Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Jag tycker ditt inlägg är bra skrivet.
Jag vet inte heller om TH är skyldig. Men reagerar på just vad du säger, att ingen blir våldsam per automatik som uppfyller några av kriterierna för våldsamma män, som t ex kontroll av pengar och egendomar i offentliga dokument. Om han inte hållit huvudet kallt hade han inte gjort någon förmögenhet.Att glömma bröllopsdagen, inte vara tillräckligt romantisk, det är TH inte ensam om. Med mera.
TH verkar ha varit en trogen äkta make i vart fall, har inte läst något annat mer än någon spekulativ antydan längre bak i tråden.
Takk,vi er alle forskjellige/annolunda her inne,med livsvisdom og livserfaringer som har gitt innblikk i menneskers adferd og psyke.Mange har mer kunnskap/visdom enn andre også pga. generasjonen man er født i,og jo lenger man har levd -jo mer livskunnskap får man jo.
Jeg har personlig masse erfaring med psykopater,og vet hva man må kolla/sjekke ut.
Det er nærmest håpløst å hente beviser og å stille denne diagnosen utenifra.
Det enkleste var om politiet hadde gått ut med at nesten alt han sa,var løgner...da er det viktigste på plass i diagnosen.
Det er lett å glemme at mennesker ifra andre generasjoner,har andre levesett/tankegang,og at de er farget av veldig mange livshendelser gjennom et langt liv.
Mitt håp er at politi staben i denne saken,har folk fra den eldre generasjonen også-og med høy kompetanse på å gjennomskue narsisissme/psykopati osv. Nå kom det ut en bekymring fra en norsk politi forsker,og den sa at kompetansen til etterforskere ofte var dårlig.Det er foreslått å gjøre om på skolering av politi fremover.
Dette angår sikkert mange lands rutiner.
For alle som ikke kjenner et menneske personlig og nært,er det farlig å sette psykopat stempel på noen.Noe man må kunne forvente av voksne ansvarlige mennesker ,lar være. Det er en meget alvorlig påstand,som jeg som du reagerer på.
Hva om det var vår egen nøkterne,prinsippfaste -men hjertegode pappa som fikk dette stempelet på seg? Godt å lese noen brukere her som har bakkekontakt og innsikt.God sommerdag i Sverige!