2020-06-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
To merkelig utsagn;
At han var redd for å bli kastet ut av huset.
At AE hadde full forståelse for at han overførte huset på seg, men hun kunne bo gratis ut livet fordi han ikke kom til å kaste ut henne?

Så hun ville kaste ut han. Han var redd. Han kunne kjøpt et nytt med alle pengene?
Hun kan ikke ha hatt forståelse for det.

Det virker jo som om TH var mer opptatt av å beholde huset, enn AEFH. Nå også, med tanke på den første anken om ransaking. Heller ha Sl*raveien selv og "urørt", enn å finne spor av hva som har skjedd med AEFH

Har ikke helt hatt sansen for forslag om nedstøpte lik eller andre innbygde hemmeligheter i Sl*raveien 4, men det er jammen så en kan begynne å lure.
Senast redigerad av Karamellis 2020-06-24 kl. 10:05. Anledning: @->* urørt->"urørt"
Citera
2020-06-24, 10:08
Medlem
Tänk om alla som svartmålar TH har fel? Var kommer idéerna om psykopati och elakhet ifrån? Bara rykten här i tråden. Finns inga riktiga indikationer på att han tex skulle ha slagit AEH eller behandlat henne illa. Det faktum att hon inte hade bil kan helt enkelt bero på att hon inte hade körkort. Ryktet pratar här om alkoholmissbruk och behandling på rehab. Kanske fyllekörde hon. Lika troligt som att TH är en mordisk psykopat.
När det gäller sonen verkar han vara en 40årig odåga som inte gjort ett handtag i hela sitt liv. Varför ska TH mata en vuxen man med pengar? Här pratar rykten i tråden om både spelskulder och droger. Kan även vara en anledning till att TH strypt pengaflödet till AEH. Hon kanske inte kunde låta bli att ge sonen pengar när han tiggde för att betala skulder. Troligt är att han har ganska tuffa personer efter sig om han spelar och är i drogmiljöer.
Tror att TH är en person som aldrig skulle lämna ut familjeangelägenheter. Berättar inget negativt om vare sig sonen eller AEH.
Holden sa i en intervju: Det är ikke som dere tror.
Citera
2020-06-24, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Tänk om alla som svartmålar TH har fel? Var kommer idéerna om psykopati och elakhet ifrån? Bara rykten här i tråden. .

Bildet av Tom Hagen er neppe helt feil, men bygger på mange og troverdige observasjoner.

For min del kan jeg føye til i den sammenheng, at en slektning av meg var i et forretningsmøte med Tom Hagen for noen år siden, og kan fortelle at det var den mest usympatiske mann han noensinne har møtt.
Citera
2020-06-24, 10:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Jeg tror de graver på måfå. Men jeg er enig i at det et verdt et forsøk. Men at politiet er på bærtur, det er jeg helt overbevist om.

For min del så har det vært en vond reise å følge etterforskerne i denne saken.
Nå som de graver helt oppe på Biri,så får jeg ikke mer tillit eller trygghet på at de er på sporet.

Haris sa: "Vi leter etter spor ja,som kan være bevis"
Håper jeg tar helt feil.Det er også sånn at ingen har vært inne i hodet på familiemedlemmene,ingen har vært tilstede å sett at TH har banket kona si.
Det er ingen automatikk i at en gjerrig og nøktern mann er voldelig.
At en som ikke ønsker å menge seg med fiffen på rød løper,og henge med mektige personer -er automatisk slem? Tyder heller på en som tør å stå for det han mener,og heller møte kamerater på den lokale kafeen.
En som ikke ønsker å bli kalt milliardæren.En som ikke har noe ønske om å leve digitalt,det betyr ikke at personen er mistenkelig og slem som det virker som mange konkluderer.
Det er klart at om den venninna AE var mest fortoelig med,har opplyst at TH brukte både psykisk og fysisk vold mot henne-så blir det mer sannferdig.Men har det blitt gitt sånn info.? Ikke fra politiet eller media vel?
En som skiller seg ut i levesett,blir ikke automatisk ond er det jeg vil påpeke.Den viser styrke og en som er trofast til sine overbevisninger og prinsipper.Er det galt?
Er redd dette er en sak med høy prestisje nå fra politiet.
Samtidig er jeg jaggu ikke sikker om han er uskyldig heller,men karakterdrap,forhåndsdømmingen og hetsingen av TH er ille uansett.

Hva som egentlig foregår innenfor husets vegger,og mellom et par -vet ofte kun disse 2.
Noen ganger er virkeligheten helt motsatt enn det omgivelsene tror og mener.
Citera
2020-06-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Forstår ikke hvorfor så mange på tråden er fokusert på ny varetektsfengsling.
Polititet får utført alle ransakninger og undersøkelser de vil.
Politiet får ikke automatisk noen nye opplysninger ved varetektsfengsling av TH.

Politiets fokus er vel (håper jeg) på å finne nye, avgjørende spor. AEHs levninger f eks.

Personlig tror jeg at en varetektsfengsling kan påvirke THs vilje til å stille i avhør.

Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Det virker jo som om TH var mer opptatt av å beholde huset, enn AEFH. Nå også, med tanke på den første anken om ransaking. Heller ha Sl*raveien selv og "urørt", enn å finne spor av hva som har skjedd med AEFH

Har ikke helt hatt sansen for forslag om nedstøpte lik eller andre innbygde hemmeligheter i Sl*raveien 4, men det er jammen så en kan begynne å lure.

Må le. Men det er hva jeg oppfatter som en unormal sterk tilknytning til huset i Sloraveien, som fikk meg til å lure på om det kan finnes mørke hemmeligheter skjult der.

Selv om politiet ennå ikke har frigitt Sloraveien etter de siste ransakingene, har jeg forlatt teorien nå. Om det hadde vært innemurte lik i kjelleren, hadde det nok vært oppdaget for lenge siden nå.
Citera
2020-06-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er nok mange som vet. Men folk er redde for TH. Ikke for TH i seg selv, men for pengene hans. Man er redd han skal leie inn folk, og så blir man borte akkurat som AE. Men all honnør til denne svogeren som turde stå fram. Og antakeligvis har veninnen også fortalt endel. Dette vil jo komme fram i rettsaken.
Ja, at han har vært en kjip fyr er det ikke noe tvil om. Han vil ikke sponse henne en egen bil engang, og det til tross for at han har rundt 2 milliarder på konto. Han kunne kjøpt to tusen mercedeser hvis han ville. Han vil ikke hjelpe sønnen heller med leilighet, så sønnen må leie, og det i en alder av nesten 40 år. En titt på ektepakten gir mer bekreftelse.
Hun kunne bl.a få 200.000 i gave, men han skulle bestemme over dem. Pengene skulle ikke brukes, og de skulle stå på en høyrentekonto til hun var 67. Snakker om å umyndiggjøre å nedverdige noen.
Han er som du sier fullstendig blottet for empati.
Han har alle disse trekkene som gjør at man kan si at han er en psykopat.
Gjerrig, maktsyk, kontrollerende, empatiløs, truende, ekspert i å få folk til å syntes synd i seg, og psykisk nedtrykkende.

Nå er jeg av den oppfatning at TH er skyldig. Men tingene du nevner her kan ha en helt annen forklaring enn at han skal være psykopat.

AEH kan ha vist TH dårlig økonomisk vurderingsevne. Hvis det i tillegg stemmer at hun har slitt med alkohol i fortid så kan hun ha vært grenseløs. For å sikre verdier og arv har TH tatt styring på all kapital foruten det som er rettmessig hennes.
Du nevner også bil. Vet vi om hun selv følte hun hadde behov av bil? Hadde hun i det hele tatt førerkort? TH kjørte forøvrig selv rundt i en alminnelig bil.
Du nevner også sønnen. Utifra bilder og rykter er det rimelig å anta at han er lite voksen/oppegående. En oppførsel som ikke vitner om businessmind. Lumske bekjentskaper, dop? Hvorfor skal han få en leilighet bare fordi far er rik? Hva lærer han av det? Kanskje det lå i kortene frem i tid - type: Jeg skaffer deg en jobb. Hvis du viser at du tar ansvar og gjør det bra skal du få hjelp med bolig over tid.»
Citera
2020-06-24, 10:49
Medlem
Hvorfor går ikke AEH sin bistandsadvokat hardt ut og krever at TH overleverer alle notatbøkene?

Og hva sier barna til at notatbøkene ikke blir overlevert? Kan ikke se i media at de har sagt det er greit å skjule bøkene.

Selv om det skulle vise seg at det ikke ble funnet noe relevant i bøkene, så ville en gjennomgang føre til at en av de løse trådene ble lukket og det er jo positivt.

Så alle vinner på at notatbøkene blir overlevert.
Citera
2020-06-24, 10:58
Medlem
Spørsmål om hvordan advokat fungerer(spør fordi jeg ikke vet):

Er det slik at en advokat, som Holden, kan hjelpe klienten med å finne på og utføre finter og trekk for å tåkelegge saken, eller direkte feilinformere Politiet? Er dette opp til hva enkelt advokats moral? Vet at det skal snakkes sant i retten, men det kan jo legges opp til passninger før scoring, for å si det slik.

Dersom dette tipsgreiene viser seg å føre til oppklaring, eller delvis oppklaring, og det mellom Holden og Hagen er åpenhet om at tipset kommer fra far sjøl, er Holden pliktig å informere om det? Eller kan han holde kjeft, la showet gå sin gang, og le hele veien til banken?

Kan vi gå ut i fra at TH har fortalt Holden sannheten, dersom han vet hva som har skjedd? Er det slik en "gjør" det? Eller er advokaten nødt til å kjøpe og forsvare det klienten skisserer som sin versjon?
Citera
2020-06-24, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Hvorfor går ikke AEH sin bistandsadvokat hardt ut og krever at TH overleverer alle notatbøkene?

Og hva sier barna til at notatbøkene ikke blir overlevert? Kan ikke se i media at de har sagt det er greit å skjule bøkene.

Selv om det skulle vise seg at det ikke ble funnet noe relevant i bøkene, så ville en gjennomgang føre til at en av de løse trådene ble lukket og det er jo positivt.

Så alle vinner på at notatbøkene blir overlevert.
AEHs bistandsadvokat vil at politiet skal undersøkelser om bilen som ble sett i Ås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Personlig tror jeg at en varetektsfengsling kan påvirke THs vilje til å stille i avhør.

Må le. Men det er hva jeg oppfatter som en unormal sterk tilknytning til huset i Sloraveien, som fikk meg til å lure på om det kan finnes mørke hemmeligheter skjult der.

Selv om politiet ennå ikke har frigitt Sloraveien etter de siste ransakingene, har jeg forlatt teorien nå. Om det hadde vært innemurte lik i kjelleren, hadde det nok vært oppdaget for lenge siden nå.

Ja, jeg ligger noen uker etter deg her.

Kan jo være TH vil stille i avhør i forbindelse med tips, da får han jo mulighet til å tåkelegge mer - hvis det er det han driver med. Er det et reellt tips, må det jo også være av stor interesse å belyse tipssaken, dersom han er uskyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ser egentlig ut som at begge to går med maske, han ene tar den litt av når han kommer i enden av kamerarekkevidde.

Om båda hade mask så är det ju ännu mer klart att de hörde ihop i gemensamt ärende.
Att gå fram och tillbaka (såg bara den ena, lättklädda, vända tillbaka samma väg) med en halvtimmes intervall och en vänder efter att han vänt ansiktet en del mot parkeringen-
är absolut mystiskt.
Jag märkte att han vände ansiktet en fjärdedel, såg något, och vände direkt.
Han stod inte och letade efter en bil, han visste precis vart han skulle rikta ögonen.
Han har varit där förut.

Kan det vara en tillfällighet att dessa män verkar likna männen i den röda BMWx3:n?
Där satt ju också en i luva, precis som jag tycker den andra mannen har utanför Futurum.
Den första, smala, som har mest bråttom, mössa.

En i bilen hade finlandshätta.
Citera
2020-06-24, 11:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Spørsmål om hvordan advokat fungerer(spør fordi jeg ikke vet):

Er det slik at en advokat, som Holden, kan hjelpe klienten med å finne på og utføre finter og trekk for å tåkelegge saken, eller direkte feilinformere Politiet? Er dette opp til hva enkelt advokats moral? Vet at det skal snakkes sant i retten, men det kan jo legges opp til passninger før scoring, for å si det slik.

Dersom dette tipsgreiene viser seg å føre til oppklaring, eller delvis oppklaring, og det mellom Holden og Hagen er åpenhet om at tipset kommer fra far sjøl, er Holden pliktig å informere om det? Eller kan han holde kjeft, la showet gå sin gang, og le hele veien til banken?

Kan vi gå ut i fra at TH har fortalt Holden sannheten, dersom han vet hva som har skjedd? Er det slik en "gjør" det? Eller er advokaten nødt til å kjøpe og forsvare det klienten skisserer som sin versjon?
Advokatsamfundet i Sverige har samlat alla riktlinjer i ett dokument, kanske finner du svar där:

” En grundsten i de vägledande reglerna är att advokaten är skyldig att vara lojal med sin klient och att enbart verka för hans eller hennes bästa.”

https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/advokatetik/vagledande-regler-2016-med-kommentarer-juni-2016.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in