Citat:
Ursprungligen postat av
KjellMoss
Hadde jeg vært i samme situasjon og posisjon, funnet ut at politiet hadde avlyttet meg bak min rygg, fremsatt uriktige beskyldninger om hva mine søsken har sagt i avhør for å vippe meg av pinnen, manipulert oss alle til å tro at vi samarbeidet om å skjule noe (og med oss mener jeg dem, jeg er ikke en av de!) så hadde utvilsomt jeg også gitt et skikkelig ballespark langt under beltestedet så hardt og godt som jeg bare hadde kunnet fått gjort!
Dette brevet taler en sterk tale om en komplett fortvilelse og frustrasjon over et politi som stirrer helt feilaktig i en totalt feil retning, dette helt i strid med sakens fakta, og jeg kan bare si meg helt enig med dem, og å gi all min tiltro og støtte til hele familien.
Politiet har fucka skikkelig opp i denne saken her nå, og dette er bare helt fortvilende, spør du meg!
Selvsagt må de undersøke og etterforske alle muligheter og alle vinklinger, men bare ikke på akkurat denne måten her...
Tullinger!!!
1) de har ikke avlyttet bak deres rygg. De signerte på at telefonene kunne avlyttes. De sa at det var for ettertid, i tilfelle kontakt fra kidn. Men alle med litt mer enn en hjernecelle forstår at tlf blir avlyttet/opptak uansett.
2) Hun sier at hun fikk presentert info om at hennes søster hadde fortalt at barna sa nedsettende karakteristikk til mor etter oppfordring fra far. Mens den andre søsteren fikk presentert info om at den første søsteren sa det. Det er vanlig taktikk politiet benytter seg av, for å se om en person lyver/holder tilbake info. Men også for å bare bekrefte en påstand. At hun blir stresset vitner enten om at hun er tatt i løgn, eller at hun snakket sant og den andre søsteren løy.
Hele prosessen er sikkert krevende, men blir ikke akkurat lettere av at familien bevisst motarbeider politiet, forsøker å skjule ting osv. Hun virker mer stresset av at politiet har overhørt noen private samtaler søster har hatt med noen fra kirken, enn over hva som kan ha skjedd med mor, hva hun er blitt utsatt for, hvor mor er, om gm blir tatt. Merkelig fokus