Jag har tagit mycket skadliga/farliga saker genom åren men denna drog måste nog slå alla rekord efter krokodil
Tänk att din kropp fräter upp långsamt inifrån istället för att ruttna som av krokodil
Några månader/år med denna så har man nog så mycket hälsoproblem att man önskar man vore död.
Den är bevisat starkt frätande. Förstör slemhinnor direkt och tex röka det som min kompis gjorde förstörde lungorna inifrån, troligen samlades så mycket giftig rök så de började lösa upp sig.
Det är inget att leka med direkt då kan du lika gärna snorta propplösare eller svälja någon stark syra.
Han jag kände rökte detta dagligen, flera ggr om dagen med. Tog ca 1-2 år innan han dog.
Han hade såklart annat missbruk vid sidan av men som mest missbrukade han RC katinoner
För er som inte vet vad Katinoner är så är den en extremt farlig grupp droger som ger kort stimulans och MDMA liknande effekter men med katastrofala fyiska skador. Betydligt värre än alla andra RC's jag kan tänka mig och alla RC nästan är rätt farliga.
står såhär om bieffekter av missbruk av just katinoner
Risks and Dangers of Synthetic Cathinone Abuse
Synthetic cathinones are typically snorted or swallowed, although they can also be ingested through smoking, mixing them with a drink or food, or injection into a vein or muscle. Their effects and side effects are unpredictable, but most people who use these drugs display symptoms like:
Euphoria
Alertness
Increased sexual arousal or interest
Compulsion to take more of the drug often to avoid withdrawal or a “comedown”
Extreme agitation and anxiety
Increased aggression
Insomnia, or not feeling the need for sleep
Irritability and mood swings
Dizziness
Depression when the drug begins to wear off
Paranoia
Delusions
Suicidal thoughts
Seizures
Panic attacks
Hallucinations or other impaired sensory perceptions
Changes in motor control
Difficulty with cognition
Chest pain
Nosebleeds
Sweating
Nausea and vomiting
Heart attack, stroke, or damage from high blood pressure
Psychotic behaviors, including self-harm or violence toward others
Some synthetic cathinones are famed for producing euphoria and pleasurable sensations during the high. After they wear off, the person generally experiences intense depression. Other synthetic cathinones, like bath salts, are notorious for causing psychotic, aggressive effects and violent outbursts. However, no synthetic cathinone is completely predictable.
(
https://americanaddictioncenters.org/synthetic-drugs/cathinone-abuse)