Naturligtvis har du rätt men du går i klinch nu mot en bunt idioter som totalt avfärdat teorin kring folkimmunitet och vill inget hellre än att Sveriges taktik går åt helvete. De är ljusskygga samhällsfientliga element som fortfarande drömmer om lockdown.
Enligt en bekant boende i Kina sedan många år är det "inofficiella" fakta att smittan kommit från labbet i Wuhan och inget annat. Hela ledningen för labbet är försvunna, sannolikt omhändertagna och tystade.
Enligt samma person är antalet officiellt döda i covid-19 i Kina alldeles för lågt.
Det har försvunnit 22 miljoner (!) Kinesiska mobilabonnemang sedan i höstas. 22 miljoner personer har på något sätt upphört att existera i Kina. Enligt min bekant har dessa sannolikt dött i covid-19 sedan i höstas.
Har inga andra källor att hänvisa till än min bekants uppgifter, men hen talar flytande kinesiska och bor där sedan många, många år.
Naturligtvis har du rätt men du går i klinch nu mot en bunt idioter som totalt avfärdat teorin kring folkimmunitet och vill inget hellre än att Sveriges taktik går åt helvete. De är ljusskygga samhällsfientliga element som fortfarande drömmer om lockdown.
Inte säkert man kan uppnå flockimmunitet på annat sätt än genom vaccinering.
Tråkigt att ingen i Rinkeby/Kista vill testa sig.
"– Vi hade ju hoppats på att få att få ungefär 1500 personer från stadsdelen. Nu blev det inte så. Vi har en bit över 600, säger Andreas Bråve till SR."
70% bortfall då det var 2000 tillfrågade. Med tanke på hur svårt det är att få folk att ens svara på frågor i telefon så är det inte så konstigt. SCB:s partisympatiundersökningar brukar ha 45% bortfall skall man komma ihåg.
Jag minns statsepidemiologen sa "vi har räknat fel" angående dimensioneringen av antal sjukhusplatser som skulle behövas, som att det skulle behövas betydligt fler än vad de räknat med initialt.
Varje patient ligger länge var snittet 25 dagar på IVA eller minns jag fel?
Den som låg längst från norrbotten var 36 dagar om jag inte minns helt galet.
Min pappa, 80+, tar varanprov varannan vecka och än så länge har ingen sköterska burit munskydd. Det är ofattbart eftersom man ju sitter väldigt nära varandra vid provtagning och de som kommer är ju ofta äldre med underliggande sjukdomar.
Det är RIKTIGT dåligt faktiskt. Inte undra på att många drar sig för att besöka vården under de omständigheterna. Blir en 80+ smittad är sannolikheten stor att vederbörande stryker med.
Nä, det är inget representativt urval. Siffran baserar sig på de som fått antikroppstestet senaste veckan.
Samtidigt säger man:
Karolinska Universitetslaboratoriet har alltså också utfört drygt 14 000 så kallade PCR-prover (pågående infektion). Av dessa var 13,8 procent positiva, det vill säga bar på sjukdomen covid-19 vid testtillfället.
Isf är Stockholm som en jävla Petridisk. Troligtvis är det sådana som har eller har haft COVID19-symptom som sökt sig dit och blivit testade.
Jag var på sjukhuset igår för icke-covid. Personalen hade inte munskydd etc utan gick runt som vanligt.
Sjukt dåligt. Tydligen i strid mot rekommendationer från WHO också. Varför ställer inte media ansvariga mot väggen rörande dessa brister kan man ju undra.
Ok 5.200 har dött av/med covid-19 infektion i Sverige.
Hur många av dessa skulle ändå gått bort inom en 6 månaders period av ålder och alla sina andra sjukdomar inklusive svår demens?
Hur många månader - och med vilken livskvalitet - har covid-19 infektionen tagit från majoriteten av de äldre multisjuka döda? Det måste man nog klarlägga.
Sen har väl minst 20% av alla som blivit infekterade fått långvariga eller permanenta skador, inkl. hjärnskador (tror du "tappat luktsinnet" har att göra med att viruset täppt till näsan eller?).
Det rör sig om ca 2 miljoner personer nu totalt och antalet smittade ökar snabbt nu. Det blir fler smittade per dag nu än vad det fanns totalt smittade i början av mars när nedstängningarna började.
"När distriksläkaren Karin Brandberg la ihop två och två misstänkte hon att en av hennes patienter hade haft corona – redan runt årsskiftet. En misstanke som sedan stärktes efter analyser och provtagning.
– Det säger något om det här viruset – att vi vet så lite fortfarande, säger Karin Brandberg.
Redan i december tror läkare i Dalarna att man hade coronamitta i samhället Svärdsjö utanför Falun.
– Hon har blivit smittad här, det är vi ganska säkra på – hon har inte varit någon annanstans, säger hon."
"Nyheten" stinker....
Det här bevisar bara att läkarna inte går tillbaka och smittspårar - eller kollar upp sina patienter, UTAN DET KRÄVS ALLTSÅ ATT PATIENTEN KOMMER TILLBAKA FÖR ATT LÄKAREN SKA ORKA KOLLA UPP.
(denna läkare har också en anmälan på sig av okänd art - se Lexbase)
Nästa detalj är att budet just nu ligger på den 16 November i Frankrike, och den svenska läkaren som INTE VILLE GÖRA PCR utan "vanligt test" på hemkomna svenska militärer från Wuhan i oktober förra året är också ett spår avsett att sopas under mattan.
Naturligtvis har du rätt men du går i klinch nu mot en bunt idioter som totalt avfärdat teorin kring folkimmunitet och vill inget hellre än att Sveriges taktik går åt helvete.
Vem exakt vill att Sveriges taktik ska gå åt helvete? Ingen naturligtvis. Självklart vill alla att det skall gå så bra som möjligt. För det här är inte sagans värld med de goda och de onda, utan verkligheten där vi sitter alla i samma båt.
Du uppvisar misstro till andra människor här vill jag påpeka. Som du kanske inte gör utanför Internet.