2020-06-24, 21:27
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Der er ingen som helst tvil om at brevet er laget med en full fokus på kamuflasje. Men de typiske svenske ordene som er blandet inn er noe spesielle. Også de typiske uskandinaviske setningsbygningene.

Dette gjør at man raskt kan tenke seg at språket ikke i det hele tatt er såpass langt bortinatta som man forsøker å gi et inntrykk av. Derfor: Kanskje flytende Svensk..??

Og ja, la oss virkelig håpe at familien i enden av alt dette får et komplett svar, om ikke annet!!
Jag får för mig att det är en yngre person som står för det litterära. Som har koll på hur språk, i den tid vi lever i , akkurat nå, blandas, krockar, byts ut, sammanfogas etcetera.

Eller, att texten är skriven av en person som *gärna skulle vilja ha koll.* på allt Det språkliga som försiggår på gatan, hela tiden.

Trusselbrevet framstår som särskilt
o-organiserat, ja nästan neurotiskt (vad det nu betyder),
Citera
2020-06-24, 21:32
Medlem
Citat:
Hadde jeg vært i samme situasjon og posisjon, funnet ut at politiet hadde avlyttet meg bak min rygg, fremsatt uriktige beskyldninger om hva mine søsken har sagt i avhør for å vippe meg av pinnen, manipulert oss alle til å tro at vi samarbeidet om å skjule noe (og med oss mener jeg dem, jeg er ikke en av de!) så hadde utvilsomt jeg også gitt et skikkelig ballespark langt under beltestedet så hardt og godt som jeg bare hadde kunnet fått gjort!

Dette brevet taler en sterk tale om en komplett fortvilelse og frustrasjon over et politi som stirrer helt feilaktig i en totalt feil retning, dette helt i strid med sakens fakta, og jeg kan bare si meg helt enig med dem, og å gi all min tiltro og støtte til hele familien.

Politiet har fucka skikkelig opp i denne saken her nå, og dette er bare helt fortvilende, spør du meg!

Selvsagt må de undersøke og etterforske alle muligheter og alle vinklinger, men bare ikke på akkurat denne måten her...

Tullinger!!!

1) de har ikke avlyttet bak deres rygg. De signerte på at telefonene kunne avlyttes. De sa at det var for ettertid, i tilfelle kontakt fra kidn. Men alle med litt mer enn en hjernecelle forstår at tlf blir avlyttet/opptak uansett.

2) Hun sier at hun fikk presentert info om at hennes søster hadde fortalt at barna sa nedsettende karakteristikk til mor etter oppfordring fra far. Mens den andre søsteren fikk presentert info om at den første søsteren sa det. Det er vanlig taktikk politiet benytter seg av, for å se om en person lyver/holder tilbake info. Men også for å bare bekrefte en påstand. At hun blir stresset vitner enten om at hun er tatt i løgn, eller at hun snakket sant og den andre søsteren løy.

Hele prosessen er sikkert krevende, men blir ikke akkurat lettere av at familien bevisst motarbeider politiet, forsøker å skjule ting osv. Hun virker mer stresset av at politiet har overhørt noen private samtaler søster har hatt med noen fra kirken, enn over hva som kan ha skjedd med mor, hva hun er blitt utsatt for, hvor mor er, om gm blir tatt. Merkelig fokus
Senast redigerad av Sheila01 2020-06-24 kl. 21:37.
Citera
2020-06-24, 21:37
Bannlyst
Citat:
Hadde jeg vært i samme situasjon og posisjon, funnet ut at politiet hadde avlyttet meg bak min rygg, fremsatt uriktige beskyldninger om hva mine søsken har sagt i avhør for å vippe meg av pinnen, manipulert oss alle til å tro at vi samarbeidet om å skjule noe (og med oss mener jeg dem, jeg er ikke en av de!) så hadde utvilsomt jeg også gitt et skikkelig ballespark langt under beltestedet så hardt og godt som jeg bare hadde kunnet fått gjort!

Dette brevet taler en sterk tale om en komplett fortvilelse og frustrasjon over et politi som stirrer helt feilaktig i en totalt feil retning, dette helt i strid med sakens fakta, og jeg kan bare si meg helt enig med dem, og å gi all min tiltro og støtte til hele familien.

Politiet har fucka skikkelig opp i denne saken her nå, og dette er bare helt fortvilende, spør du meg!

Selvsagt må de undersøke og etterforske alle muligheter og alle vinklinger, men bare ikke på akkurat denne måten her...

Tullinger!!!

Som sagt, brevet virker til å være regisert av TH selv. Politiet hadde innhentet tillatelse til avlytting. TH trakk tilbake denne tillatelsen etter en stund.
Brevet ble som sagt ikke postet til politiet for tilsvar. Politiet har aldri uttalt seg om dette brevet, så vi har ikke fått høre deres versjon. Kanskje stemte det at søsteren hadde sagt sånn og sånn.
Jeg kan heller ikke se at politiet har hatt noe tunnelsyn. Da hadde de ikke gått med på å møte han ved bensinstasjonen, møte med leiebiler med falske skilter, sjekket dem inn på hotell som et sikkerhetstiltak osv. De har jobbet i lang tid før at de skiftet hypotese fra kidnapping med pengemotiv til å mistenke TH. At de mistenker TH er det en grunn til, og det handler ikke om tunnelsyn.
Citera
2020-06-24, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag får för mig att det är en yngre person som står för det litterära. Som har koll på hur språk, i den tid vi lever i , akkurat nå, blandas, krockar, byts ut, sammanfogas etcetera.

Eller, att texten är skriven av en person som *gärna skulle vilja ha koll.* på allt Det språkliga som försiggår på gatan, hela tiden.

Trusselbrevet framstår som särskilt
o-organiserat, ja nästan neurotiskt (vad det nu betyder),

Helt enig! Totalt enig med deg!! Dette kan veldig godt være en yngre person, med Øst-europeiske forbindelser som er oppvokst i Sverige, som er veldig interessert i hacking, kryptovaluta og raske biler og raske penger! Men, så har vi også disse noe eldre og mer kraftige uvennlige og bryske østeuropeerne på brygga med fiskestenger og lange telelinser på kamera. Noen kraftige plugger, andre slanke pilkefinker.

En herlig blanding av hummer og kanari, akkurat som språket i brevet!!

Og Militærligaen («Militärligan - Vapen för ett helt krig») vekslet jo også på å skrive brevet i sammen, gjorde de ikke..?? ... ;0)
Citera
2020-06-24, 21:39
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har hørt rykter om at GHH bestemte seg for å slutte fordi TH ble stadig mer umulig å samarbeide med, litt som da han gjennomgikk krisen på 90 tallet. Understreker at dette er løse rykter som jeg ikke vet om det er hold i. Likevel har de to tydelig holdt en viss kontakt, gjennom felles eierskap i treningssenteret Condis på Lørenskog. GHH virker å stille seg bak TH nå, så det kan tyde på at vennskapet er intakt.
GHHs registrerte roller:

https://www.proff.no/rolle/glenn-hartmann-hansen/rasta/144102/

Ad Condis Lørenskog AS så er vel det selskapet TH er involvert i som får dårligst:
Negativ driftsmargin = 46,9 % i 2018. Dette betyr at for hver krone omsatt, så tapte selskapet 47 øre. For øvrig negativ driftsmargin alle de siste 5 årene (2014-2018). Ser nesten ut som TH driver veldedighet, for selskapet må nesten ha fått påfyll fra eierne med slike tall.

Eiersitsen fremgår ved å trykke på selskapsnavnet. Deretter ser man eierne nederst på siden.
Holding AS = 100 % eid av TH. (Samme fremgangsmåte med å trykke på selskapsnavnet)
Ørnebo Holding AS = 100 % eid av GHH.

Etter Corona kan ikke driftsmarginen blitt noe bedre.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-24 kl. 21:51.
Citera
2020-06-24, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
1) de har ikke avlyttet bak deres rygg. De signerte på at telefonene kunne avlyttes. De sa at det var for ettertid, i tilfelle kontakt fra kidn. Men alle med litt mer enn en hjernecelle forstår at tlf blir avlyttet/opptak uansett.

2) Hun sier at hun fikk presentert info om at hennes søster hadde fortalt at barna sa nedsettende karakteristikk til mor etter oppfordring fra far. Mens den andre søsteren fikk presentert info om at den første søsteren sa det. Det er vanlig taktikk politiet benytter seg av, for å se om en person lyver/holder tilbake info. Men også for å bare bekrefte en påstand. At hun blir stresset vitner enten om at hun er tatt i løgn, eller at hun snakket sant og den andre søsteren løy.

Hele prosessen er sikkert krevende, men blir ikke akkurat lettere av at familien bevisst motarbeider politiet, forsøker å skjule ting osv. Hun virker mer stresset av at politiet har overhørt noen private samtaler søster har hatt med noen fra kirken, enn over hva som kan ha skjedd med mor, hva hun er blitt utsatt for, hvor mor er, om gm blir tatt. Merkelig fokus

Kanskje de underskrev på at telefonsamtaler bare var under opptak, men ikke konstant avlyttet?

Kanskje det viste seg at politiet innrømmet av de konstant avlyttet likevel?

Kanskje var det slik at TH bad døtrene om ikke å kalle sin mamma for et... -You Know What?

-Men at dette bare ble snudd helt på hodet i forumet her..??

Kanskje det bare var en frustrasjon av et i utgangspunktet pålitelig Norsk politi som valgte fantasi og manipulasjon fremfor realitetene i saken? Ikke vet jeg.
Citera
2020-06-24, 21:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er ok. Men hva vet du om eks mannen til datter? Skilte de seg? Vet du hvor og når han dro?
Jeg vet ikke mer enn at det oppsto knute på tråden i ekteskapet våren 2019, og at de nå er separert. Noen snakker om at han er i Australia, men jeg vet ikke sikkert.
Citera
2020-06-24, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Som sagt, brevet virker til å være regisert av TH selv. Politiet hadde innhentet tillatelse til avlytting. TH trakk tilbake denne tillatelsen etter en stund.
Brevet ble som sagt ikke postet til politiet for tilsvar. Politiet har aldri uttalt seg om dette brevet, så vi har ikke fått høre deres versjon. Kanskje stemte det at søsteren hadde sagt sånn og sånn.
Jeg kan heller ikke se at politiet har hatt noe tunnelsyn. Da hadde de ikke gått med på å møte han ved bensinstasjonen, møte med leiebiler med falske skilter, sjekket dem inn på hotell som et sikkerhetstiltak osv. De har jobbet i lang tid før at de skiftet hypotese fra kidnapping med pengemotiv til å mistenke TH. At de mistenker TH er det en grunn til, og det handler ikke om tunnelsyn.

Dette var, og er en helt og totalt nødvendig etterforskning, selvfølgelig er det det! TH MÅ være en del av dette! Ellers ville det jo ha vært helt katastrofe, virkelig...

Problemet er jo bare at metodikken som er blitt benyttet nå har endt i en hel og total katastrofe uansett. Bare i motsatt vinkling, om du skjønner..??

Klokskap og dårskap hånd i hånd.
Citera
2020-06-24, 21:57
Medlem
Påfallende med alle de nylig opprettede profilene som dukker opp med innlegg etter innlegg med støtte til TH, politi-kritikk, samt en overdreven interesse for å diskutere røde BMWer og tilfeldige fiskere.
Like påfallende er timingen disse påståtte vitnene dukker opp på. Virker nesten som en koordinert greie for å presse kidnappings-teorien tilbake i spill.
Finnes det i det hele tatt oppegående mennesker som unnlater å varsle politiet hvis man ser en bakbundet dame i en bil med maskerte menn? I mitt hode rimer det rett og slett ikke at BEGGE disse kvinnene unnlot å varsle om det de så.
Citera
2020-06-24, 21:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg vet ikke mer enn at det oppsto knute på tråden i ekteskapet våren 2019, og at de nå er separert. Noen snakker om at han er i Australia, men jeg vet ikke sikkert.
Takk,
På andre siden av jorden
Det vil si under et halvt år etter forsvinningen.

Datter bruker denne ordlyden i brev til politiet:
"kvitte seg med bevisene og reise til andre siden av jorda og bare vente"

Merkelig at mann til datter skulle reise dit da de har barn sammen.

Eller kanskje ikke..
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-24 kl. 22:01.
Citera
2020-06-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Påfallende med alle de nylig opprettede profilene som dukker opp med innlegg etter innlegg med støtte til TH, politi-kritikk, samt en overdreven interesse for å diskutere røde BMWer og tilfeldige fiskere.
Like påfallende er timingen disse påståtte vitnene dukker opp på. Virker nesten som en koordinert greie for å presse kidnappings-teorien tilbake i spill.
Finnes det i det hele tatt oppegående mennesker som unnlater å varsle politiet hvis man ser en bakbundet dame i en bil med maskerte menn? I mitt hode rimer det rett og slett ikke at BEGGE disse kvinnene unnlot å varsle om det de så.

Jeg er ikke noen del av kampanje. Jeg mener også at TH er innvolvert. Men syns både futurum mennene og bmw observasjonene er spesielle. Du trenger ikke angripe meg å beskylde meg, bare fordi jeg synes disse to tingene er sucpecte. Første vitne meldte seg desuten med en gang saken sprakk i media.
Citera
2020-06-24, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981

Veldig mange ting er påfallende i denne saken her! Nesten like mye som at politiet ennå ikke har offentlig etterlyst nær sagt noen ting i den siste tiden.

Nå tar jeg, som en av disse mystiske nye her, og bare plukker frem nattalua mi i mens sier til dere alle, og ikke minst til Haris Hrenovica: Riktig God Natt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in