Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Som hemmahörande i regionen kan jag meddela att all form av social distansering släppte den dagen vädret vände och blev varmare. I början av Maj. Jag har skrivit detta massor av gånger här.
Jag vet inte hur man ska tolka detta dock, då all form av logik gör gällande att vårdbehovet borde öka i regionen, inte minska. Kan räkna på fingrarna hur många personer jag sett med mask exempelvis.
Köper det till 100% Jag klandrar inte Svensken heller. Myndigheterna säger ju att vi inte har några problem och allt går bra och finns ingen anledning till att begränsa mm.
Vad jag tror att det som är ute inte så många är riskzonen. Men för alla övriga 100000 tals personer som sitter hemma livrädda för att dö och bli smittade då de är i högriskzonen vet ju aldrig vem som träffat vem som exempelvis lämnar mat, städar mm.
Därför tror jag smittan flyger runt och de största smittspridarna just nu är gruppen som inte påverkas men ändå bär med den. Därför tror jag att bakslag kommer för de som undviker det mest blir smittade,
Kan även meddela att en person som jag känner som haft cancer och behandlad för det under hela 2020 varit isolerad de senaste 3 månaderna på ett sjukhus och sedan på ett rehabcenter. Vid flytten nu så fick personen Covid-19 vilket är direkt livsfarligt. Utgången vet vi inte vi kommer se hur det påverkar de närmaste veckorna men det är allvarligt
Den enda jag skyller på här är Tegnell och Svetsaren. De tar inte ansvar tyvärr