2019-11-28, 12:50
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantern123
Hur är at på den drog ? Kan man köra en kväll och må hyfsat dagen efter som på kola tex?
Vilken avtändning?
Citera
2019-12-27, 15:44
Medlem
theshades avatar
Jag köpte första gången två påsar av två olika killar pga omständigheter "på gatan". Ena hade gulbruna kristaller den andra var mer lila. I båda fallen var det olika stora stenar så färgen var tydlig. Det lila satt vi och drog i oss massor av med säljaren. Han lade upp stora linor, kanske 4mm breda, 5-7 cm långa som brände som fan och varv efter varv... Hela näsan full. Mådde prima och kunde till och med sova samma natt/morgon.

Det gula var något helt annat. Trodde ju att det skulle vara samma drog (3cmc) men det kan det inte ha varit. Drog några små linor en dag och väntade mig samma effekt som det lila (att jag skulle piggna till och bli på bra humör) men här fick jag först ett starkt rus där jag mådde toppen i 15 minuter som sen övergick i obehag. Fick kraftiga fysiska effekter med rusande puls, högt blodtryck (huvudvärk). Tog detta mitt på dagen och det var omöjligt att sova även 05 på morgonen. Skitjobbigt.

Ingen av dem påstådde i och för sig att det var 3cmc utan bara att det var "kris". Efter att ha testat vad jag vet är 3cmc så var det i så fall det lila som var 3cmc och det gula något helt annat.

Känner igen mig i detta:

Citat:
Ursprungligen postat av keffmenbra
Helvete asså!! :O

Har haft 1g av det här i flera dagar nu.. Har dragit små linor varje dag som hållt mig i gång ganska bra.. ruset är jävligt kort och efter bara 30 min känner man hur det behöver fyllas på för att hålla uppe euforin..

Men folk här snackar om 200mg linor??? Jag tror jag drar max 50mg.. Det är alltså små jävla strängar..

Men när jag hade läst här så testade jag att göra en lite större... kanske 150-200mg ... Fick en övertändning utan motstycke. Tappade synen nästan helt, svettades som en jävla fontän, varm och kallvågor svepte över mig, vart apatisk, tung, orolig, stressad..

I vanliga fall trillar effekten av helt efter typ 2 timmar, men nu har jag vart vaken i över ett dygn och det är omöjligt att ligga still i soffan och blunda. Det är som en dålig tjack-AT.

Verkar som att det händer nått annat om man får i sig förmycket, och det sitter i väldigt länge.

Usch fyfan, stinker typ rutten fisk om händerna också

Edit: Jag hade kristaller, fick som en liten sten.... måste va jävla rent då. Snyter ur mig rödgrön snorgeggablandning ett par timmar efter. Är det hjärnvävnad som smälter eller?
Citera
2020-01-01, 16:51
Medlem
Hej!

Någon här som har erfarenhet av 3cmc, 4cmc och 3mmc..

Nån som kan rangordna dom 3 vilka som är bäst? Skönast rus m.m?

Eller är alla 3 likadan i rus

Mvh
Citera
2020-01-01, 18:31
Medlem
Bullsquids avatar
Jag har tagit mycket skadliga/farliga saker genom åren men denna drog måste nog slå alla rekord efter krokodil

Tänk att din kropp fräter upp långsamt inifrån istället för att ruttna som av krokodil
Några månader/år med denna så har man nog så mycket hälsoproblem att man önskar man vore död.

Den är bevisat starkt frätande. Förstör slemhinnor direkt och tex röka det som min kompis gjorde förstörde lungorna inifrån, troligen samlades så mycket giftig rök så de började lösa upp sig.
Det är inget att leka med direkt då kan du lika gärna snorta propplösare eller svälja någon stark syra.

Han jag kände rökte detta dagligen, flera ggr om dagen med. Tog ca 1-2 år innan han dog.
Han hade såklart annat missbruk vid sidan av men som mest missbrukade han RC katinoner

För er som inte vet vad Katinoner är så är den en extremt farlig grupp droger som ger kort stimulans och MDMA liknande effekter men med katastrofala fyiska skador. Betydligt värre än alla andra RC's jag kan tänka mig och alla RC nästan är rätt farliga.

står såhär om bieffekter av missbruk av just katinoner

Risks and Dangers of Synthetic Cathinone Abuse
Synthetic cathinones are typically snorted or swallowed, although they can also be ingested through smoking, mixing them with a drink or food, or injection into a vein or muscle. Their effects and side effects are unpredictable, but most people who use these drugs display symptoms like:

Euphoria
Alertness
Increased sexual arousal or interest
Compulsion to take more of the drug often to avoid withdrawal or a “comedown”
Extreme agitation and anxiety
Increased aggression
Insomnia, or not feeling the need for sleep
Irritability and mood swings
Dizziness
Depression when the drug begins to wear off
Paranoia
Delusions
Suicidal thoughts
Seizures
Panic attacks
Hallucinations or other impaired sensory perceptions
Changes in motor control
Difficulty with cognition
Chest pain
Nosebleeds
Sweating
Nausea and vomiting
Heart attack, stroke, or damage from high blood pressure
Psychotic behaviors, including self-harm or violence toward others

Some synthetic cathinones are famed for producing euphoria and pleasurable sensations during the high. After they wear off, the person generally experiences intense depression. Other synthetic cathinones, like bath salts, are notorious for causing psychotic, aggressive effects and violent outbursts. However, no synthetic cathinone is completely predictable.

(https://americanaddictioncenters.org/synthetic-drugs/cathinone-abuse)
Citera
2020-01-01, 22:17
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Jag har tagit mycket skadliga/farliga saker genom åren men denna drog måste nog slå alla rekord efter krokodil

Tänk att din kropp fräter upp långsamt inifrån istället för att ruttna som av krokodil
Några månader/år med denna så har man nog så mycket hälsoproblem att man önskar man vore död.

Den är bevisat starkt frätande. Förstör slemhinnor direkt och tex röka det som min kompis gjorde förstörde lungorna inifrån, troligen samlades så mycket giftig rök så de började lösa upp sig.
Det är inget att leka med direkt då kan du lika gärna snorta propplösare eller svälja någon stark syra.

Han jag kände rökte detta dagligen, flera ggr om dagen med. Tog ca 1-2 år innan han dog.
Han hade såklart annat missbruk vid sidan av men som mest missbrukade han RC katinoner

För er som inte vet vad Katinoner är så är den en extremt farlig grupp droger som ger kort stimulans och MDMA liknande effekter men med katastrofala fyiska skador. Betydligt värre än alla andra RC's jag kan tänka mig och alla RC nästan är rätt farliga.

står såhär om bieffekter av missbruk av just katinoner

Risks and Dangers of Synthetic Cathinone Abuse
Synthetic cathinones are typically snorted or swallowed, although they can also be ingested through smoking, mixing them with a drink or food, or injection into a vein or muscle. Their effects and side effects are unpredictable, but most people who use these drugs display symptoms like:

Euphoria
Alertness
Increased sexual arousal or interest
Compulsion to take more of the drug often to avoid withdrawal or a “comedown”
Extreme agitation and anxiety
Increased aggression
Insomnia, or not feeling the need for sleep
Irritability and mood swings
Dizziness
Depression when the drug begins to wear off
Paranoia
Delusions
Suicidal thoughts
Seizures
Panic attacks
Hallucinations or other impaired sensory perceptions
Changes in motor control
Difficulty with cognition
Chest pain
Nosebleeds
Sweating
Nausea and vomiting
Heart attack, stroke, or damage from high blood pressure
Psychotic behaviors, including self-harm or violence toward others

Some synthetic cathinones are famed for producing euphoria and pleasurable sensations during the high. After they wear off, the person generally experiences intense depression. Other synthetic cathinones, like bath salts, are notorious for causing psychotic, aggressive effects and violent outbursts. However, no synthetic cathinone is completely predictable.

(https://americanaddictioncenters.org/synthetic-drugs/cathinone-abuse)

Att något är frätande betyder inte att det fräter sönder kroppen inifrån. Det fräter ju där det kommer i kontakt sen neutraliseras ju frätningen. Drar man ner något bevisat frätande i lungorna så går det som det går.

Alkohol är också frätande, som ett exempel och skapar dessutom ättikssyra och massa annat äckligt när de bryts ner (därför du känner dig bakis). Inte fräts man sönder inifrån bara för man dricker för det.

Jag provade dock att snusa lite kristall på en eller två prillor för ett tag sen och slemhinnan lossnade nästa dag. Som att man käkat korv och en skinnbit av korven fastnat under läppen fast det var slämhinnan som släppte.

Nu efter att ha petat i mig några linor varje dag i mellandagarna och druckit så fick jag ganska påtagliga bröstsmärtor som jag aldrig haft förut. Blev faktiskt lite orolig och jag är drygt 30 år och borde inte ha känningar i bröstet. Även svårt att somna och när jag väl gjorde det så fick jag sjuka, skrämmande vakendrömmar och varje gång jag lyckades vakna hade jag ont i bröstet och hade ångest.

Hade ju som sagt druckit dagligen i några dagar och det har nog så negativ effekt på måendet (tro mig jag vet) men detta var nåt extra. En av kvällarna spårade ur totalt pga att jag kunde dricka så mycket tack vare stimulansen. När vakenheten väl släppte blev jag ett jävla mongo som kommer ha ångest en bit in på 2020 pga vad jag sagt och gjort.

Kul drog men man bör nog vara försiktig med denna och blandar man med sprit eller andra nedåtdroger så sliter det nog rejält på en.
Senast redigerad av theshade 2020-01-01 kl. 22:19.
Citera
2020-01-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken00
Hej!

Någon här som har erfarenhet av 3cmc, 4cmc och 3mmc..

Nån som kan rangordna dom 3 vilka som är bäst? Skönast rus m.m?

Eller är alla 3 likadan i rus

Mvh
Vadå skönast rus? Det beror väl på vad du gillar läs på om substanserna istället.
Citera
2020-06-01, 14:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rzomg
Vet folk som tagit detta mephedrone och 3-mmc i 10 år plus utan problem det är inte så skadlig som folk i tråden verkar få det att låta. Den har snabb halverings tid så skadar absolut inte kroppen lika mycket som tjack eller mdma.

Så fel. Amfetamin eller MDMA är inga RC-katinoner? Läs på lite om biverkningarna och långtidseffekten av just detta. Jag känner 2 st. som dött tidigt efter haft just CMC missbruk i 2 år för den ena och 3 år för den andra. De hade också attityden att "det här är inte värre än något annat" men det är så fel. En utav de fick ett stort hål mellan näsväggarna efter bara ungefär ett års användning men kunde inte sluta.

Det här är inte snällt alls mot vare sig psyket eller kroppen. Nu finns det sån tur är knappt CMC i storstäder (har aldrig hört eller blivit erbjuden det alls här hemma i Stockholm) medans det finns småstäder i Sverige där CMC-et verkligen har klamrat sig fast och varenda jävel går på skiten.
Citera
2020-06-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Så fel. Amfetamin eller MDMA är inga RC-katinoner? Läs på lite om biverkningarna och långtidseffekten av just detta. Jag känner 2 st. som dött tidigt efter haft just CMC missbruk i 2 år för den ena och 3 år för den andra. De hade också attityden att "det här är inte värre än något annat" men det är så fel. En utav de fick ett stort hål mellan näsväggarna efter bara ungefär ett års användning men kunde inte sluta.

Det här är inte snällt alls mot vare sig psyket eller kroppen. Nu finns det sån tur är knappt CMC i storstäder (har aldrig hört eller blivit erbjuden det alls här hemma i Stockholm) medans det finns småstäder i Sverige där CMC-et verkligen har klamrat sig fast och varenda jävel går på skiten.

Har själv kört ganska hårt i 4 år nu dock aldrig dagligen typ 2 gånger i veckan. Tränar för övrigt och bra kost kollar blodet varje 6 månader och aldrig några problem. Hjärtat fint, inga hål i näsan fast nästan bara nasalt bruk denna tid ibland en bomb då och då.
Tror dina vänner fick tag i något riktigt orent skit. Vi får det rent och alla som testat gillar det. För övrigt får jag så lite AT på detta att jag kan äta å träna utan problem så fort jag fått lite sömn även efter 2 dygn vaken vilket aldrig skulle funka för mig på varken mdma eller tjack.
Har inte rökt tobak eller druckit på över 5 år och har bättre kondition än någonsin så detta pulver är i princip min ända dåliga vana jag vet många pundare som är mycket mer självdestruktiva i hela sin livstil vilket leder till en för tidigt död men att skylla det på en grejj är bara idiotiskt och en grejj folk gör för att få något att skylla bort deras väns död på bara för man själv inte hjälpte tidigare.
Citera
2020-06-25, 17:05
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Har själv kört ganska hårt i 4 år nu dock aldrig dagligen typ 2 gånger i veckan. Tränar för övrigt och bra kost kollar blodet varje 6 månader och aldrig några problem. Hjärtat fint, inga hål i näsan fast nästan bara nasalt bruk denna tid ibland en bomb då och då.
Tror dina vänner fick tag i något riktigt orent skit. Vi får det rent och alla som testat gillar det. För övrigt får jag så lite AT på detta att jag kan äta å träna utan problem så fort jag fått lite sömn även efter 2 dygn vaken vilket aldrig skulle funka för mig på varken mdma eller tjack.
Har inte rökt tobak eller druckit på över 5 år och har bättre kondition än någonsin så detta pulver är i princip min ända dåliga vana jag vet många pundare som är mycket mer självdestruktiva i hela sin livstil vilket leder till en för tidigt död men att skylla det på en grejj är bara idiotiskt och en grejj folk gör för att få något att skylla bort deras väns död på bara för man själv inte hjälpte tidigare.

Ytterligare en som inte förstår biverkningarna av detta. Gå ut och läs om det gift du snortar upp i näsan 2 ggr i veckan. Snart blir det nog 3 dagar i veckan och sedan börjar folk gå på det dagligen. Precis så var det för mina bekanta som gått bort.
Citera
2020-07-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ytterligare en som inte förstår biverkningarna av detta. Gå ut och läs om det gift du snortar upp i näsan 2 ggr i veckan. Snart blir det nog 3 dagar i veckan och sedan börjar folk gå på det dagligen. Precis så var det för mina bekanta som gått bort.
Japp och visa dör av en rak höger och andra överlever 56 knivhugg. Som sagt pundare som tar dagligen är oftadt väldigt destruktiva och röker cigg äter dåligt det är klart dom går bort. Jag tar det inte äns 2 ggr i veckan längre det är vad jag gjorde för några månader sen och mina vänner som gått på det i över 10 år har inte tagit på 1 månad minst nu pga pengar och alkolism. Oftast dom jobbigaste jävlarna som är seglivade tyvärr så mig får du nog leva med i några decennier till.
Citera
2020-07-08, 15:50
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Japp och visa dör av en rak höger och andra överlever 56 knivhugg. Som sagt pundare som tar dagligen är oftadt väldigt destruktiva och röker cigg äter dåligt det är klart dom går bort. Jag tar det inte äns 2 ggr i veckan längre det är vad jag gjorde för några månader sen och mina vänner som gått på det i över 10 år har inte tagit på 1 månad minst nu pga pengar och alkolism. Oftast dom jobbigaste jävlarna som är seglivade tyvärr så mig får du nog leva med i några decennier till.

Ja tar man bara 2 gånger i veckan är det ju en annan sak. Jag har två vänner från Avesta där verkligen ALLA går på CMC. Det har ju lixom fastnat i vissa orter som typ Uppsala och Avesta. Jag har aldrig blivit erbjuden eller hört nån som ens frågat om CMC i Stockholm.

Men dessa två som gått bort som jag vet om rökte det dagligen på folie i mängder under flera år. Så visst du klarar dig säkert bra men fortfarande det är ju allt annat än hälsosamt, på bara ett års användning några dagar i veckan har en tjejkompis till mig fått ett stort hål i mellanväggen i näsan pga. detta. Bara det visar ju hur frätande och giftig drogen är.
Citera
2020-07-08, 23:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ja tar man bara 2 gånger i veckan är det ju en annan sak. Jag har två vänner från Avesta där verkligen ALLA går på CMC. Det har ju lixom fastnat i vissa orter som typ Uppsala och Avesta. Jag har aldrig blivit erbjuden eller hört nån som ens frågat om CMC i Stockholm.

Men dessa två som gått bort som jag vet om rökte det dagligen på folie i mängder under flera år. Så visst du klarar dig säkert bra men fortfarande det är ju allt annat än hälsosamt, på bara ett års användning några dagar i veckan har en tjejkompis till mig fått ett stort hål i mellanväggen i näsan pga. detta. Bara det visar ju hur frätande och giftig drogen är.

Man skall behandla alla droger med respekt och brukar man droger, oavsett vilka borde man uppvisa en hög karaktär, så man inte fastnar i ett missbruk och på sikt beroende.

Alltså 3-cmc är ju en av mina absoluta favoriter men har aldrig märkt av någon bieffekt, inte ens tillstymmelse till någon avtändningen. Visst näsan kunde vara igen korkad ett tag men det var det enda, verkade så snäll mot kroppen/sinnet så nästan svårt att tro dina ord. Men intressant att höra. Kanske just därför många hamnar under missbruk du pratat om eftersom den känns lugn till en början..?

Nu var det ett tag sedan jag tog denna och har varit ett väldigt begränsat användande med max en gång i veckan när denna var en laglig rc. Nu blir det max 4 gånger per år.

Däremot var ruset helt galet, 250mg med noll tolerans piskade allt jag tidigare tagit, både rc och traditionella.
Senast redigerad av orrecrist 2020-07-08 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in