Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Jag förstod inte din fundering av golvbrunnens diameter på toaletten? Det är troligtvis standardmått 15cm/d ... om du mäter det med en fin linjal etc. så kan du sedan mäta märkena i golvet samt avståndet till brunnslocket. Men inget av dessa mått säger egentligen någonting mer än att det är märklig form på märkena och de var nya enligt kriminalteknikerna - för de visste sedan tidigare hur en gammal skada på sådana golvmattor ser ut och det var inga gamla märken och inte självsprickor. Om styckningen var där (troligt - rent logiskt) så var det nog för att han ville kunna spola rent efteråt och det vattnet kommer ner i golvbrunnen.
Vad jag minns framkommer det inget i FUP om ATT de har undersökt golvbrunnen inuti - men det vore osannolikt om de INTE har gjort det för att finna t ex hår, rester av blod mm.
Jag tänkte mest på att det borde synas på bilderna och med lite fantasi ev komma fram till vilka delar som kapats av. Mäter man brunnen som naturligt är 15 cm i diameter så har man åtminstone ett givet tal.
Hur långt är det tex från översta till understa skärmärkena i golvet och hur långt är det mellan dom två översta och mellan dom två understa märkena i golvet ?
Går det med dessa mått och bilden över skärmärkena att komma fram till om benen tex benen eller armarna avlägsnats ?
Jag hoppas innerligt att resten av kroppen hittas i sommar