2020-06-24, 10:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Dessa länder styrs av Islam? Vilkte paralell universum lever du i? TA saudi arabien till exempel. Islam är diametralt emot monarki; så hur kan det styras av Islam om själva fundamentet saknas?

Tillbaks till kärnfrågan. Ett väldigt bra svar på detta och förhoppningsvis avslut:

In 7th Century, the Arabs were surrounded by two superpowers, the Romans & Persians. Them, along with the pagans, Christians, Jews had ALL the same marriage cultural norms. It was a very simple policy ==> puberty=maturity=marriage.

In those societies (up until the 19th Century in fact), when you reached puberty, you were allowed to get married. The Church did it for over 2,000 years with explicit Papal consent. This was case thru out history. If all those who lived before us were to rise from the dead and see what r/CringeAnarchy is claiming, they'd probably mock them with contempt. It's pretty stupid to critique historical ethics for standards that wouldn't exist until centuries later.

So what happened? In short the industrial revolution. In today's world, Aisha rAa (the wife) would be considered an adolescent. Back then she was considered an adult and when they had sex, she was considered a woman by EVERYONE in society, including his own enemies (who were desperate to attack him). In fact, she had been proposed to previously by a pagan.

Consider for proof our own Western culture: “..In 1889, a girl could legally consent to sex at 10, 11, or 12 in half the states, and in Delaware the age of consent was 7” ~New York Times.

Nu pratar vi om verklig pedofili, och då syftar jag på depraverade människor från Sverige/Europa, oftast saknar dem pigment, som valfärdar till östasien för att sodomera små pojkar:

https://etn.travel/dark-side-thailand-tourism-swiss-french-german-pedophile-abuse-thai-boys-15374/#gsc.tab=0

Glöm inte regeringarna som skyddar dem, troligtvis för att de själva är involverad:

https://www.dw.com/en/uk-politicians-turned-a-blind-eye-to-child-sexual-abuse-for-decades/a-52527161

Väst är världens absolut mest depraverade del. Knark i överflöd, sex höger och vänster, alkohol etc etc. Ni är så körda, till den grad att ni inte inser själva vad som händer med er. Till råga på det har man byggt sin välfärd från att stjäla och plundra och förslava andra. Wow, grymt resume; särskilt när ni sitter på tv och snackar om mänskliga rättigheter, då får jag nästan tårar.

Cat is out of the bag, man kan inte leva i en lögn för alltid. Ni ser hur alla statyer rivs i USA; låt det var en påminnelse på era väldigt väldigt mörka förflutna.

Tog redan upp det faktumet i början. Det var så det såg ut. Skillnaden är att väst gick igenom främst upplysningen. Det ändrades. Inom Islam finns ingen minimiålder för äktenskap fortsatt därav finns det inte heller i länder som Saudiarabien som bygger sin lagstiftning på Sharia dvs Islam. Det är hela grejen att den har inte ändrats från Muhammeds dagar och får inte heller ändras.

Därav är det tillåtet med barnäktenskap och efterföljande sex. Det uppmuntras tom eftersom profeten var som lyckligast med sin allra yngsta fru.

Man kan givetvis hävda att den tidens människor var annorlunda än dagens. En som Aisha växte säkert upp snabbare med mer skinn på näsan än dagens flickor. Men det är oväsentligt eftersom det handlar om dagens 6-åringar som alltså helt ok kan gifta sig med en 52-åring. I denna som du hävdar mer civiliserade världen, den islamska.
Citera
2020-06-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tog redan upp det faktumet i början. Det var så det såg ut. Skillnaden är att väst gick igenom främst upplysningen. Det ändrades. Inom Islam finns ingen minimiålder för äktenskap fortsatt därav finns det inte heller i länder som Saudiarabien som bygger sin lagstiftning på Sharia dvs Islam. Det är hela grejen att den har inte ändrats från Muhammeds dagar och får inte heller ändras.

Därav är det tillåtet med barnäktenskap och efterföljande sex. Det uppmuntras tom eftersom profeten var som lyckligast med sin allra yngsta fru.

Man kan givetvis hävda att den tidens människor var annorlunda än dagens. En som Aisha växte säkert upp snabbare med mer skinn på näsan än dagens flickor. Men det är oväsentligt eftersom det handlar om dagens 6-åringar som alltså helt ok kan gifta sig med en 52-åring. I denna som du hävdar mer civiliserade världen, den islamska.

Du svara inte riktigt på mina frågor svinätare. I italien är byxmyn ålder 14. ÄR alla italienare som har sex med 14 åringar pedofiler?
Citera
2020-06-24, 11:06
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Dessa skitstövlar är dock inte förebilder för alla kristna år 2020. Muhammed är muslimers absoluta föredöme och allt han gjorde anses vara idealiskt.

Nej det håller jag med om, men tyvärr smutsar det ner em hel del och skapar dåligt rykte.
Citera
2020-06-24, 11:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Alla religioner styrs av Satan som är denna världs herre och alla lögners fader. Religion är ett surrogat för rättfärdighet och barmhärtighet.

Satan lurar människorna att lura sig själva, men när den dagen kommer, vid tidens slut, så kommer alla som gör onda gärningar att drabbas av ett evigt straff och aldrig mer kunna utöva sin ondska.
Citera
2020-06-24, 12:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Det är förstås helt korrekt att Muhammed, enligt haditherna, gifte sig med Aisha när hon var sex år gammal och sedan fullbordade äktenskapet tre år senare, dvs. när hon var nio år gammal.

Vad man förvisso, om man inte är bokstavstroende muslim, får ta med i beräkningen är att åldersangivelser i gamla skrifter inte direkt är kända för att vara exakta. Ser man exempelvis till bibeln så blev Abraham 175 år gammal, vilket känns aningen tveksamt. Om Aisha faktiskt var nio, eller kanske 17, eller för den delen åtta, när äktenskapet fullbordades torde alltså vara ganska svårt att säga.

Vad som blir problematiskt är att åldern finns nedtecknad och att vissa som ser Muhammed som ett föredöme därför även idag utgår ifrån denna åldersangivelse när de resonerar kring vad som är lämpligt/tillåtet.
Citera
2020-06-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Inom islam förekommer mycket pedofili och våldtäkter på barn har stöd i koranen. Detta är något etablissemanget inte vill kritisera utan kallar det rasism. Varför är det så accepterat att islam sysslar med detta men inte svenska män? Borde inte muslimska länder vara paradiset för en pedofil?

https://unicef.se/fakta/barnaktenskap

https://plansverige.org/flicka/fakta-om-barnaktenskap/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha
Är dagens svenskars förfäder pedofiler.
Citera
2020-06-24, 13:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Svar på profeten mohammeds hustru : han gifte sig med aosha som var ung. Men hade inget samlag med henne fram tills hon var äldre. Samma sak som när profeten mohammed gifte sig med khadija som var en mycket äldre handelskvinna men dem hade ingen sex.

Ett gammalt gubbrunk som gifter sig med en lilljänta (redan här är det GALET FETT SNETT I SKALLEN), och rovdjuret "väntade" nog tills hon var "äldre", galet vad en del är puckade alltså.

VAD är det som gör att man dras till ett barn? Denna sortens felknullade mentalitet kan jag aldrig förstå.
Islam suger förövrigt slak hästkuk,och har INGET gott att erbjuda mig som kvinna.

Många svenska jävla idiotfittor vill gärna dra rasistkortet så fort man kritiserar denna skitreligion.
Citera
2020-06-24, 13:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är förstås helt korrekt att Muhammed, enligt haditherna, gifte sig med Aisha när hon var sex år gammal och sedan fullbordade äktenskapet tre år senare, dvs. när hon var nio år gammal.

Vad man förvisso, om man inte är bokstavstroende muslim, får ta med i beräkningen är att åldersangivelser i gamla skrifter inte direkt är kända för att vara exakta. Ser man exempelvis till bibeln så blev Abraham 175 år gammal, vilket känns aningen tveksamt. Om Aisha faktiskt var nio, eller kanske 17, eller för den delen åtta, när äktenskapet fullbordades torde alltså vara ganska svårt att säga.

Vad som blir problematiskt är att åldern finns nedtecknad och att vissa som ser Muhammed som ett föredöme därför även idag utgår ifrån denna åldersangivelse när de resonerar kring vad som är lämpligt/tillåtet.

Äckligt för helvete, och något är galet jävla felkopplat i huvudet om man känner dragning till ett barn, nackskott är enda utvägen här!
Citera
2020-06-24, 13:25
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Notera att genomsnitts svenska tjejen har hunnit bli:

* Antastad av styvfar
* Antastad av styvfars onyktra vänner
* Antastad av sin idrottstränare
* Drogad och våldtagen
* Multipla aborter
* Multipla sexsjukdomar

Allt detta har en svensk brud upplevt förmodligen innan hon fyllt 14 i detta frihetsälskande land.... det är väldigt sorgligt när man rotar lite i svenskars liv och märker misären som existerar.

Du skriver "förmodligen", alltså har du inte en jävla aning, utan sitter bara och hittar på en massa efterbliven dynga, skämmes tamigfan.

Var längesedan jag var 14, men har ALDRIG upplevt något av det där.
Så återigen, efterblivet skitsnack.
Citera
2020-06-24, 13:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jag förstår inte ditt argument. Även döttrar till den näst mest mäktigaste mannen kan vara barn, alltså mellan sex och nio års ålder, vilka är de åldrar som framkommer i de muslimska källorna.
Mitt argument är att det är en skillnad mellan att gifta sig med ett barn för att man är en pedofil och att gifta sig av politiska skäl. Vi kan givetvis anse bägge handlingarna förkastliga. Men motiven bakom är väldigt olika och därför blir det fel att anklaga Mohammed för pedofili.
Citera
2020-06-24, 13:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Så hur definierar man barn i Sverige? 16? 18? I italien är man byxmyndig när man är 14. En svensk man som åker till italien och har sex med en 15 åring, är han pedofil då? DU vet inte vad du pratar om,
Man är per definition barn tills man fyllt 18 år, i regel.
Citat:
släpp alkoholen och nyktra upp när du pratar med mig
Jag dricker sällan eller aldrig alkohol. Vad det nu har med något att göra.
Citat:
svinätare.
Fläsk är gott. Jag kan rekommendera det.
Du har så svindlande bra argumentation här att jag är fruktansvärt imponerad måste jag säga.

Citat:
Se tidigare inlägg om länkarna där vi ser hur.. ehm... "civiliserade" de vita är.
"De vita" som om det vore en enhet eller kultur. Igen, bra argumentation.
Om jag hade trott att Muhammed var Guds profet och sett att han gift sig med en 6-åring hade jag nog skämts lite. Kanske därför det är så känsligt att du måste slänga skit åt alla håll, för att flytta fokus?
Citat:
Som sagt, går ej att leva en lögn hela livet.
Då hade det inte funnits några religiösa människor.
Citat:
Så ja, tillbaks till flaskan och sätt på en porrfilm ditt depraverade kräk.
Där satt den! Ytterligare ett bra argument. Bra jobbat.
Citera
2020-06-24, 13:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
En annan sak jag reflekterat på, alla dessa skandaler på Svenska idrottstjärnor som blev antastade hela sin barndom, antingen via styvfar, eller fotbollstränaren, och det låter som att det var systematisk, varför pratar vi inte om detta? Eller sandusky i USA som gjorde detta (som även han saknar pigment)? Det finns åtskilliga exmpel på ren ondska som tyvärr allt som oftast idkas av vita människor.

Om jag var vit, skulle hålla käften om dessa saker, snacka om att kasta cementblock i växthuset.

Vi har ju snackat om det. Har du inte sett nyhetsartiklarna och TV-sändningarna?
Dummerjöns.

Vi fördömer det ju.

Däremot finns det muslimska länder som vägrar förbjuda barngifte med hänvisning till Aisha-haditherna.
Grattis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in