2020-06-24, 16:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
😊
Hade ju varit lite lustigt om han knatat iväg med resväska mitt i natten på motorvägen några timmar efter polisen plockat upp honom på samma väg 😬
Visserligen verkar han inte smart men 🙈

Jag hade nog inte valt ordet "lustigt" utan mera "otrolig tur" för T.
Citera
2020-06-24, 17:11
Medlem
Har nämnt det tidigare men inte sett någonting i Fup. Vilken väska använde styvmamman under sin månadslånga vistelse i Iran? Och var är den nu? Hon kom hem drygt 1v innan Wilma försvann. Om den kan frambringas, säljs i sådant fall likadana väskor på ”orientaffären” som hans föräldrar varit på under helgen?
Citera
2020-06-24, 17:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybakadebullar1
November är ju ganska så mörkt även dagtid.
De flesta sök har ju gjorts mer eller mindre i mörker, visst med ficklampa eller annat.
Uddevalla är ju så stort.
Önskar att Wilmas kvarlevor kunde hittas så familjen kan få ett avslut.
Kan MP eller FIKK " börja om från början" med nya sök?
Bästa vore ju förstås om T kunde berätta var tösen är!!

FIKK har uttalat sig om på sin hemsida att det kommer flera sök efter W framöver. Senaste sök av FIKK (lokala för länet) på Wilma var den 30 Maj.
Citera
2020-06-24, 17:32
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag hade nog inte valt ordet "lustigt" utan mera "otrolig tur" för T.
Ja, sant.
Nä ligger hon i vatten så är det troligtvis i sopsäckar och i havet 😟
Citera
2020-06-24, 18:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja, sant.
Nä ligger hon i vatten så är det troligtvis i sopsäckar och i havet 😟

Usch - jag vill inte ens tänka på vad han har gjort av henne. Förhoppnings är kroppen INTE tudelad, men det återstår att finna ut så småningom. Antingen via att han till slut pratar (vilket jag inte tror han kommer att göra) eller via eftersök från FIKK eller MP.
Citera
2020-06-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Många skriver om en resväska modell större, där han packat ner Wilmas kvarlevor. Hade han haft en sådan väska så hade han packat denna till sin resa till USA. Det gjorde han inte. Han packade sin lilla kabinväska. En sådan väska packar jag inför en kortare, en-veckas-resa, möjligen. Han hade ingen större väska. Så han tog troligen hennes kvarlevor i småportioner i plastsäckar och drog iväg med. Och gömde här och var.
Jag tror han hade en stor resväska oxå. Såna väskor säljes ofta i en serie. En stor en mellan väska med plus en kabinväska.
Han skulle omöjligt åka till usa med en liten kabinväska.
Det är möjligt att kroppen fick inte tag plats i den större resväskan och han fick dela på kroppen. Att kroppsdelen är separerad har bara sin anledning i platsbrist ingenting annat.
Citera
2020-06-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Många skriver om en resväska modell större, där han packat ner Wilmas kvarlevor. Hade han haft en sådan väska så hade han packat denna till sin resa till USA. Det gjorde han inte. Han packade sin lilla kabinväska. En sådan väska packar jag inför en kortare, en-veckas-resa, möjligen. Han hade ingen större väska. Så han tog troligen hennes kvarlevor i småportioner i plastsäckar och drog iväg med. Och gömde här och var.

Men om han nu hade en kropp att få undan så kanske han gjorde andra väskprioriteringar?
Citera
2020-06-24, 19:14
Medlem
Tycker man att skärmärkena på toalettens golv indikerar att GM styckat delar av kroppen, eller i vart fall delar av den. Så kan man naturligtvis tro att resväska används till att transportera kroppen.

Ni som nu har tillgång till Fup kan väl kolla genom att mäta toa brunnslocket och sedan avstånden mellan de märkta jacken i golvet ? Ett sådant Brunnslock har en diameter på tror jag 15 cm.

Vilka delar kan tänkas ha kapats av från kroppen enligt bilden med Jacken/skärmärken på golvet i toaletten ?
Jag är nämligen inte så säker på att både armar och ben styckats av från kroppen.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-24 kl. 19:26.
Citera
2020-06-24, 19:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Tycker man att skärmärkena på toalettens golv indikerar att GM styckat delar av kroppen, eller i vart fall delar av den. Så kan man naturligtvis tro att resväska används till att transportera kroppen.

Ni som nu har tillgång till Fup kan väl kolla genom att mäta toa brunnslocket och sedan avstånden mellan de märkta jacken i golvet ? Ett sådant Brunnslock har en diameter på tror jag 15 cm.

Vilka delar kan tänkas ha kapats av från kroppen enligt bilden med Jacken/skärmärken på golvet i toaletten ?
Jag är nämligen inte så säker på att bådearmar och ben styckats av från kroppen

Jag förstod inte din fundering av golvbrunnens diameter på toaletten? Det är troligtvis standardmått 15cm/d ... om du mäter det med en fin linjal etc. så kan du sedan mäta märkena i golvet samt avståndet till brunnslocket. Men inget av dessa mått säger egentligen någonting mer än att det är märklig form på märkena och de var nya enligt kriminalteknikerna - för de visste sedan tidigare hur en gammal skada på sådana golvmattor ser ut och det var inga gamla märken och inte självsprickor. Om styckningen var där (troligt - rent logiskt) så var det nog för att han ville kunna spola rent efteråt och det vattnet kommer ner i golvbrunnen.

Vad jag minns framkommer det inget i FUP om ATT de har undersökt golvbrunnen inuti - men det vore osannolikt om de INTE har gjort det för att finna t ex hår, rester av blod mm.
Citera
2020-06-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag förstod inte din fundering av golvbrunnens diameter på toaletten? Det är troligtvis standardmått 15cm/d ... om du mäter det med en fin linjal etc. så kan du sedan mäta märkena i golvet samt avståndet till brunnslocket. Men inget av dessa mått säger egentligen någonting mer än att det är märklig form på märkena och de var nya enligt kriminalteknikerna - för de visste sedan tidigare hur en gammal skada på sådana golvmattor ser ut och det var inga gamla märken och inte självsprickor. Om styckningen var där (troligt - rent logiskt) så var det nog för att han ville kunna spola rent efteråt och det vattnet kommer ner i golvbrunnen.

Vad jag minns framkommer det inget i FUP om ATT de har undersökt golvbrunnen inuti - men det vore osannolikt om de INTE har gjort det för att finna t ex hår, rester av blod mm.

Jag tänkte mest på att det borde synas på bilderna och med lite fantasi ev komma fram till vilka delar som kapats av. Mäter man brunnen som naturligt är 15 cm i diameter så har man åtminstone ett givet tal.
Hur långt är det tex från översta till understa skärmärkena i golvet och hur långt är det mellan dom två översta och mellan dom två understa märkena i golvet ?

Går det med dessa mått och bilden över skärmärkena att komma fram till om benen tex benen eller armarna avlägsnats ?

Jag hoppas innerligt att resten av kroppen hittas i sommar
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-24 kl. 19:53.
Citera
2020-06-24, 19:37
Medlem
Parasolltrolls avatar
Vad händer om T befinns vara psykiskt otillräknelig, även vid tiden för mordet. Han döms då av tingsrätten till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivnings prövning. Kan målet ändå överklagas till Hovrätten? Och OM HR skulle vilja döma annorlunda, kan han då släppas fri? Slängs han ut från psykiatrin då?
Citera
2020-06-24, 20:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag tänkte mest på att det borde synas på bilderna och med lite fantasi ev komma fram till vilka delar som kapats av. Mäter man brunnen som naturligt är 15 cm i diameter så har man åtminstone ett givet tal.
Hur långt är det tex från översta till understa skärmärkena i golvet och hur långt är det mellan dom två översta och mellan dom två understa märkena i golvet ?

Går det med dessa mått och bilden över skärmärkena att komma fram till om benen tex benen eller armarna avlägsnats ?

Jag hoppas innerligt att resten av kroppen hittas i sommar

Nu förstår jag hur du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in