunda jämfört med annat folk i europa. Skillnaden är att här kan man strunta i att efterleva påvisade regler utan någon konsekvens.

I Sverige är det inte heller så särskilt mycket coronaregler, bara mesiga "rekommendationer". D.v.s. Inget som man måste följa.
Citera
Medlem
Citat:
Precis. Restriktionerna vi fick var det man ansåg att svenskarna skulle klara av under en viss tid. Här i Stockholm orkade man till typ maj - hur skulle vi ens ha klarat av att svetsas in och tvingas bära munskydd, samt få gå ut endast en timme om dagen för att handla.

Svenskarna är otroligt fredliga och förnuftiga, men frihetskänslan är något heligt för dem.

Man behöver bara titta på SVT-play och hur Hongkong-borna reagerar på att fastlandet försöker införa kommunistregler i Hongkong för att se vilka reaktioner det väcker hos befolkningen.

Jag upplever att det är likadant med svenskarna. Otroligt fredliga och trevliga - men ve den som försöker begränsa svensken och hens rättigheter.
Citera
2020-06-24, 22:46
Bannlyst
Citat:
Robert Gustafsson.
Citera
2020-06-24, 22:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Björn Olsen?
Jag skulle iof vilja lägga ned hela FHM och återupprätta det gamla smittskyddsinstitutet.
Obs! Inte med folk från FHM.
Citera
2020-06-24, 22:47
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som du ser forskas det otroligt mycket på området på olika håll.

Och inte nog med det. Sjukvårdspersonalen gråter nuförtiden för jämnan. De gråter bl a i Piteå för att det är så jobbigt i Stockholm. De är helt enkelt otroligt empatiska..

Även om de gråter i Piteå så ska man nog vara väldigt ödmjuk när det handlar om människor som kämpar för andra liv och den stress och press de lever med.
Där är jag bestämd. Man ska vara försiktig att håna folk som kämpar oavsett roll i detta covid-19

Jag tycker de är hjältar och den sits de är i så förtjänar de mer respekt av oss som inte ens är i närjeten att förstå deras verksamhet. Det hoppas och tror jag du är med på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in