2020-06-23, 21:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Källa att det är tillåtet? Då vill jag ha stycke från koranen inte från wikipedia eller nordfron eller nmr. Ett stycke som är en grundsten inom islam tack.

Räcker det inte med historiska fakta?

Citat:
Enligt de mest auktoritativa haditherna skrev Muhammed äktenskapskontrakt med Aisha när hon var sex år.[7][8][9][10] Muhammed själv var 53 år gammal vid denna tidpunkt. Själva äktenskapet fullbordades tre år senare, när Aisha var nio år gammal
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha#Aishas_%C3%A5lder_vid_gifterm%C3%A5let

Citat:
Sahih Bukhari, 8:151
"Jag brukade leka med dockor i Profetens närvaro. Mina lekkamrater brukade vara hos mig, men när Allahs apostel kom hem till oss brukade de gömma sig. Profeten brukade då ropa på dem, att de skulle komma och leka med mig."

Det Muhammed gjorde kan väl inte vara fel eller? Om han gjorde det måste det vara ok. Därav finns det ingen åldersgräns i Koranen heller. Utan bara gifta sig sedan fullborda när kvinnan är tillräckligt mogen. 9 år räckte för Muhammed så då måste det ju vara ok. Hon nioåringen var dessutom Muhammeds favorithustru för en muslimskt man kan ju ha massor av fruar.
Citera
2020-06-23, 22:19
Avslutad
Citat:
Men snälla jag kan också gå in o redigera på Wikipedia. En riktig källa. Från koranen eller sådant. Inte en blaska.

Lyssna, inom både Shia- och Sunniislam använder man fler källor än Koranen. De muslimer som enbart använder Koranen kallas koranister av både Sunni och Shia och anses inte vara "riktiga" muslimer, typ på samma nivå som ahmadiyya-troende.

De ortodoxt muslimska källorna är tydliga: Muhammed gifte sig med ett barn.

Hantera det.
Senast redigerad av Tubbo 2020-06-23 kl. 22:35. Anledning: Syntax
Citera
2020-06-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Apologist.

Islam är ett globalt pedofilnätverk med böjelse även för nära kusingifte...

Det gör din påve också. Gillade du din påve så mycket eller?
Citera
2020-06-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Räcker det inte med historiska fakta?

Det Muhammed gjorde kan väl inte vara fel eller? Om han gjorde det måste det vara ok. Därav finns det ingen åldersgräns i Koranen heller. Utan bara gifta sig sedan fullborda när kvinnan är tillräckligt mogen. 9 år räckte för Muhammed så då måste det ju vara ok. Hon nioåringen var dessutom Muhammeds favorithustru för en muslimskt man kan ju ha massor av fruar.

Vad är skillnaden på det som sker inom kristendomen? Men jag förstår dig om det är mer acceptabelt att bli påsatt av prästerna. Varje söndag eller?
Citera
2020-06-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Lyssna, inom både Shia- och Sunniislam använder man fler källor än Koranen. De muslimer som enbart använder Koranen kallas koranister av både Sunni och Shia och anses inte vara "riktiga" muslimer, typ på samma nivå som ahmadiyya-troende.

Hantera det.

För det första så kan jag inte höra dina ord. Men läsa ska jag göra.

Menar du att jag ska följa profeten mohammed som följer koranen men jag följer inte koranen? Tror du e helt snurrig. Har du läst bibeln eller? Har du läst koranen eller? Och nej den svenska koranen är inte samma som den arabiska. Fel översättning. Haha det är sjukt att du verkar veta mer än en muslim. Drick din grogg och låt detta ämne vara till dem mer kunniga.
Citera
2020-06-23, 23:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vad är skillnaden på det som sker inom kristendomen? Men jag förstår dig om det är mer acceptabelt att bli påsatt av prästerna. Varje söndag eller?

Skillnaden det är inte accepterat! Det fördöms när det sker. I muslimska länder stenas ju flickor ihjäl om de ens kommer på det absurda att anklaga en man. Finns inget som heter våldtäkt ens utan det är flickans fel officiellt att haft sex utanför äktenskapet. Detsamma med att ungar gifts bort som barn sedan kanske man som Muhammed väntar till tösen är 9 och fått mens innan det blir knulla av.

Tror inte direkt du kan försvara det men att peka på vissa präster som gjort dumma saker. Dumma saker som fördöms enligt bibeln men som alltså är accepterat i hela länder som styrs av islam. Det är skillnad det.
Citera
2020-06-23, 23:32
Avslutad
Citat:
För det första så kan jag inte höra dina ord. Men läsa ska jag göra.

Menar du att jag ska följa profeten mohammed som följer koranen men jag följer inte koranen? Tror du e helt snurrig. Har du läst bibeln eller? Har du läst koranen eller? Och nej den svenska koranen är inte samma som den arabiska. Fel översättning. Haha det är sjukt att du verkar veta mer än en muslim. Drick din grogg och låt detta ämne vara till dem mer kunniga.

Fuckhead lyssna, jag talar till dig.

Att du inte vet något om islam är knappast mitt fel. Jag vet inte vem du följer. Jag försökte bara berätta för dig vad islam är.

Vem är du?
Citera
2020-06-23, 23:58
Medlem
hakro807s avatar
Citat:

Hantera det.
Nja, det är inte fullt så enkelt. Han gifte sig inte så mycket med ett barn som med dottern till den näst mäktigast mannen i sitt rike. Alltså den typen av politiska överenskommelse som är så vanliga även i europeisk historia.
Citera
2020-06-23, 23:59
Medlem
Citat:
Fuckhead lyssna, jag talar till dig.

Att du inte vet något om islam är knappast mitt fel. Jag vet inte vem du följer. Jag försökte bara berätta för dig vad islam är.

Vem är du?

Ska du tala för mig om islam? På riktigt? Snälla gå och ta din grogg.
Citera
2020-06-24, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nja, det är inte fullt så enkelt. Han gifte sig inte så mycket med ett barn som med dottern till den näst mäktigast mannen i sitt rike. Alltså den typen av politiska överenskommelse som är så vanliga även i europeisk historia.

Jag förstår inte ditt argument. Även döttrar till den näst mest mäktigaste mannen kan vara barn, alltså mellan sex och nio års ålder, vilka är de åldrar som framkommer i de muslimska källorna.
Citera
2020-06-24, 00:01
Medlem
Att tala med en vägg är ibland lättare än att tala med en envis människa. Alla kan så mycket om islam och alla kan sä mycket om bibeln när 90 % aldrig har läst något av dessa men enbart förlitar sig på Wikipedia och nordfront fakta.
Citera
2020-06-24, 00:03
Avslutad
Citat:
Ska du tala för mig om islam? På riktigt? Snälla gå och ta din grogg.

Ja, jag vet mer om islam än vad du gör. Jag har debatterat med långt smartare muslimer än du i över tio års tid.

Du vet ingenting om islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in