2020-06-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilket fantastiskt utredning. Vem har gjort den?

Nyfiken då det finns 975 904 invånare i Stockholms län. Har man räknat med djur i den kalkylen eller?

Förra året bodde det 2,344 miljoner i Stockholms län.
Citera
2020-06-24, 22:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige döda/befolkning
24 Mars 4
24 April 213
24 Maj 396
24 Juni 516
24 Juli 600?

Du brukar vara bäst på fakta och resultat. Men denna förstod jag inte? Blev det något fel?
Citera
2020-06-24, 22:36
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Säga vad man vill, människor sattes i rävsaxen och tvingades jobba, landet bordet ha satts i karantän. Istället sitter regeringen och säger vi tror på vår strategi och en mytomanen Ann Linde som ljuger i media, en Löfven som gömmer och verkar hata sig själv, en Tegnell som kliar sig i huvudet och ser ut att vara tvingad att gå ut i media.

Fyfan, borde inte dom här människorna typ sitta på behandlingshem och få vård, stöd och psykbehandlingar? Istället sitter de och styr över människors liv rätt åt helvete. Fy skam. Och Aftonbladet vågar ju inte ens lägga ut en normal kritisk fråga, misstänker att Aftonbladet har något fuffens för sig, pengar inblandade eller något galet. Titta på intervjun från tyska journalisten och jämför med våra svenska journalister? Hon klädde av Ann Linde och skämde ut henne totalt

FHM och de styrande borde ställas inför rätta och åtalas. De borde sitta i fängelse.

Svensk msm fick ett stort antal miljoner i extra "stöd" i början av epidemin. Lätt att räkna ut varför kritiska frågor uteblir.
Se bara på de där pressträffarna (propagandamötena). Alla det minsta kritiska frågor kommer från utländska reportrar. Tyska norska.

Ja, Sverige borde ha stängt ned som andra länder.
Citera
2020-06-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Antagligen inte. Ge dig ut på stan så existerar absolut ingen rädsla för viruset alls längre. I mars fanns inte toalettpapper i de större matbutikerna kvar. Folk bunkrade upp och trodde på en annalkande samhällskollaps. Nu existerar endast rädslan hos ett fåtal. Jag diskuterar enbart Covid-19 här på flashback. Med mina vänner och arbetskollegor är ämnet inte längre lika aktuellt även om det tas upp ibland. Framförallt nu när saker verkligen börjar återgå till det normala.

Samtidigt kanske det är det som låter smittan "puttra på" mer i det tysta...

Jag tror att sommaren gör smittan "svagare" då:

- våra d-vitamin-nivåer fylls på
- det sprids antagligen till viss del sämre utomhus och i solsken/vind/värme
- väldigt många är säkert ute i stugor osv och inte på trånga kontor / i tunnelbanan

Dock lever smittan kvar, bevisligen. När det blir gynnsammare förhållanden för viruset. Och när vi går mot höst igen... Hur slår det då mot oss? Blossar det upp igen, på ett svårt sätt, har vi nån strategi för det då? (Har ej sett nån).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
När så många blev smittade och dog där initialt, då de blev smittade av högvälborna alpresenärerna som inte stoppades av staten, så kan man ju tänka sig att viljan att ställa upp för staten med tester ute i Järva, inte blev direkt högre.... 🙄

#ThinkOneStepFurther

Jag vill rätta till en missuppfattning. Alpresernärerna sattes i frivillig karantän. Precis som man gjorde exempelvis i Finland.

Jag tror att det var SVT:s tidigare chef Eva Hamilton som bl a har berättat om sin personlig erfarenhet om detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Tyvärr vittnar även många domedagsepidemiologer här i tråden att de har människor i sin absoluta närhet som skiter i restriktioner och rekommendationer. Om inte ens extremerna lyckas nå ut med sina budskap så borde du börja fundera över begreppet ”folkhälsa” intet bredare perspektiv.

Förövrigt: minst 9 av 10 somalier är muslimer.
Den naiva bilden som svensken lever i har levererats från toppen. Alla saker som sagts av mördare typ Tegnell, Giesecke och Löfven har ätits som om det var entrecote, när det istället var skit.
Jag känner själv folk som i början var mycket rädda. Som gick ut med handskar och munskydd. Med tiden har man tagit mindre och mindre personlinga åtgärder.
Vad betyder det? Ja, det betyder att man bor i ett land som agerat på sitt eget sätt. Avvikit från resten av världen. Och vad gör folk? De följer flocken. Oavsett om det handlar om förnekare eller alarmister.
Det är inte lätt för någon att utmärka sig. När man går på VC och man möter läkare och ssk som inte bär munskydd, vad ska man tänka? Ja, att det är så det fungerar här. Man anpassar sig.
Så, miljön påverkar människor. Order från ovan har skapat ideologin. Och folk anpassar sig. Även om man motsätter sig det. Så jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt inlägg helt enkelt.
Citera
Medlem
Exceptionellt att Sverige vill smitta ned sin befolkning på detta viset. Inte bara de döda som räknas utan allt annat lidande också.
Citera
Medlem
Citat:
Stockholms överdödlighet i Europa-toppen
https://www.dagensps.se/nyheter/stockholms-overdodlighet-i-europa-toppen/

Avgå Tegnell!
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Förra året bodde det 2,344 miljoner i Stockholms län.

Ahh. Det nu vet jag hur det räknade. Sorry.. jag räknade fel
Citera
2020-06-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilket fantastiskt utredning. Vem har gjort den?

Nyfiken då det finns 975 904 invånare i Stockholms län. Har man räknat med djur i den kalkylen eller?

Nej. Kolla igen. Stockholms stad däremot
Citera
2020-06-24, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Majoriteten här har ju inte gjort annat än att ösa all skit som finns över Sveriges taktik, och med ett extremt personhat mot Tegnell.

Eller hur. Helt omotiverat hat mot Sveriges strategi och mysgubben Tegnell. Ofattbart.
Citera
2020-06-24, 22:39
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tegnells poäng har hela tiden varit att folk inte kommer att orka följa regelverk särkilt länge. Därför ska regelverket vara väldigt enkelt och så lätt att fatta som möjligt.

Vi kan inte låsa in folk och svetsa igen dörrarna. Om fort folk inte har internaliserad budorden kommer de inte att följa dem.

Precis. Restriktionerna vi fick var det man ansåg att svenskarna skulle klara av under en viss tid. Här i Stockholm orkade man till typ maj - hur skulle vi ens ha klarat av att svetsas in och tvingas bära munskydd, samt få gå ut endast en timme om dagen för att handla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in